kachel word niet warm word alleen lauw

Forumindex Forums Modellen Corsa kachel word niet warm word alleen lauw

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269084
    corsa100
      Lid sinds:
      6 October 2014

      Hallo.

      Ik heb mijn waterpomp vervangen omdat de keering kapot was. Toen ik mijn waterpomp vervangen had pompte het water niet door toen heb ik de thermostaat er uitgehaald en geprobeerd of het toen wel werkte, daarna pompte het water wel goed door dus heb paar dagen zonder thermostaat gereden. Nu zit er een nieuwe in maar word de kachel lauw en niet warm zoals het hoord.

      Wat kan dit zijn en wat kan ik proberen?

      Mvg

      #18260879
      bandido
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 February 2010

        Misschien een grote luchtbel in je koelsysteem.

        #18260880
        xladage
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2008

          Luchtbel of verstopping zou ik denken.

          Die is nu na je fix misschien wel je kachelradiateur in gegaan.

          De luchtbel zou ik verwachten dat deze er uit moet komen als je motor volledig op temp is, je kachel volledig op standje heet staat en je gaat daarmee rondkarren

          #18260881
          Jiro
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 October 2014

            vuldop eraf draaien en de motor stationair laten lopen. KOmt de bubbel er vanzelf wel uit lijkt me.

            Ik had hetzelfde probleem met me corsa C. De draaiknop voor warm/koud was iets los geschoten erachter.

            #18260882
            Ali V
              Lid sinds:
              26 July 2010

              Heb hier een soortgelijk probleem.

              Corsa A gekocht, maar die wordt ook niet echt warm. Kachel en temperatuurwijzer doen weinig. Als eerste thermostaat vervangen, geen resultaat. De koelradiator wordt daarentegen wel warm, koelvin slaat ook wel aan. Heb vanmiddag de waterpomp er even uit gehad, om te controleren. Wat mij opviel was dat de schoepen van de gemonteerde waterpomp totaal anders zijn als origineel. Ongeveer 8 grote schoepen ten opzichte van orgineel met ongeveer 20 schoepjes. Zometeen even controleren of dat de oorzaak is. Zal straks even meedelen of dat het probleem bij mij is geweest. (nog ff afbouwen)
              Afgemonteerd. Maakt ook geen zak uit. Probleem blijft hetzelfde. Wordt er langzamerhand gek van. :swear

              #18260883
              g.j.bos
                Lid sinds:
                1 December 2014

                en is het probleem opgelost? Heb namelijk hetzelfde probleem. Ook een topic over geplaatst maar helaas nog geen gouden tip. Ik heb wel met een waterslang de kachelradiator getest, er kwam uit het andere pijpje water. Maar daarna heb ik weer gezien op internet dat dit niets zegt omdat het water er uitstroomt zonder dat het “door” de kachelradiateur gaat omdat het een “open ruimte” is. Wil nu de kachelradiateur vervangen maar weet niet waar hij zit en hoe ik hem moet demonteren. Heb jij of anderen wellicht tips?
                Gerard

                #18260884
                Ali V
                  Lid sinds:
                  26 July 2010

                  Bij mijn Corsa is het probleem opgelost. Belangrijkste probleem was dat de vorige eigenaren er water in het koelsysteem gedaan hadden. Dus de kanaaltjes van de kachel zaten waarschijnlijk wat dicht. Alles aantal keren gespoeld en uitgekookt. Is nu veel beter. Desondanks is grootste probleem dat de kachel niet normaal te regelen is. Hierdoor koelt de kachelradiateur, bij standje 4 waaier en standje rood, te veel af. Waardoor er geen warmteafgifte meer plaats vindt.

                  #18370008
                  Crazy car nut
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 January 2016

                    ik heb het zelfde, vectra b kachel radiator is in 6 min uit te bouwen. mijn radiator zitten buisjes met daarin een soort schroef draad.waren hele maal verstopt, middag in de week gezet eerst met ontvetter daarna met antikalk, nu zijn kanalen weer schoon. echter wordt de radiator wel heet, bijna te heet om aan te voelen, alleen komt de lucht eruit als lauw!? instructies voor kachel uitbouwen zijn als volgt: klik plaatje onder de handrem los trekken hier zit de computer plug van je ecu, je ziet nu 3 schroeven en 2 stekkers (van je elektrische raam) aan de zijn kan van de hele midden console zitte maar 3 schroeven 2 voor en 1 achter aan weerzijde. die moeten ook los. als je de hoes van de handrem heb los geklikt en ook die va de versnellingspook kun je nu het hele midden console naar achter trekken. eerst nog wel even bij de asbak links en onder de sigaretten aansteker de schroefjes los maken. daarna is alles redelijk snel te verdwijderen. nu zie je een stang, deze moet verwijder worden 2 bouten op de vloer en 2 boven un heeft een U vorm. daarna voet verwarming los schroeven met 1 torx. deze daarna lostrekken. als je dat gedaan hebt zie je een soort deksel, die voorzichtig los klikken en eraf halen, daar zit je radiator, die wordt niet op de plek gehouden met iets alleen met rubbers van de juist verwijderde klep. als de koppeling voor in de motorruimte los trek dan kun je de radiator er direct uittrekken. let op de koppeling,zit een ring die je eerst naar je toe moet klikken alvorens de slang te kunnen verwijderen (gaat stroef dus moet flink trekken)

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.