Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Kachelradiator Vectra B lekt ?
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 27 maart 2017om 16:44 door bart-gsi.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2017 om 18:32 #18340831
Hallo Allen,
Ik rijd in een Opel Vectra B X20XEV.
Nu merkte ik dat aan de bijrijders kant de vloer nat is en ik koelvloeistof verlies.
Drie weken geleden is de koppakking vervangen, dus dat kan het niet zijn.
Ik denk dat hij ergens lekt op de kachelradiator of slangen.
Ik zal nog een half jaartje rijden in deze auto en heb geen zin meer in nog meer hoge kosten.
Kun ik eventueel de kachel radiator afsluiten, zodat ik geen lekkage meer heb.
Ook geen verwarming meer natuurlijk, maar met de zomer op komst, heb ik die nu niet meer nodig….Stefan
21 maart 2017 om 08:10 #18340866Je kan gewoon de twee slangen op het schutbord los maken en met een stukje buis verbinden. Neem wel buis van metaal, pvc pijp gaat het het iig niet redden…
21 maart 2017 om 18:18 #18340918Of een kachel radiator van de sloop halen.
21 maart 2017 om 23:20 #18340936Een NIEUWE kachelradiateur koop je voor een paar tientjes via een webwinkel, dus DAT is niet het probleem.
Om de Radiateur te vervangen, moet de hele boel uit elkaar en schijnt een klote werkje te zijn.
DAT is het probleem… het wordt duur, omdat het zo veel werk is….
Dat is het doorverbinden van twee slangetjes een stuk makkelijker.
De eerst komende maanden heb ik toch geen kachel nodig i.v.m. de aankomende zomer.
Van de winter zie ik wel weer….21 maart 2017 om 23:53 #18340940Heeft iemand hier al eens de kachel radiator vervangen in een Vectra B ?
Was dat een lastige klus?22 maart 2017 om 07:31 #18340942Ging daar ook al van uit, dat het om de arbeid ging… Bij mijn kadett is het vrij makkelijk te doen, doordat je er van onder af bij kan, bij de vectra weet ik niet exact hier het zit. Je kan misschien uit de explosietekeningen iets herleiden op http://www.ecat24.com/opel
22 maart 2017 om 12:41 #18340955Hallo Allen,
Heb even gekeken, hoe ik die slangen van het schutbord af moet halen om ze te verbinden met een pijpje en slangklemmen, maar daar kan toch geen hond bij.
Ik neem aan, dat het om deze slangen gaat.
Ik dacht, dat doe ik even, maar….[URL=http://s304.photobucket.com/user/Stefan662/media/20170322_1213261_zpsfdyqmyvk.jpg.html][IMG]http://i304.photobucket.com/albums/nn170/Stefan662/20170322_1213261_zpsfdyqmyvk.jpg[/IMG][/URL]
Neem aan dat het om de slangen gaat met de groene aansluiting ?
Heeft iemand enig idee, hoe dat moet, heeft het eens gedaan en/of wil me daarbij helpen
Stefan
22 maart 2017 om 13:08 #18340958Ik zag een advertentie van dit middel.
Bardahl Radiator Lek Stop
Dit zou lekjes dichten in de kachelradiator zonder de boel te hoeven demonteren.
Het proberen waard, of met en grote boog omheen lopen… ?Stefan
22 maart 2017 om 13:45 #18340959Overigens … mijn pompje van de ruitensproeier werkt niet.
Voor ik die ga vervangen, wil ik kijken of de zekering kapot is.
Iemand enig idee welke zekering dat is ?22 maart 2017 om 14:21 #18340961Kan je ook de slangen in het schutbord dicht klemmen met een klem, zodat er geen water naar en van de kachel radiator gaat, of wordt dat de gehele water circulatie gestopt met vervelende gevolgen.
22 maart 2017 om 16:30 #18340972gewoon een stop leak in gooien.
in zo een radiateur zitten meestal geen grote gaten, en dat soort stop leaks werken heel goed.ik had een scheurtje in een lasnaad van mijn radiateur van mijn opel monza en deze is nu helemaal dicht.
22 maart 2017 om 17:07 #18340975Lees daar heel verschillende berichten over.
Stop leak erin en de hele boel raakt verstopt met grote vervelende gevolgen…22 maart 2017 om 17:55 #18340977Ik zou het er ook niet in doen, die rotzooi gaat door het hele koelsysteem, dan maar ff wroeten, ik denk dat als je de midden
Console los haalt dat je al een end op weg bent, gewoon proberen.22 maart 2017 om 17:58 #18340978Laat mijn garage de slangen naar en van de kachel radiator los halen en verbinden met een pijpje en slangklemmen.
Geen kachel meer, maar die heb ik de komende maanden niet nodig…gaan richting zomer.
Najaar zie ik wel of ik hem laat vervangen…22 maart 2017 om 18:07 #18340979mocht je je auto later nog willen keuren is een kachel verplicht i.v.m. je voorruit te ontwasemen
geen werkende kachel is APK afkeur..22 maart 2017 om 18:14 #18340980September pas, dus nog geen probleem…
22 maart 2017 om 20:26 #18340995Deze radiator is waarschijnlijk van koper trouwens, en die zijn meestal goed te repareren ook. Kan wellicht geld schelen, en als je een beetje handig bent met solderen kun je het wellicht zelf.
22 maart 2017 om 21:00 #18340999Een NIEUWE kachel radiator kost 21 euro. Om daar nou moeilijk voor te doen met solderen… Dat zijn de kosten niet. Arbeid is de grote kosten post wanneer je het laat doen door garage… Daarom vroeg ik of iemand zin had om mij te helpen bij het vervangen van de radiator.
Krijg zelf alleen de slangen niet los… Kan er niet bij. Zal op een bruggetje van onder wel makkelijker zijn….27 maart 2017 om 16:11 #18341210Gek… zaterdag de hele dag in de file gereden. Geen enkel probleem gehad.. Geen hogere temperaturen EN geen verlies van kvs.
Hogere temperaturen en lage kvs stand het gevolg van een luchtbel in het systeem, dat er nu uit is ?Stefan
27 maart 2017 om 16:44 #18341217afvullen en je motor boven een stuk karton zetten na een lange tijd rijden… kun je na een tijdje zien of die lekt.. zo niet dan niks meer aan doen..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.