Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Kachelradiateur Astra G?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2012 om 08:14 #17245912
Na een probleem met de LPG-verdamper kwam ik erachter dat ik een koelvloeistoflekkage heb in de Coupé.
Eerst verdacht ik de klepdekselpakking, aangezien er steeds olie langs een bougie loopt, maar vanmorgen voelde ik aan de vloermat aan passagierszijde: nat :???:Nu ben ik erachter dat dat dus aan de kachelradiateur, kachelkraan of een verbindingsbuisje daar tussen ligt en dat ik daarvoor ergens in het dashboard moet zijn.
Waar moet ik precies zijn (achter middenconsole? achter dashboardkastje?) en hoe ziet de kachelradiateur of kachelkraan eruit?
Moet het koelvloeistofsysteem leeg voor vervanging? En zo ja, hoe doe ik dat? Met de revisie heb ik gewoon één van de slangen leeg laten lopen, maar ik heb geen brug meer. Zit er een aftappunt?
Als ik heb bepaald welk onderdeel er precies stuk is, is het dan aan te raden om zo’n ding van de sloop te halen?
Wat kost zoiets nieuw?
Alle info is welkom
30 januari 2012 om 11:35 #17985151Is een kut werk.
Hey middenconsole moet er uit (waar de handrem en versnellingspoke)
daarna water aflaten, via slang bij radiator of aftap kraan.
Als je het middenconsole er uit hebt moet je die luchtbuis weg hallen wat voor de voeten dient. Dan zie je een kap zitten die met dacht 9a10klemmetjes vast zit.
(heb je AIRCO moet je ook de afwaterings kanaal los halen van de airco tegen het schutbord)
En dan kan die plaatweg. en dan zie je de kachelradiator zitten.
Er zijn 2types in bere en delfi, wil je weten welke het is trek het opbergvakje wat bij de radio zit er uit dan staat er een sticker delfi of bere.
dealer 175,-ex voor een bij de onderdelenboer zoon 100,-ex
Pas op met inelkaar zetten dat je de afwateringskanaal goed teruh zet zijn ondingen30 januari 2012 om 11:58 #17985152Net zoals hierboven verteld het is inderdaad klote werk, Zelfs bij onze Opel dealer zeggen de monteurs dat het bij iedere monteur wel eens fout is gegaan. Dus dat na reparatie toch nog een klein lekkage ontstaat. Het is echt vervelend werk zeggen ze zelf.
Succes ermee.
30 januari 2012 om 14:39 #17985153En weet iemand wat het zou kosten als ik het geheel uitbesteed aan de VOD? Want ik heb hier zelf niet zo’n trek in….middenconsole demonteren vind ik geen probleem, maar ik ga niet lopen kloten met koelvloeistofslangen. Heb namelijk ook airco (die ik nooit gebruik).
Heeft iemand foto’s van het betreffende onderdelen?
Ik weet in ieder geval wat ik vanavond kan doen….middenconsole slopen :SEdit: is het duidelijk te zien als de kachelradiateur lek is?
30 januari 2012 om 15:29 #17985154Bij de VOD kost het tussen de 600 en 1200 euro
30 januari 2012 om 15:39 #17985155ik heb het ooit eens gevraagd en ze rekende 8 uur werk en dan nog de radiateur e.d. aangezien het uurtarief 65 euro per uur was bij de opel dealer heb ik het maar zo gelaten, ik had overigens maar een kleine lekkage in de verwarming.
30 januari 2012 om 15:41 #17985156Ik heb zelf ook zo een situatie gehad, maar dat was nog binnen de garantie.
Maar bij mij hebben ze er gewoon een middel in gedaan om gaten te dichten.
Waarschijnlijk ook omdat het zo veel werk is.30 januari 2012 om 17:09 #17985157@RISL wrote:
Edit: is het duidelijk te zien als de kachelradiateur lek is?
als je er zo naar kijkt niet. je kan kijken als je er een beetje mee beweegt maar meestal niet. gewoon warm laten draaien (zodat i druk op bouwd) en dan zie je hem meestal wel lekken.
maar met alleen met het middenconsolle er uit zie je het niet. je moet die kap weg hallen die met die 9a10 klemmetjes en dan heb je nog 2 torx tegen het shutbord aanzitten (t25oft30) dacht ik van de afwaterings. bij een 1,6 is het makelijk bij een 2.2 is het kloten. de 1.8 en de 2.0 heb ik geen idea van30 januari 2012 om 17:19 #17985150Je bent toch zeker dat het vocht bij de passagierszijde koelvloeistof is en geen vloeistof van de airco?
Hebben wij met onze Zafira een maand geleden gehad namelijk.
30 januari 2012 om 20:43 #17985158Dat weet ik niet….maar m’n koelvloeistofniveau daalt wel steeds.
Ik krijg langzaam het idee dat de mat aan het opdrogen is, net nu ik een bij een universele garage gevraagd heb of ze ‘m willen vervangen en ze al onderdelen besteld hebben en ik een vrije dag heb gevraagd om al het voorwerk alvast te doen :???:30 januari 2012 om 21:44 #17985159Grote kans natuurlijk dat het koelvloeistof is, maar misschien is het toeval en is je afvoerbuisje van je airco gewoon
verstropt zoals bij ons het geval was. Hoef je daar toch al niet meer te kloten, en zit het lek misschien ergens anders.31 januari 2012 om 07:05 #17985160Maar airco gebruik ik nooit, ik weet zelfs niet of het systeem wel afgevuld is. Ik krijg namelijk heel snel hoofdpijn van airco, in iedere auto.
