Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Kachel radiateur vervangen …veel werk?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2013 om 15:55 #17254229
Ik kan een calibra V6 DTM kopen uit 1997,en volgens de eigenaar is de kachel radiateur lek.
Wie heeft wel eens zo ding vervangen?en kun je er eenvoudig bij of is het een drama.
Gr b7 januari 2013 om 18:37 #18092164hey xr1 volgens mij kan je daar bij wanneer je alles weg haalt rond de versnellings pook/handrem dus die kappen. en daarvoor onder de radio alles weg,
heb dit eens een keer gedaan toen ik alles er uit ging halen bij mijn eerste calibra, volgens mij zat daar die kachel radiateur.maar met zekerheid durf ik het niet te zeggen
hier deze zegt het zelfde
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=6074″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://forum.calibraclub.com/viewtopic.php?f=5&t=3861″ onclick=”window.open(this.href);return false;
8 januari 2013 om 14:46 #18092165http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/11/127/426/4103/” onclick=”window.open(this.href);return false;
8 januari 2013 om 15:06 #18092166Is dat die groene? Anders had ik hem gekocht haha :angel
8 januari 2013 om 15:42 #18092167Nou die groene heb jij teweinig voor geboden hahaha,nee die heb ik niet gekocht.
Stond op de sloop en vandaag gekocht …vrijdag ophalen en dan maar eens kijken wat het is
Gr b8 januari 2013 om 15:43 #18092168Nou die groene heb jij teweinig voor geboden hahaha,nee die heb ik niet gekocht.
Stond op de sloop en vandaag gekocht …vrijdag ophalen en dan maar eens kijken wat het is
Gr b8 januari 2013 om 18:44 #18092163ooh :thumb voor 550 deed hij hem weg maar hij zei nu of geen kans :swear Kon alleen het weekend regelen met vervoer.
Maar hopelijk is die cali iets :thumbup
En heb je foto’s?
8 januari 2013 om 19:28 #18092169dat weekend probleem heb ik ook ,heb nog geen fotos post ik vrijdag,is niet een super auto hoor,veel krassen maar alles werkt is compleet en weinig tot geen roest ….dus zaterdag effe goed op de brug bekijken :agent
9 januari 2013 om 11:46 #18092170Ik ga dit topic in de gaten houden want bij het ding zelf komen gaat naar verwachting geen probleem worden alleen wat te doen met het loshalen van de koelslangen die er op aangesloten zitten? Op wat voor manier kun je het koelwater vervolgens het beste opvangen?
9 januari 2013 om 13:01 #18092171In een bak of iets? Als je het maar niet op de grond laat vallen :angel
9 januari 2013 om 14:08 #18092172Hoi,
weet je ook de reden waarom ie kapot is? of komt dat meer voor bij de cali’s?
Heb het namelijk ook een keer gehad, bij mijn ascona c toen, en daar was de koppakking stuk zodat er druk van de cilinders op het water circuit kwam, met als gevolg dat het radiatortje ontplofte toen ik net de snelweg opging… (was me dat effe schrikken, mee de hele auto vanbinnen vol met heet stinkend water!)
Groeten Tijn
9 januari 2013 om 16:27 #18092173Ik weet niet of het vaak voorkomt,ik heb het nog nooit gehad tenminste.
Weet ook niet waar ie lek is heb de auto nog niet voor de deur staan.maar toen ik de wagen strarten,lekte hij het schutbord ….
en volgende de vorige eigenaar was het 100% de kachel radiateur.10 januari 2013 om 14:29 #18092174@Maurice89 wrote:
In een bak of iets? Als je het maar niet op de grond laat vallen :angel
Jij hebt makkelijk praten als ik de mijne dalijk op ga bouwen is er geen brug ter beschikking en de sleutelruimte laat te weinig ruimte over om zonder vloeken en zuchten onder de auto te kunnen kruipen :vertag Weet iemand een webpagina die alle mogelijkheden weergeeft om het koelsysteem als geheel te testen inclusief uitleg?
10 januari 2013 om 19:43 #18092175@InjectTheVenom wrote:
@Maurice89 wrote:
Jij hebt makkelijk praten als ik de mijne dalijk op ga bouwen is er geen brug ter beschikking en de sleutelruimte laat te weinig ruimte over om zonder vloeken en zuchten onder de auto te kunnen kruipen :vertag Weet iemand een webpagina die alle mogelijkheden weergeeft om het koelsysteem als geheel te testen inclusief uitleg?
