Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Kachelradiateur Astra G?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2012 om 19:59 #17985174
Nog even ter info:
Het bleek niet de kachelradiateur te zijn die lek is.
Het was het verbindingsstukje. De garage kon mij niet helemaal duidelijk maken wel deel, maar ze wisten me te vertellen dat het een er een mechanisme inzat (als je een wagen met airco hebt), waardoor de airco sneller zou gaan koelen o.i.d.
Daar is vanuit Opel ooit een modificatie voor geweest of terugroepactie (dat weet ik dan weer niet), maar goed, ze hebben nu het gemodificeerde deel bij mij gemonteerd.Vandaag de hele dag aan het werk geweest, de auto binnen in de montagehal gezet, daar is het lekker 20 graden met de vloerverwarming, dus de auto is al een stuk droger van binnen (vanmorgen was de voorruit aan binnenzijde helemaal bevroren en dat was nogal een probleem onderweg, aangezien de hele middenconsole er nog uit ligt en ik dus geen warme lucht kon verzorgen.)
Daarna (na het ontdooien) wel heerlijk op m’n winterbandjes twee collega’s kunnen wegslepen :jerry4 februari 2012 om 19:59 #179851753wegklep
4 februari 2012 om 20:12 #17985176Is dat nu die befaamde driewegklep? Een dingetje van niets, de mijne was van Behr, kostte €40
Aha, duidelijk, ik had er al veel over gelezen op het forum.
Heb de oude ergens in de auto liggen, zal er eens foto van maken en hier posten, ter info van andere leden.4 februari 2012 om 20:13 #17985177zit als het goed is een vacuum slangetje en 3 koelslangen op..
5 februari 2012 om 11:47 #17985178Zal vanavond ff foto posten, dan weten we het gelijk.
Wat ik hier zo even zie is volgens mij 4 koelslangen en wat elektrodraadjes voor aansturing van een klep, maar ben niet zeker.
5 februari 2012 om 11:59 #17985179Risl..waarom kan ik niet pm’n? zie nergens die knop¿?
5 februari 2012 om 15:24 #17985180@Risl, klopt heb ik ook gehad, Ik had ook nog een waar ze via een stroompje de klep electrisch kon sleuten om inderdaad
de verwarming sneller warm je laten worden of de airco sneller koud te laten worden. Dit heb ik opgelost door
de klep open te zetten, en daarna de zwart/groene draad doorgeknipt en netjes afgeplakt. Dat was advies van onze
Opel dealer. En het werkt perfect. Met deze oplossing heb ik gelukkig geen nieuwe klep hoeven te installeren.
want de nieuwe tussenstukje is gewoon een recht toe recht aan buisje zeg maar. Alleen bij mij was gelukkig niet
de kachel lek maar de kachelklep bleef vaak dicht staan zodat ik geen warme lucht meer kreeg.@RISL wrote:
Nog even ter info:
Het bleek niet de kachelradiateur te zijn die lek is.
Het was het verbindingsstukje. De garage kon mij niet helemaal duidelijk maken wel deel, maar ze wisten me te vertellen dat het een er een mechanisme inzat (als je een wagen met airco hebt), waardoor de airco sneller zou gaan koelen o.i.d.
Daar is vanuit Opel ooit een modificatie voor geweest of terugroepactie (dat weet ik dan weer niet), maar goed, ze hebben nu het gemodificeerde deel bij mij gemonteerd.Vandaag de hele dag aan het werk geweest, de auto binnen in de montagehal gezet, daar is het lekker 20 graden met de vloerverwarming, dus de auto is al een stuk droger van binnen (vanmorgen was de voorruit aan binnenzijde helemaal bevroren en dat was nogal een probleem onderweg, aangezien de hele middenconsole er nog uit ligt en ik dus geen warme lucht kon verzorgen.)
Daarna (na het ontdooien) wel heerlijk op m’n winterbandjes twee collega’s kunnen wegslepen :jerry5 februari 2012 om 19:46 #17985181Heb het ding waarschijnlijk op m’n werk laten liggen.
Moet de komende dagen van 7:30 tot 22u werken, dus foto zal wel ff wachten tot volgend weekend.
Zal ‘m toch posten, ter info van anderen.5 februari 2012 om 20:00 #17985182Zeker handig. Pff wat een zware werktijden heb je.
5 februari 2012 om 20:11 #17985183Kom er zojuist achter dat m’n telefoon ook nog op het werk ligt. Daar kom ik morgenavond pas weer.
Werktijden, tja, ik werk voor een groot engineeringsbureau. Zit tijdelijk uitgezonden bij de Efteling, maar werk in m’n overuren aan de boot van De Vliegende Hollander bij ons in de montagehal, die moet namelijk ook met spoed af. Daar ligt dus ook m’n telefoon….6 februari 2012 om 13:56 #17985184Dat is mooi dat je aan de vliegende Hollander werkt. Die heeft namelijk veel last van kinderziektes volgens mij.
Afgelopen keer dat ik er op bezoek was. IN de rij gestaan 2x toe op storing.Succes ermee. :thumb
8 februari 2012 om 21:44 #17985185Heb vandaag mijn lekkage verholpen, :wors gelukkig niet de radiateur lek maar de ringen die in de modificatie kraan ( rechte pijpjes) zaten waren verdroogd, nieuwe in gedaan en vola, wel een aardige klus om alles te verwijderen :swear , heb zelf een 2.2
13 februari 2012 om 10:52 #17985186Onderdeel fotograferen is er niet meer van gekomen, te druk bezig met werk, overwerk en klussen thuis.
