Kachel slang naar pijp snelkoppeling Astra G lekt..

Forumindex Forums Modellen Astra Kachel slang naar pijp snelkoppeling Astra G lekt..

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    akonings

Hallo iedereen,

De kachelslangen van mijn Astra G zitten met zo’n irritante snel koppeling op de RVS pijpen van het kachelhuis.
      Nou doen ze een beetje lekken. Wat zou het beste werken op het op te lossen ?
      – Snelkoppeling afzagen van de slang en gaan lopen pielen en kloten met een slecht passende slang en een slangeklemmetje
      – Is er één of ander rubbertje wat te vervangen is ?
      – Gewoon bij de VOD een setje nieuwe slangen scoren ?

Ik heb al het advies gekregen voor het laatste. Iemand al vaker met dit bijltje gehakt ?
      Hoor het graag..

En een plaatje d’r bij .. !

Alvast bedankt iedereen.

Nick-GSI
      Deelnemer

Ik zeg idd ook het laatste, nieuwe slang erop. Heb het bij de Astra h al vaker mee gemaakt dat ze daar gaan lekken

koenelsenaar
        Deelnemer

Laatst ook bij een Astra G gehad, die kachelslang lek, nieuwe besteld voor 3 tientjes, vervangen was een half uurtje werk.

akonings

Bedankt jongens.
            De VOD kan een bezoek verwachten dus .. :)
            Grts Arian.

Gabr1e7
            Deelnemer

Zelfde gehad, pokke werk om die slang eruit te klikken en los te maken zeg…
              Opel dealer vroeg 50 euro per slang. Ze gaan lekken bij het klik systeem.

akonings

Het originele klemmetje aan de andere kant van die slang is ook erg naar hoor, je kunt er ook zo lekker bij .. :)
                Nee uitklikken en nieuwe inklikken ging hierzo erg goed en makkelijk. Ja er zit ook één lullig O ringetje in die snelkoppeling. Mensen met lef zouden de goede maat O ringetje kunnen zoeken, en het ouwe weer terugplaatsen met evt wat vloeibare pakking.
                Ik heb ook braaf 2 x 50 euro afgetikt bij de dealer, dr tussen gefriemeld en de lekkage is GESTOPT ..
                Iedereen blij … !

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.