kachelmotor piept, hoe los te halen?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) kachelmotor piept, hoe los te halen?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Ron_L

Hey allen,

MIjn zafira A is een heerlijk stille auto. Zo stil zelfs dat ik de kachelmotor hoor piepen. Irritant dus. Ik weet waar deze zit. Heb drie schroefjes gevonden en probeerde zo de bak eruit te halen. Maaaaaaaarrrr… dat lukte dus niet. Zit deze nog ergens anders vast? Ik denk dat hij vol zit met bladeren, en wilde de motor even schoonmaken.

Wie heeft voor mij de gouden tip? Die beloon ik met een welgemeend dank-je-wel!

bandido
      Deelnemer

http://www.zafira-forum.de/showthread.php?8882-Innenraumfilter-Heizungswiderstand-tauschen-Heizunghersteller-erkennen” onclick=”window.open(this.href);return false;

Is wel in duits, zo kom je ook bij je kachelmotor.

Ron_L

Thanks,

mooi en duidelijk! Mijn Duits is redelijk goed, dus ik kom al een heel eind zo!

maarrrr.. hoe haal ik die motor los? Ik draai drie torxjes rond de motor los, maar dan kan ik nog steeds niet de bol van de motor scheiden. Moet ik harder trekken? Zit er ergens anders nog een torx verstopt? heb al gegoogled, maar wordt niet veel wijzer…

Ron_L

ok…

de boel loshalen, drie torxjes en het stangetje van de klep loshalen… en dan ogen dicht en een beetje trekken… en hop, je hebt de aanjager in je handen. drie kilo stof en 4 verkruimelde bladeren verder de motor even doorgeblazen. Gelijk even het filter bekeken, die zag er nog netjes uit.
            het boeltje weer in elkaar geschroefd. weg piep en kraak.

bandido
            Deelnemer

Is toch mooi man.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.