Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Kachelweerstand corsa b
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juli 2016 om 15:29 #17277342
Me blower wilt alleen nog maar aan gaan op standje 4. Nu had ik gelezen dat dan de kachel weerstand stuk is.
Is dit de goede weerstand ?
http://rbautoparts.nl/index.php?id_product=106&controller=product” onclick=”window.open(this.href);return false;. Er staat dat hij voor veel auto’s geld.Mvg mathijs
13 juli 2016 om 15:34 #18322961dat is de goede weerstand :thumb
Mvg Riley
13 juli 2016 om 15:39 #18322962Dan ga ik hem bestellen bedankt. Wist niet dat hij ook voor 4 andere modellen gelden
5 augustus 2016 om 18:57 #18322963Gisteren terug gekomen van vakantie wil ik hem vandaag in bouwen is het compleet een andere die er in hoort.
Nu opzoek naar een nieuwe helaas.
Dus helaas Riley was niet de goeie voor mijn auto. Of zitten er per motor type een andere in?
5 augustus 2016 om 21:02 #18322964Volgens mij zit er verschil in Airco en geen airco.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
6 augustus 2016 om 06:16 #18322965Dan heb ik helaas de gene met airco terwijl ik een corsa heb zonder.
Is er 1 van de sloop de gok waard of zijn ze daar ook allemaal bijna stuk?
6 augustus 2016 om 09:54 #18322966Hoi, mathijsoot
Met een gebruikte is een beetje geluk er mee wel op zijn plaats, maar kan ook perfect gaan.
Wat ik uit ervaring mee kan geven, na een opgeblazen weerstand, even controleren, waarom hij is opgeblazen!Soms is het gewoon onderhoud, bladeren, pollenfilter extreem dicht (wat bij normaal onderhoud geen probleem moet zijn), een zwaar lopende, of versleten lager ventilator, en soms is het gewoon Pech!
Het makkelijkste is op zoeken op kenteken bij demontage bedrijven, bij sommige krijg je er garantie op, even opletten dus!
7 augustus 2016 om 15:35 #18322967Die is voor een Combo C en Tigra Twin top :???:
7 augustus 2016 om 15:40 #18322968het polle filter was zwart, vol met blaadjes wat ik vrij snel vind na 20.000 km.
in mijn ogen is deze ook voor de corsa c maar de verkoper neemt het niet terug dus het heeft me gelukkig maar 25 euro gekost. nu op zoek na de goeie. maar die zijn rond de 65 euro.
7 augustus 2016 om 15:45 #18322969Boeven dus. Kost inkoop € 4,25…….
7 augustus 2016 om 15:48 #18322970weet jij een goed adres voor die prijs? vind 70 euro ( dat is met verzendkosten) heel veel geld.
7 augustus 2016 om 16:28 #18322971Ik mag geen reclame maken van de Mods…
7 augustus 2016 om 16:41 #18322972Bij mijn plaatselijke onderdelen grossier.
9euro, mijne zit er al 30.000km in, en is nog vrij schoon.Had al een nieuwe gekocht, maar die ligt nog in de kofferbak.
Ik ga hem vervangen wanneer het nodig is.
Normaal vervangings termijn is 30.000km of 1jaar.
Daar ik tussen de 45 en 60.000km per jaar rijdt controleer ik hem bij iedere olie verversing.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 augustus 2016 om 19:01 #18322973beste wim,
koste uw weerstand of filter 9 euro bij de dealer was ik ook al 20 euro kwijt voor een filtertje.olie verversen zit er binnen kort ook aan te komen. ik weet niet wanneer de vorige eigenaar het vervangen heeft, en moet toch me radiator slang op nieuw vast maken(hij druppelt bij 1 van de slangen klemmen) kan ik net zo goed een onderhoudsbeurt geven.
