Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Kachel word niet warm Opel astra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2013 om 19:03 #17254051
Hallo ,
Mijn opel astra uit 2001 heeft de laatste tijd problemen dat de kachel niet warm word (koud) en de temperatuur meter blijft gewoon in de hoek liggen.
Als je heel lang stil staat dan komt de temperatuur meter soms wel uit de hoek.
Wat kan dit probleem zijn en hoe is het op te lossen :hmmz1 januari 2013 om 19:11 #18089739de thermostaat is defect denk ik,
om wat voor motor gaat het? wat is de motorcode? is iets handiger met oplossingen bedenken.1 januari 2013 om 19:15 #18089740Defenitief thermostaat! Moet je distributieriem er voor af.
Wat voor motor heb je? En wanneer is de distributieriem (en de waterpomp en spanrol) voor het laatst vervangen??
Anders kan je dit meteen meenemen.
Weet niet waar je woont?
2 januari 2013 om 17:22 #18089741Niet in alle gevallen moet de riem eraf bij mijn assie zit hij voor op het blok kan je zo bij.
Bij de x16szr zit deze achter de riem inderdaad.2 januari 2013 om 17:27 #18089742Heb jij geluk haha. Ik niet. Heb het zelfdr probleem fehad. Toch handig soms alss je monteur bent hahah.
2 januari 2013 om 20:21 #18089743inderdaad ik heb een astra G cc z1.6SE dan zal de riem er dus wel af moeten.
Hebben jullie nog tips wat de makkelijkste manier is om deze er af te halen.
Ik zal zo snel mogelijk er mee aan de gang gaan.Geert,
2 januari 2013 om 20:24 #18089744Bij een astra F 1.4CNZ moet de riem er ook af he?
2 januari 2013 om 20:30 #18089745Ik weet niet of u eerder de distributieriem vervangen heeft, Dit is namelijk niet zon makkelijk klusje en je kan je motor in de soep helpen!!!!
Als je geen techneut bent en het niet aandurft zou ik toch na de garage gaan.
Aangezien je de riem er niet zomaar af kan gooien.. Weet trouwens niet of je hem opnieuw moet spannen dmv de waterpomp, maar ik ben bang dat deze dan gaat lekken… Als dit dus wel moet..
Ik zou meteen alles nieuw er op gooien. Ik had toen voor 100 euro alles, (riem waterpomp spanrol en de thermostaat)
Heb het wel zelf gedaan haha.2 januari 2013 om 20:34 #18089746Ik heb het ook zelf gedaan, ben ook monteur.
Maar je moet hem met de waterpomp op spanning zetten inderdaad.
Ik heb het geluk gehad dat hij niet is gaan lekken maar een nieuwe is wel een aanrader.
Misschien is hier wel iemand op het forum die het spul kan vervangen voor een leuke prijs?2 januari 2013 om 21:06 #18089747Ik zou het wel kunnen :) is gewoon dezelfde motor hahah. Alleen is die van mij met elektrisch gasklep huis e.d. De rest is bijna het zelfde..
Weet alleen niet waar je vandaan moet komen :). Dan ben je de komende 80000/ 90000 km van je distributieriem af haha. Dat dan weer wel :)
2 januari 2013 om 21:25 #1808974824 februari 2013 om 07:23 #18089749ik heb sinds gister een astra g met idd ook een temp meter die niet oploopt..
dus als ik het goed begrijp moet bij de Z1.6SE motor de distr.riem eraf om de thermostaat kunnen vervangen?
is er ergens iets van een werkplaatshandboek met wat foto’s erbij dat ik makkelijker men thermostaat kan vinden?en weet iemand toevallig waar de aansluiting zit om hem te kunnen uitlezen?
bedankt!
rob
24 februari 2013 om 07:46 #18089750wat zou me dat kosten om te vervangen?
de distr.riem is namelijk nog een 10 000 km geleden vervangen.. en daarmee de waterpomp etc.
ik kan nu alleen de thermostaat vervangen maar dan heb ik kans dat de waterpomp gaat lekken. ik hoef echter niet de riem en spanrollen te vervangen? toch?
bedankt rob
24 februari 2013 om 08:50 #18089751Klopt..
Kan je dit zelf, dan kost het enkel een themosstaat.
Laat je het doen, zal er een uurtje of 2 werk bij komen.
Willem
24 februari 2013 om 08:53 #18089752top dankje wel.
hoe weten we eigenlijk dat het de thermostaat is die kapot is en niet de tempsensor?
de motor wordt wel warm alleen de meter in het dashboard werkt niet..
24 februari 2013 om 09:03 #18089753Het is uit te lezen. Dan krijg je een foutcode voor de temp.sensor. gee foutmelding voor de sensor? Dan is vrij zeker je thermostaat kaduuk. Waarom niet alle twee vervangen eigenlijk? Ze komen toch een keertje aan de beurt.
24 februari 2013 om 09:07 #18089754Astra-G en H gebruiken 1 sensor voor de meter en Motor.
hierdoor zal de waarde van de Motor niet veel afwijken van de Meter
Willem
24 februari 2013 om 09:07 #18089755das waar. zo duur is het niet idd.
baal er wel van heb de auto gister gekocht maar niet goed genoeg op gelet… :(waar zit die stekker om hem uittelezen??
dat kan ik gelukkig allemaal wel zelf doen :D24 februari 2013 om 09:11 #18089756Kijk eens aan. Als je het zelf kan doen, gewoon doen! Anders laten doen. Gelukkig ben ik ook handig en heb ook monteurs in de familie (BMW Van Poelgeest en Audi Bruxelles werken ze) :grin:
24 februari 2013 om 09:13 #18089757Zit onder het dekseltje achter je versnellingspook dus onder je handrem. Dat dekseltje kun je er zo uittrekken.
24 februari 2013 om 12:35 #18089758@rubkuh wrote:
das waar. zo duur is het niet idd.
baal er wel van heb de auto gister gekocht maar niet goed genoeg op gelet… :(waar zit die stekker om hem uittelezen??
dat kan ik gelukkig allemaal wel zelf doen :Dals je hem gister gekocht hebt, heb je dan geen garantie? Of heb je hem particulier gekocht?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.