Zal ik vanavond of morgenavond doen.Heb nog wel een vraag, zodra ik de auto start of alsik na een tijdje stationair draaien wat gas geef, hoor ik geborrel.
Er zit dus lucht in de kachelradiateur of driewegklep. Iemand een idee hoe ik dit kan ontluchten?
Zit er een ontluchtingsnippel op de slangen bij het schutbord o.i.d.?13 februari 2012 om 13:10 #17985187Als het goed is ontlucht het van zich zelf. Maar kan wel even duren.Ik zou niet weten of je het handmatig zou kunnen doen.
25 februari 2012 om 10:02 #17985189Ontluchten: het borrelen is grotendeels weg. Het koelvloeistofniveau is vanzelfsprekend wel gezakt, dat moet ik nog even aanvullen.
Heb gisteren gelezen dat het beter is om de verschillende kleuren niet te mengen, dus ik moet even op zoek naar groene koelvloeistof.Bij deze dan (eindelijk) de foto’s van het vervangen onderdeel:
Is dit dus die driewegklep?
25 februari 2012 om 22:03 #17985190Ook al electrisch bij zo’n G apparaat….
Vroegâh, toen ze deze klepjes op Vacuum maakte…………………………………………………………………toen gingen ze ook al eens lekken haha..
26 februari 2012 om 14:58 #17985191Okay, dus een elektrisch aangestuurde driewegklep? Ik dacht namelijk zelf ook dat ze op vacuüm werden bediend.
De monteur had het erover dat hij nu ook een gemodificeerde driewegklep had gemonteerd. Die was als vervanger van dit onderdeel door Opel ontwikkeld omdat deze driewegklep schijnbaar heel vaak kapot ging.
27 februari 2012 om 08:44 #17985192De koelvloeistof zit nog in de matten, die liggen al anderhalve week binnen en ze zijn nog niet droog.
Na bijna een week gehangen te hebben, komen er een paar druppels uit.Ik heb ze nu in de douche gehangen en met die harde massagestraal zeiknat gespoten weer opgehangen. Er loopt dan echt roze water uit. Ik heb dit al een paar keer herhaalt en het water wordt steeds minder roze. Dit is (denk ik) wel een goede manier op de koelvloeistof uit je matten te halen.
Echter, nu nog het tapijt van de auto….daar moet ik nog iets voor verzinnen. Kranten werkt niet. Ik denk dat ik de matten er weer op leg tot deze de kvs uit het tapijt hebben gezogen, waarna ik die matten weer schoonmaak.
27 februari 2012 om 11:12 #17985193@RISL wrote:
De koelvloeistof zit nog in de matten, die liggen al anderhalve week binnen en ze zijn nog niet droog.
Na bijna een week gehangen te hebben, komen er een paar druppels uit.Ik heb ze nu in de douche gehangen en met die harde massagestraal zeiknat gespoten weer opgehangen. Er loopt dan echt roze water uit. Ik heb dit al een paar keer herhaalt en het water wordt steeds minder roze. Dit is (denk ik) wel een goede manier op de koelvloeistof uit je matten te halen.
Echter, nu nog het tapijt van de auto….daar moet ik nog iets voor verzinnen. Kranten werkt niet. Ik denk dat ik de matten er weer op leg tot deze de kvs uit het tapijt hebben gezogen, waarna ik die matten weer schoonmaak.
Heb je niet zoon oudestofzuiger die water op kan zuigen?? Doe je het gewoon met de stofzuiger, doe ik op het werk ook
27 februari 2012 om 11:40 #17985188Dit is het probleem wat heel veel Opel astra G hebben van bouwjaar 1998 t/m 2002. Vanaf 2002 hebben ze dit vervangen door een modificatie. Wat hebben ze gedaan gewoon een stuk zonder electrische klep. Dus recht toe recht
aan. Deze stukken zitten vanaf bouwjaar: 2002 standaard gemonteerd. Ik heb dit probleem kunnen oplossen door
stroom op de klep te zetten en gelukkig de klep in openstand kunnen krijgen. En daarna op advies van Opel dealer.
De Groen/zwarte draden doorgeknipt. Zodat niet de klep weer ooit dichtgaat staan.@RISL wrote:
Okay, dus een elektrisch aangestuurde driewegklep? Ik dacht namelijk zelf ook dat ze op vacuüm werden bediend.
De monteur had het erover dat hij nu ook een gemodificeerde driewegklep had gemonteerd. Die was als vervanger van dit onderdeel door Opel ontwikkeld omdat deze driewegklep schijnbaar heel vaak kapot ging.
28 februari 2012 om 09:42 #17985194@ daveman, het is niet zo dat er plassen kvs in staan, t blijft gewoon erg vochtig.
Waterstofzuiger heb ik al geprobeerd, werkt ook niet goed.28 februari 2012 om 10:08 #17985195Ik heb een vochtwreter gehuurd op stroom. Hier ziet een slang aan leg je in een emmer en je zet drie dagen dat ding aan.
Dan moet je je emer een aantal keer omkiepreren… todat er geen drupeltjes meer uit komen.26 maart 2013 om 20:46 #17985196Hoi @RISL. zou je de foto’s nog eens kunnen posten. Ik heb precies zelfde aan mijn astra. Ik wil het binnenkort ook repareren.
27 maart 2013 om 07:00 #17985197Foto’s staan er gewoon op, zijn er niet afgehaald.
27 maart 2013 om 08:47 #17985198Ik zie bij je plaatjes staan sorry this person moved or deleted this image.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.