Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Kachelknop verlichting vervangen astra g coupe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 augustus 2012 om 18:49 #17251855
Je hebt 3 knoppen op het dashboard tbv ventilatie/kachel:
Links: Warmte/koudte regeling
Midden: Ventilator snelheid (brand half)
Rechts: Uitblaasinstellingen (lampje brand niet)Hoe vervang ik nu dit lampje? Heb gelezen dat je de middelste knop eraf kan trekken? Heb zachtjes geprobeerd maar hij kwam niet.
Het gaat om een coupe zonder airco.
30 augustus 2012 om 19:40 #18062109Hallo,
Je zal heel het middelste gedeelte van het dashboard moeten demonteren.
Doe dit wel voorzichtig, te beginnen met de radio en asbak.
Als je alle schroeven het middengedeelte los hebt moet je heel voorzichtig dit gedeelte iets naar je toe trekken.
Vervolgens kan je via de gaten van het bakje onderin het dashboard en het gat van de radio enkele veren terug trekken an komt het bedieningspaneel van de verwarming los van de console.
Doe dit wel voorzichtig zodat er geen kabels van de kachelbediening afbreken.
Je kan nu via de achterkant van het paneel bij de fittingen van de lampje komen.
Doe het allemaal voorzichtig en neem er de tijd voor.Succes met vervangen van de lampjes.
PS. vervang gelijk beide lampjes als je de boel uit elkaar hebt.Groet Jack.
30 augustus 2012 om 19:51 #18062110Heb ook een keer zo’n lampje vervangen. Heb toen 1 knop losgehaald en met een tangetje het lampje voorzichtig gewisseld.
Lampje was wel kei duur bij de dealer. Ik meen iets van 8 euro.31 augustus 2012 om 06:11 #18062111@Opel Astra 70-HB-ZS wrote:
Hallo,
Je zal heel het middelste gedeelte van het dashboard moeten demonteren.
Doe dit wel voorzichtig, te beginnen met de radio en asbak.
Als je alle schroeven het middengedeelte los hebt moet je heel voorzichtig dit gedeelte iets naar je toe trekken.
Vervolgens kan je via de gaten van het bakje onderin het dashboard en het gat van de radio enkele veren terug trekken an komt het bedieningspaneel van de verwarming los van de console.
Doe dit wel voorzichtig zodat er geen kabels van de kachelbediening afbreken.
Je kan nu via de achterkant van het paneel bij de fittingen van de lampje komen.
Doe het allemaal voorzichtig en neem er de tijd voor.Succes met vervangen van de lampjes.
PS. vervang gelijk beide lampjes als je de boel uit elkaar hebt.Groet Jack.
Dit is allemaal niet nodig.
Je moet behoorlijk hard aan de middelste draaiknop trekken, dan komt deze los. Als deze nog nooit los is geweest, kan dat redelijk wat kracht kosten, maar het werkt echt.Lampje kost €0,50 bij een automaterialenzaak.
31 augustus 2012 om 12:43 #18062112Het hangt wel af van wat voor bedieningspaneel je hebt.
Je kan een Behr hebben of een Delphy.
De ene heeft een lamp in het midden en de andere heeft twee lampen.31 augustus 2012 om 12:49 #18062113Dat is zo, maar bij beide komen de knoppen los door ze naar achteren te trekken.
28 oktober 2012 om 11:40 #18062107heb 2 lampjes Links/rechts
Als ik de knop eraf trek kan ik niet bij de fitting komen.
Dus uitbouwen lijkt me de enige optie
28 oktober 2012 om 12:45 #18062108Je kunt het ook doen met een stukje tuinslang, die druk je over de fitting heen.
Demonteer de radio incl de bracket dan kan je met een stukje tuinslang bij de fittings komen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.