Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › kachel vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2010 om 16:29 #17228743
Vandaag wat tijd gehad om aan mijn kachel te werken
Hij deed het al niet toen ik de auto kocht dus moest even zoeken naar de oorzaak
nu heb ik een paar vraagjes-ik heb 2 schuifjes, 1 voor temperatuur een 1 voor de aanjager lijkt me
nu gaat het rechtse schuifje niet helemaal naar boven
werkt het alleen als ik het schuifje helemaal boven heb?
– ik heb het motortje eruit gehaald omdat ik dus dacht dat het hieraan lag
hoe kan ik deze testen? is een aansluiting met 3 pinnetjesverder heb ik de koelvloeistof vernieuwd
de oude afgelaten en toen de tuinslang erin om eens goed door te spoelen maar hier kwam niet zoveel rotzooi uit dus kan niks verstopt zitteniemand enig idee?
20 november 2010 om 20:44 #17763012AnoniemLid sinds:
1 January 1970voor de aanjager heb je geen schuifje maar een drukknop in je dashbord zitten;)
en die stekker verbinding wil wel eens problemen geven
maar de motortjes zelf willen ook nog wel eens kapot gaan22 november 2010 om 14:28 #17763013heb even een foto (op de kop :))gemaakt van hoever de klep maximaal naar boven kan
kan het zijn dat er iets tussen de klep zit waardoor het blokkeert?iemand nog een aanjagermotortje liggen?
22 november 2010 om 22:41 #17763014die knop die henk bedoelt kun je er op zijn geheel (knop + logo uitwippen)
Beste wat je kan doen voor de schuivertjes is de kap er eens afnemen, dan zie je al wat van het dradenwerk. de kap eraf halen doe je door 2 vijsjes onderaan de kap aan de binnenkant boven de tellers los te schroeven. en dan nog 2 vijsjes, één achter de aanjager knop en één achter de achterruitverwarmings knop. Deze wip je er beiden makkelijk met een plat mesje uit, daarna losschroeven.De schuif die van jouw niet naar boven wil regelt de luchtstroom naar boven of naar de voeten. Dit is een kleppensysteem ergens boven de versnellingsbak tunnel. Mogelijk stropt er daar ook ergens iets…
succes
23 november 2010 om 15:10 #17763015Wilde bij mij ook niet meer, Zit een soort fiets handrem kabel aan, die bedient een klep in je ventilatiehuis.
Als je bij de bestuurderstoel onder het stuur duikt moet je de kabel zien lopen. Waarschijnlijk is die over de jaren heen verlopen, en moet je het even opnieuw afstellen.
Kabel wordt door een klein schroefje op de plek gehouden.
23 november 2010 om 17:13 #17763016bedankt voor jullie reacties
ik ga morgen eens kijken waar het aan ligt :thumbup
zal het hier dan wel even laten weten -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.