Forumindex › Forums › Modellen › Omega › kachel wordt niet warm van mijn omega
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2010 om 13:34 #17582058
Tussen de 80 en 95 graden. Als het minder is.is de thermostaat kapot.
Gr jack
16 januari 2010 om 17:22 #17582059Die van mij tikt steeds tegen de 84° aan zo’n beetje, echt warm vindt ik ‘t niet, temeer omdat de astra/vectra altijd boven de 90° zat (92-93°)
Misschien is sowiso een andere thermostaat geen gek idee :hmmz21 januari 2010 om 10:43 #17582060Ik heb een nieuw water pompje gemonteerd en er komt gelukkig weer warme lucht uit .
Lang niet zo warm als mijn B2 omega maar het is acceptabel,de 2 slangen worden wel kokend heet ,heb de kachel radiateur door gespoeld met de tuin slang,wie weet een middeltje om het hele systeem een keer te reinigen?21 januari 2010 om 17:21 #17582061origineel gepost door henk 400rr
Die van mij tikt steeds tegen de 84° aan zo’n beetje, echt warm vindt ik ‘t niet, temeer omdat de astra/vectra altijd boven de 90° zat (92-93°)
Misschien is sowiso een andere thermostaat geen gek idee :hmmzAstra en vectra werken met veel hogere temperaturen deze kunnen zelfs de honderd passeren zonder problemen.
Gr Jack
21 januari 2010 om 17:27 #17582062origineel gepost door xr
Ik heb een nieuw water pompje gemonteerd en er komt gelukkig weer warme lucht uit .
Lang niet zo warm als mijn B2 omega maar het is acceptabel,de 2 slangen worden wel kokend heet ,heb de kachel radiateur door gespoeld met de tuin slang,wie weet een middeltje om het hele systeem een keer te reinigen?Bears leak heeft hier een spoel middel voor. Het enige nadeel is dat je de thermostaat hiervoor moet verwijderen.
Gr Jack
13 februari 2013 om 11:16 #17582063Ik heb dus vandaag gekeken naar de kachel word niet warm. Ik heb al ontlucht kachel vol aan (staat op fahrenheit en niet graden) motor draaien op de krik met dopje open slangen worden wel warm voor zo ver ik kan voelen ook de slangen naar binnen. Tevens ook de kleppen al nul gesteld. Totaal niet warm ook slaat voor zo ver ik heb kunnen horen de fan niet aan maar de auto blijft keurig op temp.
Dus ga het weekend ff een nieuw 3 weg klepje monteren en verse koelvloeistof en dan weer goed ontluchten.
Verder nog meer ideeën…
Wat kost een thermostaat en 3 weg klepje eigenlijk…..
25 februari 2013 om 19:24 #17582064Mijn vec komt nadat het koelsysteem doorgespoeld is ook niet boven de 90 graden.
Maar de kachel werkt nog wel top.
Denk eerder aan de termostaat die niet toppie is
25 februari 2013 om 21:08 #17582065Alles gecheckt slangen zaten verkeerd on op driewegklep nu hebben we warmte
12 maart 2013 om 11:47 #17582066Als je een beetje pech hebt kan het ook zijn dat je kachel radiotor stuk is kun je testen door een stuk karton voor je radiotor te zetten dan een stukje rijden dan wordt je motor warmer en dan gaat het waarschijnlijk stomen in je auto en dan weet je genoeg heb het zelf ook gehad en tyoen kwam eruit dat de kachel radiator stuk was is geen lolletje om te vervangen de hele dash moet eruit anders kom je er niet bij of je moet een stukje van de dash uitzagen aan de rechtse kant onder eerst vyniel rustig lostrekken dan kun je het weer netjes repareren bent dan ongeveer een 1,5 uurtje bezig de hele dash kost ongeveer 2 dagen als je weet waar je mee bezig bent.
mvg
Hemko -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.