Vanmorgen was de mat nog steeds vochtig, maar het is niet zo dattie echt zeiknat is ofzo, of dat er zelfs plassen staan.Het zijn wel custom matten, heb ze laten maken van materiaal dat normaal in Lexus gebruikt wordt, dus lekker dik. Misschien scheelt dat in natheid, het zijn namelijk erg dikke matten.
31 januari 2012 om 09:23 #17985161Als je de airco nooit gebruikt zal het ook niet aan de airco liggen, bij ons deed het probleem zich ook enkel
voor als de airco aan stond.Misschien de matten er even uithalen, dan zie je meteen of het water allemaal in de matten kruipt.
En heb je nergens een soort kleurstof die je bij in de koelvloeistof kan doen om zo te volgen waar het lekt
en of het 100% zeker koelvloeistof is?31 januari 2012 om 10:04 #17985162De koelvloeistof is roze….en ik heb nu bijgevuld met groene, kon even niets anders krijgen. Maar dat zie je niet op zwarte matten.
Maar goed, vanmorgen was de mat nog steeds vochtig en dat is niet het geval bij de andere matten en heeft de laatste dagen ook niemand gezeten.
De koelvloeistoflekkage is wel al veel langer dan dat de mat nat is, maar goed, ik voel ook niet dagelijks aan m’n matten en de lekkage was eerst maar een half litertje per 5000 km en nu zo’n halve liter per 100 km.31 januari 2012 om 10:21 #17985163Toch maar eens stappen ondernemen dan inderdaad, kan niet gezond zijn :thumb
31 januari 2012 om 10:26 #17985164Ja, maar wel klote….de VOD bij ons in het dorp kom ik nu definitief niet meer.
Vind dat hij na 1,5 uur zoeken toch wel het mogen vinden waarom mijn verdamper steeds bevroor. Mocht daarvan nog een rekening komen, ga ik die ook zeker niet betalen.
Maar goed, heb wel iedere dag m’n auto nodig. Nu ben ik vrijdag toevallig vrij, dus dan mogen ze ‘m bij de garage om de hoek hebben voor reparatie….hopen dat ze het redden. Ik ga er zelf in ieder geval de middenconsole alvast uithalen, scheelt weer wat in arbeidsloon.31 januari 2012 om 11:28 #17985165Succes met het kachelradiator probleem.
31 januari 2012 om 11:41 #17985166En niemand van het forum waar je in het weekend eens langs kan rijden? :D
31 januari 2012 om 12:05 #17985167Zit midden in een verhuizing en ik werk op zaterdag over….tis niet dat ik heel veel vrije tijd heb. Forum doe ik ook vanaf m’n werk, in de pauzes.
1 februari 2012 om 19:42 #17985169Heb ik het dashboard zo ver genoeg uit elkaar?
Krijg het plastic rond de pook en voor de handrem er niet af….er sprong al het een en ander weg, maar de kappen zitten nog niet los. Na de foto’s heb ik ook het dashboardkastje nog los gehaald.Ik hoor heel graag van jullie (liefst voor 12 u morgenmiddag, dan kan ik m’n middagpauze morgen desnoods nog het een en ander doen.
1 februari 2012 om 20:45 #17985170Onder je handrem kapje erafhalen zit nog een schroef en achter tussen je asbak zit nog een schroef dan links en rechts ook schroef eruit en kan die helmaal eruit.
1 februari 2012 om 21:16 #17985171die stikker hebben ze nodig om de juiste kachelradiator the bestellen nu moet je de tunnel of middenconsole er uit halen of hoe je het ziet. die met de pijl is de tunnel of middenconsole die moet er uit. en dat met dat rondjes die buis moet er ook uit zit gewoon los er in.
daar achter zit een soort bak wat hangt daar zitten die clips aan. als je die weg haalt kan je de bak voor zichting naar beneden trekken . maar je krijgt hem er niet uit. hiervoor moet je de afwaterings kanaal van de airco los hallen van het schutbord. maar je ziet hem wel zitten2 februari 2012 om 09:10 #17985168Ron, hoe krijg ik dat handremkapje eraf? Ik zie geen schroeven.
Daveman, dat deel waar jij een rondje om heen hebt gezet is ook helemaal nat en kleverig (ik denk koelvloeistof). Dat deel moet er dus uit, bedoel je?
En die middentunnel moet er dus in zijn geheel uit??? Shit, dat red ik niet meer in m’n pauze.2 februari 2012 om 11:30 #17985172Stelt niks voor handrem kampje van de handrem er af hallen moet je naar elkaar haalen.
En dat plaatje onder de hand rem ff met een kleinen schroevendraaier er uit wippen. Daarna voor de tunnel los te halen zijn 7torx2 februari 2012 om 12:02 #17985173Middenconsole ligt er inmiddels uit. Bleek dat het gelijmd zat bij mij.
Maar goed, de rest is voor de garage. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.