Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Kachelradiateur Astra G vervangen hoe?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2014 om 13:20 #17266604
Beste mensen,
Onlangs is de kachelradiateur gaan lekken van mijn Opel Astra G Bj 1999. Ik vraag mij af wat ik precies moet demonteren om bij de kachelradiateur te komen. Moet ik de hele dashboard demonteren of kan ik ook bijvoorbeeld alleen de middenconsole demonteren. Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee!
Met vriendelijke groet,
Martin24 juni 2014 om 13:37 #18239933Hele dashboard moet eruit.
24 juni 2014 om 14:02 #18239934Een van de meest rottige dingen die je kan hebben…. en inderdaad, bijna, zo niet, niet te doen als dash er niet uit is. Ik heb sowieso nog een goede radiateur liggen mocht je die zoeken.
24 juni 2014 om 14:11 #18239935Dat vermoede ik al, aangezien een garage al rond de 500 eu vraagt voor deze klus. Ik heb ook gelezen dat de middenconsole samen met de tunnel (wat is de tunnel) en beschermbak ook voldoende zal zijn. klopt dit?
24 juni 2014 om 16:35 #18239936Tunnel is het gedeelte wat tussen je stoelen door loopt.
Waar je handrem, versnellingspook en asbakje voor achterin in zitten.
En dashboard moet er wel uit dus niet alleen de midden tunnel en middenconsole
24 juni 2014 om 16:36 #18239937Ik heb net de middenconsole en de tunnel gedemonteerd vervolgens heb ik de onderkant van de kachelradiateur gevoeld met de hand. Ik voelde geen vloeistof daar. Kan het iets anders zijn ? misschien een leiding die daar los zit of kapot is, want de koelvloeistof stroomde in een keer leeg op de vloer van de bestuurder en bijrijder.
24 juni 2014 om 17:00 #18239938Alleen de tunnel hoeft er maar uit, dashboard zelf kan blijven zitten. Kan ook zijn dat hij op de aansluiting met de kachelkraan lekt. Daar zit de radiateur namelijk in geklikt en zit met klemmen vast
24 juni 2014 om 17:02 #18239939driewegklep(in geval van auto met airco) wil ook wel lekken.
Heb je ook met een lamp even gekeken of je niks zag aan koelvloeistof?
24 juni 2014 om 17:30 #18239940Volledig dashboard demonteren ben je makkelijk twee uur bezig.
Kheb hier ook nog een werkende kachel liggen als je er iets mee kan doen.Als je wil kan ik je de juiste blzs van de haynes repair manual doorsturen waar beschreven staat hoe je dit t beste doet, maar misschien heb je deze zelf al?
24 juni 2014 om 18:19 #18239941Beste Koenelsenaar, ik heb niet gekeken met een lampje, dit zal ik ook gaan doen.
Beste Chris426, zou top zijn als je dat wil doorsturen, want dat heb ik namelijk niet. zou je het naar deze mail willen sturen. m.netjes1@hotmail.com
24 juni 2014 om 19:16 #18239942Hoe krijg ik de bak onder de kachelradiateur los. het is voor de helft los maar krijg het er niet onder uit.
24 juni 2014 om 19:32 #18239943Er zijn nog wat schroeven die via de motorruimte dienen losgemaakt te worden om de kachel er onderuit te halen, zijn het die?
24 juni 2014 om 20:09 #18239944Ik heb er nog niet naar gekeken ik ga namelijk morgen weer verder. Zijn die schroeven makkelijk te bereiken vanaf boven?
24 juni 2014 om 20:13 #18239945Staat dat niet in de manual?
Iig, volgens mij kan je er zo aan als je langs voor aan de wagen werkt, dus motorkap open en zo aan de schroeven.Nu ben ik aan het twijfelen of ik mij niet vergis met de schroeven van de plaat waar de pedalen opstaan, die zit namelijk ook zo vast.
Misschien kan een andere forumbezoeker hier wat meer duidelijkheid in brengen.25 juni 2014 om 06:41 #18239946Ik had ook eens een lekkende driewegklep. Topic (met foto’s hier): viewtopic.php?f=5&t=161209&hilit=kachelradiateur
25 juni 2014 om 07:55 #18239947Het blijkt waarschijnlijk de verbinding stuk te zijn. Alleen krijg ik nog steeds die bakje er niet uit. Via de bovenzijde van de motor kan ik het niet zien. Is er een andere mogelijkheid om toch die bakje eruit te krijgen of moet het via de onderkant van de auto?
25 juni 2014 om 08:49 #18239948Kan je misschien een foto posten?
25 juni 2014 om 09:04 #18239949Het is me gelukt. Ik heb de kachelradiateur eruit en volgens mij de driewegklep ook (als het zo heet). Ik had nog gekeken voordat ik het eruit had gehaald en ik zag dat er nog druppels koelvloeistof was op de leiding die bevestigd is aan de driewegklep. Wat zal de boos doener dan zijn de driewegklep. De radiateur ziet er goed uit en zie daar geen druppels. En de lekkage waren ook geen druppels maar een overstroming!!
Zie foto’s http://imageshack.com/a/img829/4710/ldnj.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://imageshack.com/a/img822/6288/guhc.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;25 juni 2014 om 18:13 #18239950vaak gaat ie idd op die klep lekken, deze zou ik zowiezo vervangen, want deze met een pompje erop gaan nog wel eens ratelen, nieuwe hebben gewoon 2 open pijpjes
25 juni 2014 om 18:35 #18239951Ik heb dit wel eens gedaan en heb alleen de tunnel gedemonteerd. Wordt wel krap werken, maar altijd beter dan je hele dash eruit.
26 juni 2014 om 07:53 #18239952Ik heb uiteindelijk ook de tunnel gedemonteerd samen met de middenconsole (dat hoefde eigenlijk niet, kwam ik pas daarna achter). Het bleek dat de middenstuk niet goed is, nu heb ik die nieuwe gemonteerd (gemodificeerde versie) en het lekt niet meer!!!!!
Wil jullie allemaal bedanken voor jullie hulp en snelle reacties!!!! Het heeft me zeker geholpen!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.