Forumindex › Forums › Modellen › Astra › kachel radiator,, vraagjee!! update
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 oktober 2014 om 15:01 #17268820
Hallo Allemaal,
Weer een vraag van mijn kant waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen.
Kachel radiator is dus lek, nieuw is besteld komt van de week binnen en dan wil ik deze het weekend maar eens gaan installeren.Nu dus mijn vraag, heeft iemand een stappenplan/how to hoe ik het dashboard moet demonteren zodat ik de kachel radiator kan vervangen? Het stuur + airbag, middenconsole, versnellingspook tunnel en dashboardkastje heb ik inmiddels kunnen vinden, maar de rest van het dashboard is nog een groot raadsel.
Heb een versie van Haynes op de computer staan maar kan hier niets in vinden..
Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt
29 oktober 2014 om 15:50 #18259028Je hebt ook nog
– schroeven aan de voorruit, waar je ontwaseming doorkomt.
– schroeven aan weerszijden van dash, je ziet ze enkel als je deur open is en zitten achter ovalen kapjes
– schroeven onderaan, waar de middenconsole aansloot op onderkant dash
– je moet ook de zekeringkast losmaken
– bestuurder en passagier, ad voeten: luchtbuizen los, eerst trimpanelen weghalen
– stuurkappen en sleepring van airbag (anders krijg je het dash er niet over en doe je gegarandeerd iets stuk. Best is ook contactslot te verwijderen, althans dat doe ik.
– Goed kijken dat achter het paneel waar je radio ed inzat, alle schroeven weg zijn, hier sla je snel eentje over.
– lichtschakelaar: met dunne schroevendraaier onderaan knop in sleufje gaan en drukken, dan knop afhalen. Binnenin aan beide kanten twee ijzeren lipjes, deze indrukken en schakelaar
uit trekken. Dan schroeven losmaken.
– Ventilatieroosters links en rechts (dit is prutswerk…): met een zaklamp in schijnen, zitten telkens bovenaan twee torxen in. Best zet je het roostertje zo dat de lucht naar beneden
blaast.
– instr paneel: eerst kader errond weghalen: twee schroefjes links en rechts van stuurkolom, achter plastic kapjes; twee schroefjes bovenin. Daarna zie je onderaan links en rechts twee schroefjes, deze losmaken, daarna bovenaan witte hendel naar links of rechts duwen en instr paneel eruit halen. witte houder loshaken, anders trek je de hele kabel mee.
– ook de kabelboom die onder je opbergvakje middenconsole loopt, losmaken, deze hangt vast aan het dash. Je zal het anders wel merken :swear .
– ik ben mss nog wel iets vergeten, dit is volledig uit het hoofd :p.Niet per se in deze volgorde! Hou de schroeven opzij dash en aan voorruit voor het laatste.
Ik heb hier wel een haynes waar alles duidelijk instaat.
Als je ff je mailadres via PM doorgeeft, stuur ik je hem door en zeg er ook even bij welke passages je nodig hebt.
Het staat er duidelijk in, want ik heb mijn eerste dashboard zonder het minste probleem losgehaald met deze manual naast me ;).
29 oktober 2014 om 17:06 #18259029Maar voordat je er aan begint, moet je de min klem van de accu losmaken.
Anders knalt je airbag als je hem demonteert.29 oktober 2014 om 17:18 #18259030Ja, inderdaad.
Maar ik ging ervan uit dat je dat wel wist :thumb .
29 oktober 2014 om 17:21 #18259031Airbag zal niet knallen als je hem demonteert!
Al is het natuurlijk wel veilig om hem af te koppelen.
29 oktober 2014 om 18:06 #18259032Bedankt allemaal voor het doorgeven :D de accu pool los wist ik inderdaad! ik hoop dat het allemaal gaat lukken! maarja als het lukt om het dashboard eruit te krijgen moet het zeker lukken om de kachel radiator te vervangen!
29 oktober 2014 om 18:12 #18259033Let wel: dashboard er weer in krijgen vergt wat handigheid… ;).
Succes!29 oktober 2014 om 21:49 #18259034Airbag klapt helemaal niet bij demonteren als de min pool nog vastzit… wie heeft je dat wijs gemaakt?
30 oktober 2014 om 18:58 #18259035Als je beetje handig bent hoef je alleen maar je tunnelbak weg te halen( waar je versnellingpook en handrem zitten ). Zo doe ik het ook altijd bij een Astra g
30 oktober 2014 om 19:08 #18259036Als het lukt om het te doen zoals in haynes beschreven staat hoeft.inderdaad niet het hele dashboard eruit.. hopen dat het gaat lukken scheelt veeeel tijd en moeite denk ik zo haha!
31 oktober 2014 om 20:30 #18259037Alleen de middenconsole moet er uit.
Dan kan je de kachelradiateur er met een beetje handigheid uithalen.
Scheelt je een hoop werk.
Ik heb het deze zomer gedaan.4 november 2014 om 17:03 #18259038Zo daar ben ik weer,, vandaag begonnen en in een ruim uurtje de middenconsole, en midden tunnel uitgebouwd, alles lekker op het gemak zodat ik zeker weet dat alles ook heel blijft!
Nu zit ik met het volgende,, auto heeft nu bijna een week stilgestaan en kan nu dus nergens meer nattigheid of sporen van lekkende koelvloeistof terug vinden.. heb een stuk gereden om de auto eens goed op temperatuur en druk te laten komen maar voor alsnog geen lekkage.. wat nu? Alsnog de kachel radiator maar vervangen gezien het feit alles nu toch open ligt en hopen dat er toch een lek zat en deze nu weg is?
Nog even 1 vraagje bij de nieuwe radiator zitten geen rubberen ringen,, waar kan ik deze het beste halen? Brezan/opel dealer?
Wederom alvast bedankt!
4 november 2014 om 17:44 #18259039@rudyboy wrote:
Zo daar ben ik weer,, vandaag begonnen en in een ruim uurtje de middenconsole, en midden tunnel uitgebouwd, alles lekker op het gemak zodat ik zeker weet dat alles ook heel blijft!
Nog even 1 vraagje bij de nieuwe radiator zitten geen rubberen ringen,, waar kan ik deze het beste halen? Brezan/opel dealer?
Wederom alvast bedankt!
Gewoon de rubber ringen van de oude radiator eraf halen
Heb ik vandaag ook gedaan bij een Astra g -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.