8 augustus 2016 om 10:19 #18322974Hoi, mathijsoot
Willem bedoeld de pollenfilter, Kachelweerstand om de 30.000km zou nogal wat zijn niet dan. :D
Maar zit hier geen vergelijkbare bij, ze worden namelijk bij meerdere merken gebruikt. :thumb
https://www.venauto.nl/auto-onderdelen/cat/koeling-en-verwarming/kachelweerstand/” onclick=”window.open(this.href);return false;
8 augustus 2016 om 11:46 #18322975nee helaas op die website zit de goeie er niet tussen. wel raar hij lijkt aangegeven of hij wel een airco heeft. kan het zijn dat de airco er uit gesloopt is? aan de linker zijden zitten wel 2 gaten+ lijkt als of er een plaatje op gezeten heeft.
9 augustus 2016 om 06:19 #18322976Hoi, mathijsoot
Dat is op afstand moeilijk uit jou oordeel moeilijk te beoordelen, ik kan het niet uitsluiten, maar volgens mij wel mogelijk.
Maar het zou toch moeten opvallen of er een airco pomp zit ja of nee lijkt mij, of aan de condensor voorin. :hmmzHier is Dolby bezig met airco project, daar moet je toch iets uit herkennen betreft airco met behulp van de foto’s al is het dan geen corsa B: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=187&t=184358&start=50″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Wat je zou kunnen doen!, of er in jou omgeving iemand woont van de leden die even kan kijken.
Of foto’s ,maken en deze hier plaatsen, ook van jou kachelweerstand!, want ik geloof niet of ik deze ooit al eens gezien heb van corsa B.Wat ook een optie is, even de zoekfunctie te gebruiken, want over airco is ook al heel veel geschreven, je steekt er veel van op.
Ik hoor het wel! :thumb
9 augustus 2016 om 14:10 #18322977even een stommen vraag, wat zit er onder het groenen van de weerstand. want ik zat te denken als ik er een nieuwe weerstand op soldeer zou het dan weer werken ?
9 augustus 2016 om 16:00 #18322978mathijsoot
Zo stomme vraag is dat helemaal niet!, en domme vragen bestaan op dit forum naar mijn weten niet!
Niets vragen en toch doen, wat dan fout gaat en dan pas vragen!, dat is stom!Maar even terug naar de kachelweerstand.
Daar zit onder koperen wikkels met weerstand draad, en zo kan je de ventilator langzaam of sneller laten draaien.Het gebeurt wel eens dat er een gaatje in brand dat zie je dan!
Ik heb ook met die gedachten gespeeld , maar mij is dat afgeraden, anders bestaat de kans dat de draden gefrituurd worden of nog veel erger. ik heb hier maar naar geluisterd en ergens zit er wat in.
En solderen werkt niet, want de weerstand kan zo warm worden dat de soldeer los laat, zoals je kan zien zitten de weerstanden geklonken.
9 augustus 2016 om 17:58 #18322979oke, het leek bij de weerstand die ik had niet stuk te zijn, kan het zijn dat de zekering aan de zijkant stuk is? had gelezen dat die temperatuur gebonden is? en die natuurlijk klemmen niet solderen. had ergens gelezen op het vectra forum dat iemand het ook gedaan had 4 jaar geleden.
is het trouwens wij om de motor er even uit te halen en die te smeren? ik weet dat mijn pollenfilter aardig verstopt was maar kan dat echt de oorzaak zijn dat hij gesprongen was? want als ik nu weer een weerstand koop en die weerstuk gaat is het natuurlijk erg zonde van het geld.
9 augustus 2016 om 18:18 #18322980Hoi, mathijsoot
Klopt bij de zo veel graden brand hij door.
Dat zou ik inderdaad wel eens geweest kunnen zijn 4 jaar geleden.Tja! wat is dicht he, als je auto onder bomen staat kan het best snel gaan hoor!
Ik sta ook onder bomen en ik kijk ook 1 keer in een half jaar het pollenfilter even na, zoals je gemerkt heb is dit zo gebeurd.
Dus dat advies zou ik je wel geven. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.