Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Kachel standen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juli 2011 om 13:14 #17240401
Allen
Sinds kort heb ik nog maar 3 standen van mijn kachel/airco
Stand 1, 3 en 4
Stand 2 is er mee opgehoudenNu heb ik allemaal zitten zoeken maar ik kom er niet aan uit wat hier het probleem zou kunnen zijn.
Heeft iemand van jullie enig idee wat het is?
En of dit simpel op te lossen is met een ander onderdeelHoor graag van jullie
Groeten,
Rob7 juli 2011 om 15:33 #17908122Misschien erbij zetten om wat voor corsa het gaat! a, b ,c of d?
7 juli 2011 om 16:47 #17908123Als het de Corsa B betreft: dan is de voorschakelweerstand van de aanjagermotor defect. Die regelt namelijk de stroomtoevoer in de afzonderlijke standen.
8 juli 2011 om 13:16 #17908124sorry..
helemaal vergeten het gaat hier om een Opel Corsa B uit 2000 met airco.
Ik wil best eens gaan shoppen op de sloop voor zn voorschakelweerstand
Waar is deze in de auto te vinden?zit er ook nog verschil tussen met airco of zonder airco ?
8 juli 2011 om 14:46 #17908125– ruitewissers demonteren
– parafaan demonteren
– afdekplastic verwijderen
– interieurfilter losmaken en uitnemenIn de behuizing van het interieurfilter zie je dan onderin klepjes. Deze moet je verwijderen en dan zie je de voorschakelweerstand. Met of zonder airco is geen verschil, voor zover ik weet.
8 juli 2011 om 16:10 #17908126en die weerstand kan je beter van de sloop halen , ik meen dat ze nog aardig prijzig zijn nieuwe
8 juli 2011 om 19:07 #17908127Bedankt voor de reacties
Nu heb ik die moertjes los gekregen met dopje 13 ging prima
Maar hoe krijg ik die ruitewissers los
Deze zitten echt muurvast of doe ik iets verkeerd?Ik kan ze er niet afhalen zitten die nog ergens overheen geklikt ofzo?
8 juli 2011 om 19:18 #17908128nee zit conisch : moer eraf en dan een klap/ goed hard drukken , net na het schanierpunt
8 juli 2011 om 19:19 #17908129@Robske wrote:
Bedankt voor de reacties
Nu heb ik die moertjes los gekregen met dopje 13 ging prima
Maar hoe krijg ik die ruitewissers los
Deze zitten echt muurvast of doe ik iets verkeerd?Ik kan ze er niet afhalen zitten die nog ergens overheen geklikt ofzo?
Is een knel/pers fit. De as zit dus in de ruitenwisser arm geperst.
Kwestie van een platte schroevendraaier er onder drukken en er af wippen. En anders even kijken of je ergens een pulleytrekker kan lenen/kopen. Haakjes om de arm, schroefpen op de as en dan aandraaien. Ploptie er zo van af.Er weer op krijgen doe je door de moer gewoon stevig aan te draaien. Dan perst hij zichzelf weer vast.
10 juli 2011 om 07:45 #17908130Wippen van de wisserarm doet ze ook wel los komen.
Wees blij dat je geen Clio hebt, die dingen zitten ECHT knoertvast, heb e een trekkertje voor moeten halen..
Willem
30 augustus 2011 om 18:06 #17908131zo eindelijk tijd gehad om die ruitewissers er af te halen.
Maar nu ruitenwissers deraf parafaan los plastic afdekkap eraf gehaald
daarna kom je een luchtfilter tegen. deze heb ik erook uit gehaald.maar dan heb je zn kunststof bak.
Daar zouden klepjes moeten zitten om bij de voorschakelweerstand te komen..
ik kan geen klepjes vinden..
Hoe kom ik nu in hemelsnaam bij da ding.. heel die bak deruit halen of andere mogelijkheid?nu ben ik al bij de sloop geweest en daar zegge nze dat het wel degelijk verschil maakt of je auto airco heeft ja of nee.. klopt dit?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.