Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › kachel word niet warm in stand 3-4
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2014 om 08:42 #17269737
hallo
Nu het weer kouder word buiten is een lekker warm autotje wel gewenst.
nu heb ik een probleem, de kachel word een beetje warm als ik hem op stand 1of2 zet en dan op zijn heetste stand.
Zodra ik de kachel op standje 3 of 4 doe word die weer koud, het lijkt er op dat hij dan zohard blaast dat hij de warme lucht wegblaas.wat kan ik hier aan doen.
gr
28 december 2014 om 11:18 #18266424De aanjager zuigt zoveel koude lucht aan, dat de kachelradiator niet goed warm kan worden. Ook koelt dit je hele koelsysteem, daarom zet ik bij de oudere auto’s de kachel zo hoog mogelijk met de fan op stand hoog, las ik in de zomer in de file sta. Dat zie je meteen op je temperatuurmeter.
Ook vraag ik me af of jouw auto überhaupt warm wordt. Als dit niet het geval is, zou ik eens naar je thermostaat gaan kijken. Ook kan je niet veel verwachten als je pas een kilometer onderweg bent.Groeten
28 december 2014 om 11:30 #18266425@champo wrote:
De aanjager zuigt zoveel koude lucht aan, dat de kachelradiator niet goed warm kan worden. Ook koelt dit je hele koelsysteem, daarom zet ik bij de oudere auto’s de kachel zo hoog mogelijk met de fan op stand hoog, las ik in de zomer in de file sta. Dat zie je meteen op je temperatuurmeter.
Ook vraag ik me af of jouw auto überhaupt warm wordt. Als dit niet het geval is, zou ik eens naar je thermostaat gaan kijken. Ook kan je niet veel verwachten als je pas een kilometer onderweg bent.Groeten
mijn auto word gewoon warm, ik heb de kachel uit tot dat hij 90graden +- bereikt heb zet ik de kachel pas aan dus mag er dan van uitgaan dat die kachel gewoon goed warm kan worden. Andere auto’s en de corsa c van mijn oom hebben hier geen problemen mee.
thermo is trouwens al vervangen icm waterpomp
28 december 2014 om 11:39 #18266426Radiateur van je kachel dichtgeslipt deze krijgt het amper voorelkaar om warmte af te geven…
28 december 2014 om 11:42 #18266427@GSE wrote:
Radiateur van je kachel dichtgeslipt deze krijgt het amper voorelkaar om warmte af te geven…
zijn dat die 2 slangen die in het schutbord gaan 1 van het blok en andere van de waterpomp?
iemand een tipje hoe je die klemmen los krijg met normale gereedschap?
28 december 2014 om 11:43 #18266428Misschien een blokkade in de kachelradiator??? Misschien een keer aan de kachelslangen voelen of de vloeistof lekker doorstroomt.
In mijn Corsa B 1.0 uit 99 is het echt een sauna als ik hem vol open heb staan en de aanjager op stand 1of2. Die andere standen gebruik ik alleen als de ramen erg beslagen zijn. Het maakt mij ook teveel lawaai. Gister heb ik trouwens ook de schuif op circuleren gezet. Dat scheelde wat in tochten.
28 december 2014 om 11:45 #18266429Knip de ophoging kapot met een nijptang, of trek hem los met een waterpomptang.
28 december 2014 om 15:58 #18266430Wou zeggen Mijn 99er diesel met 330.000km is een rijdende Sauna..
Denk zelf ook dat de Kachelradiateur verstopt zit.
Is dit een uitvoering met of zonder Airco??ik probeer de slangen altijd met een draaiende beweging te demonteren, de koperen pijpjes zijn bijzonder gevoelig voor scheuren en vervormen.
Klemmetje is meestal dopje 6 of 7, probeer dat eerst eens.
Wil dat niet, het schrefgedeelte eraf slopen met een waterpomptangWillem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.