Kachel wordt haast niet warm

Forumindex Forums Modellen Omega Kachel wordt haast niet warm

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    AJ09

Hallo

Wie weet raad, mijn kachel van 3.0 MV6 wordt niet warm. Eerst deed ie helemaal niks, maarna wat zoekwerk vond ik een topic waarin Jack uitlegde hoe te ontluchten en de climat control te resetten. Nu wordt er wel warme lucht ingeblazen als ik rijd ofwel gas geef, bij gas los voel je de warmte in de luchtstroom verminderen en bij stationair is ie gewoon koud. Opel Baarle zegt stappenmotor kapot. Wie weet hier meer van??? Alvast dank.

Heb foto url toegevoegd, nog geen idee of ie werkt :vertag:wors

Grtz, AJ

Jack-omegax3.0xe
      Deelnemer

Secundaire pomp stuk waardoor er geen warm water naar de heater wordt gepompt.

Zit onder het expansietankje.

Gr Jack

AJ09

Oh ja, als je in de slangen van de kachel of de slangen van en naar de radiator knijpt, lijkt het alsof ze niet zo vol zitten met vloeistof, het knijpt in ieder geval erg makkelijk. Wel zie je als je knijpt de vloeistof in het expansievat bewegen, dus er gebeurd wel iets. Zou het ook domweg vuile cq half verstopte slangen kunnen zijn?

AJ09

Thx Jack, kan ik dat zelf of moet het hele systeem dan leeg. Weet jij ook wat die pomp ongeveer kost, of heeft iemand zo’n ding nog liggen ter overname?

Jack-omegax3.0xe
            Deelnemer

het systeem moet leeg ligt er dus aan hoe handig je zelf bent of je dit zelf kunt doen.

Wat je kunt proberen is op de radiator zit nog zo’n zelfde pomp deze twee zou je kunnen omwisselen voor het testen.

Weet niet wat een nieuwe kost zou op de sloop kunnen kijken.

Wat je ook kunt doen zijn twee klemtangen op de slangente klemmenen dan de pomp te wisselen dan hoeft het systeem niet leeg.

Gr Jack

AJ09

Bedankt voor de info, ik ga morgenmiddag met het ding aan de gang, ik laat je weten.

Jij weet zo veel, heb ik nog een vraag. Op de linkerhandel bij het stuur zitten knoppen voor cruise control. Volgens een Opelmonteur moet dan een regelaar op de gasklep zitten boven op het blok maar deze zit er dus niet. Deze monteur gaf aan dat het misschien omdat het MV6 is ergens anders zit. Werken doet het in ieder geval niet. Misschien een suggestie?? Ik zie overigens geen kabel(boom) naar de gasklep lopen, kan het zijn dat ondanks de knoppen het er nooit op heeft gezeten? Thx again, grtz, AJ

Jack-omegax3.0xe
                Deelnemer

Kan zijn.
                  Aan de bestuurderskant
                  Achter de secundaire pomp zit een vierkante blok van daar uit moet een kabel naar de gasklep lopen anders zit deze er niet op.
                  Is bij de 2,5 en de 3.0 het zelfde alleen de 2,6 en de 3,2 hebben dit electronisch.

http://s221.photobucket.com/albums/dd274/omega3-0/?action=view&current=IMG_0509-1-2.jpg

hoop dat je het hierop kunt zien.
                  Gr Jack

AJ09

Da’s nou grappig, ik had met zoeken naar de pomp (al gevonden, krijg ik zo wel vervangen) een leeg vierkant bracket gevonden met een kabelboompje erboven. Had je later willen vragen wat dat kon zijn en nu weet ik het dus al. Dus als ik die unit die daar in hoort kan vinden zal het wel weer gaan werken.
                    Ik ga nu achter een andere pomp aan, laat wel weer ff weten als het gelukt is. Hartelijk dank, Grtz, AJ

Jack-omegax3.0xe
                    Deelnemer

zult wel even de cc moeten aanmelden bij de omega volgens mij.

Gr jack

AJ09

Hoi Jack

Ik denk dat ik iets mis, heb in profielen gekeken maar waar moet ik de cc aanmelden?
                        Hoor trouwens morgen wat de pomp me moet gaan kosten viavia met korting, ben benieuwd.
                        Heeft die unit voor de cruise control die ik mis in het motorruim een eigen naam? Wil het ding gaan zoeken maar als ik vraag cruise control krijg ik denk ik alles incl kabels, gasregelaar en stuurhefboom……..
                        Thx, vrgr, AJ

AJ09

Ben eindelijk wat wijzer, aanbieder op marktplaats voor 29,50 kon voor deze motor niet leveren, opel rekent 145 euro ex btw……….. M’n maatje is de Rotterdamse sloperijen af aan het gaan, ben benieuwd. Gaat me niet eens om het geld, maar 145 ex voor zo’n klein pompje, dan maar nog een paar dagen bij lage snelheid minder warm, wat een afleggers!

Jack-omegax3.0xe
                          Deelnemer

wat bedoel je met in profielen gekeken? Je moet de cc module met de tech 2 aanmelden. Pompje is idd erg duur. Wat je eventueel ook kunt doen. Op de radiator thv de accu zit nog zo’n pompje je kunt deze twee omruilen.

gr jack

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.