kachelradiator vervangen..

Forumindex Forums Modellen Astra kachelradiator vervangen..

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268579
    rudyboy
      Lid sinds:
      7 May 2014

      Hallo allemaal,

      Zoals de titel al aangeeft moet is mn kachelradiator aan vervanging toe… auto neemt klein beetje koelvloeistof dus was bang voor de koppakking.. garage heeft het systeem.onder druk gezet en nu blijkt het dus de kachelradiator die een klein beetje lekt..

      Hoor.morgen wat de garage hiervoor rekent,, maar na wat ik op internet heb gevonden ga ik ervanuit dat ik het dus niet door de garage ga laten doen!!

      Nu mijn vraag, is het fatsoenlijk zelf te doen en waar moet ik vooral op letten als ik het klusje zelf ga aanpakken?

      Bedankt alvast :-)

      #18257064
      Chris426
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 May 2014

        Ik neem aan dat je het over de kachel hebt die binnenin de wagen aan de passagierskant zit?
        Is zeker te doen, maar hiervoor moet wel je hele dashboard eruit.
        Nadien is het een kwestie van schroefjes en de nieuwe inbouwen.

        Uitbouw en inbouw dashboard zou ik zelf toch zeker een halve dag voor rekenen, en dat is als je doorwerkt!

        #18257065
        Astragz16se
          Lid sinds:
          22 June 2012

          Je hoeft geen dashbord uit te bouwen. Tenminste ik weet niet hoe het bij jouw Astra zit maar ik neem aan dat het allemaal zelfde is. Enige wat je moet uitbouwen is het middentunnel en met wat handigheid kom je zo bij je rad. Bij mij lekte het ook, maar het was niet de radiateur zelf, maar de rubberen ringen waar het op aangesloten op de ijzeren pijp die van buitenaf komt. Ik zou de moeite niet doen om je dash uit te bouwen. Je werkt op deze manier wel wat kraper, maar het is goed te doen.

          #18257066
          Astragz16se
            Lid sinds:
            22 June 2012
            #18257067
            soepkiepe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2010

              om wat voor astra hebben we het hier?
              een f of g?
              dan word het al wat makkelijker antwoord geven namelijk.

              #18257068
              midnight black
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2011

                Houdt er ook rekening mee dat je waarschijnlijk de vloermatten zal moeten laten drogen anders blijven je ramen aan slaan. De dealer zal dit waarschijnlijk niet uit zichzelf gaan doen.

                #18257069
                rudyboy
                  Lid sinds:
                  7 May 2014

                  Excuus het gaat om.een astra g, het lekage is dermate klein dat ik het nog niet gemerkt heb in de bekleding,,

                  heb gevonden op het forum dat het eventueel kan door alleen de middenconsole.en de tunnel.tussen.de stoelen te verwijderen?

                  In ieder geval alvast weer bedankt allemaal!

                  #18257070
                  koenelsenaar
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 April 2010

                    hangt er vanaf of je een behr of delphi kachelhuis hebt. Behr kan je doen dmv middenconsole, de delphi niet.

                    #18257071
                    Ratman
                      Lid sinds:
                      21 October 2010

                      Bij mij heb ik nu ook last van een lek in de kachelradiator of de toevoerslangen, ik heb een Astra F en mijn vraag is wat ik moet doen om erbij te kunnen.
                      De airco is al geruime tijd buiten gebruik dus delen van de airco kunnen eruit gesloopt worden als dat gemakkelijker is.

                      symptomen zijn: damp uit ventilatieopeningen en koelvloeistof lucht in de auto, licht koelvloeistof verlies.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.