Hoe kun je dat beoordelen dan?
Doe alles op de grond of via krik en bokken en blokken bouw ik uit met een takel. Dus gewoon krikken en met beetje slimheid wat hout blokken eronder of iets zodat de auto hoog genoeg is.10 januari 2013 om 19:49 #18092176@TijnGsi16v wrote:
Hoi,
weet je ook de reden waarom ie kapot is? of komt dat meer voor bij de cali’s?
Heb het namelijk ook een keer gehad, bij mijn ascona c toen, en daar was de koppakking stuk zodat er druk van de cilinders op het water circuit kwam, met als gevolg dat het radiatortje ontplofte toen ik net de snelweg opging… (was me dat effe schrikken, mee de hele auto vanbinnen vol met heet stinkend water!)
Groeten Tijn
Bij mijn A Vectra heb ik ‘m ook lek gehad.
Maar ja, het zal wel bij bijna iedere auto voorkomen, zeker als ze op leeftijd komen. Dat is het voordeel van een Kever :jerry11 januari 2013 om 16:04 #18092177@Maurice89 wrote:
@InjectTheVenom wrote:
@Maurice89 wrote:
Hoe kun je dat beoordelen dan?
Doe alles op de grond of via krik en bokken en blokken bouw ik uit met een takel. Dus gewoon krikken en met beetje slimheid wat hout blokken eronder of iets zodat de auto hoog genoeg is.De sleutelruimte die ik telkens in je foto’s zie is zoals ik al zei veel comfortabeler kwa ruimte, die van mij is dusdanig krap dat het alleen zou gaan met een kleine potkrik of ik moet de eigenaar heel erg lief aan kijken of er wat meer spullen uit mogen zodat ik mijn grote kan gebruiken. Een deur kan nog wel met goed fatsoen open, de lange arm van mijn krik zie ik niet gaan passen.
Ben al lang blij dat ik IETS heb kunnen regelen :)
12 januari 2013 om 15:45 #18092178Ik heb de calibra opgehaald,dus hier de pics ;)
Die knappe kerel op de foto is mijn pa, is nu 66 jaar en rijdt ook nog steeds in een calibra v6 dtm die hij destijds nieuw gekocht heeft.
Ik heb nog niets aan de wagen gedaan,heeft een dik half uur stationair gedraaid,en het koelwater bleef op nivo en de kachel werd lekker warm en de vloerbedeking droog, dus wordt vervolgt …12 januari 2013 om 15:55 #18092179Bekende oude man;-)
Kachelradiateur is niet zo moeilijk, het is alleen verdomd klote werken met de verbindingsklemmen. Van die zwarte klikdingen…
Succes met (weer) de v6!
Gr.
Pastra12 januari 2013 om 16:48 #18092180Thanks pastra,en de groeten van die ouwe
Gr berry13 januari 2013 om 11:44 #18092181@Pastra wrote:
Bekende oude man;-)
Kachelradiateur is niet zo moeilijk, het is alleen verdomd klote werken met de verbindingsklemmen. Van die zwarte klikdingen…
Succes met (weer) de v6!
Gr.
PastraDat bedoel ik dus, kan me niet voorstellen dat iemand dit op de grond liggend voor elkaar kan krijgen omdat het een heel geploeter is. Die verbindingsklemmen hebben ze een speciale tang voor als het goed is?
Vraag me nog steeds af op welke manier het ding op doorstroming/lekkages te testen valt, deze is samen met de airco radiateur namelijk aardig aan de prijs :-|
13 januari 2013 om 11:46 #18092182zo moeilijk kan dat niet wezen toch
jullie bedoelen denk ik deze
hier heb je gewoon een slang klemmen tang voor. die kan je overal tussen pielen
13 januari 2013 om 11:51 #18092183Precies ja daar heb je zo’n knijptang voor die je vast kunt zetten op zo’n manier dat je de klem zelf gewoon van z’n plaats kunt schuiven.
13 januari 2013 om 11:58 #18092184tja en meestal af fabriek,,, zitten die klemmen net op de rotste manier gemonteerd. precies van boven,,, als je er via onder bij moet komen :D
13 januari 2013 om 13:24 #18092185Dat zijn dure tangetjes vannos,weet je nog een goedkoop merk voor mij?
13 januari 2013 om 14:22 #18092186waterpomptang :agent
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.