kachelweerstand opel monza/rekord/senator

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD kachelweerstand opel monza/rekord/senator

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    peter777
    Deelnemer

Weet iemand een alternatief voor de kachelweerstand die op de monza/senator/rekord zit geschroefd? Die van mij is stuk op stand 1 en 2, maar de motor is wel heerlijk stil. Bovendien moet het hele dashboard er weer uit wil ik hem vervangen (dat zal dan de 3 keer worden) :puke

Het is een dikke groene keramische weerstand met 3 aansluitingen en deze zit tussen de motor en het schoepenwiel, zoals gezegd een heerlijke plek om bij te komen.

Schakelaar werkt prima, heb er een andere herrie motor op aangesloten uit de rommeldoos en deze werkt wel op alle 4 standen….

fluks
      Deelnemer

heb er een van een astra f op gezet dit is een losse weerstand

peter777
        Deelnemer

Dat zou een mooie oplossing zijn! Weet nog een pluk astra te staan. Waar zit de motor bij een astra eigenlijk?

fluks
          Deelnemer

tegen het brandschot onder de motorkap

fluks
            Deelnemer

als je deze er tussen maakt hoef je de motor er niet uit te halen wel moet je zelf even uitzoeken hoe je hem moet aansluiten

peter777
              Deelnemer

Ik heb de weerstand met kabelboom :) Zaten alleen ook nog 2 losse stekkertjes aan. Deze heb ik dan niet er uit geknipt want je komt er zo ruk bij.

Zo een is het dus.

Je hebt zeker geen idee hoe dit aangesloten dient te worden? En wat heb je qua plaatsing gedaan? Achter de fan onder de parafan?

GSE
                Deelnemer

Golf 3 heb ik van de sloop gebruikt..

Werkt al 2 3 jaar probleemloos.

peter777
                  Deelnemer

Gelukt :) groen en bruin van astra boompje zijn niet nodig. Zwart/wit rechtstreeks naar motor en geel aftakken naar motor vanaf astra boompje. Blauw geel grijs kleur op kleur van astra naar monza boom. Werkt perfect en wordt niet zo achterlijk heet als die kleine dingen die standaard op de monza zitten. Astra weerstand achter de blower geplaatst voor koeling. Simpel maar doeltreffend :)

GSE
                    Deelnemer

Bij die nieuwe (LOL 31 jaar oude) Monza die ik nu heb hebben ze de weerstand ergens voor onder de bumper gezet voor de koeling heb nog niet gekeken waar..

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.