Beste forumleden,
Afgelopen week is bij mijn Vectra C 2.2-16v GTS mijn kachelventilator met weerstand kapot gegaan type Elictric Climate Control. De motor die net achter het dashbordkastje zit draait in alle standen zacht rond.
Na diverse navraag blijkt dit een contructiefout te zijn van Opel. Het probleem is namelijk dat er vocht doorslaat vanaf het microfilter onder de parafaan onder de motorkap, waardoor de ventilator vast gaat lopen. Hierdoor trekt hij steeds meer weerstand en wordt deze ook steeds warmer waardoor hij kapot gaat. Dus meestal gaan ze allebei kapot, zowel de kachelventilator als ook de weerstand. In mijn geval draaid bij het handmatig aanzwengelen de ventilator dan ook niet super soepel meer rond. Dit geintje kost bij de dealer exclusief plaaten rond de 700,– euro. Bij de Opel sloop Bedo in Waalre voor een nieuwe motor 195,– en weerstand 170,– euro. Nu ben ik bij automaterialen de Turck in Eindhoven terrecht gekomen waar ik 120,– voor de ventilator(motor) betalen moet en bij Hans de Haas in Oirschot 164,– voor de weerstand. Ook allemaal nieuw. 2e hands wil ik niet omdat daar ook geen geschiedenis van bekend is.
Dit wil ik dus gaan maken alleen is mijn vraag, heeft iemand een oplossing voor dit probleem anders is het over niet al te lange tijd weer hetzelfde probleem. Moet je ergens gaatjes boren o.i.d. ? Wie heeft de oplossing????