kachel past niet meer.. manta 16v

Forumindex Forums Modellen Manta kachel past niet meer.. manta 16v

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258907
    sh93
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 September 2011

      ik heb een probleempje met mijn kachel in de manta.
      ben de laatste tijd bezig geweest met ombouw naar 16v in mn manta. alles hartstikke mooi.
      alle 18s delen heb ik er wel aan. maar nu past die kachel niet meer.
      dat ik deze warm moet maken en een beetje moet indrukken weet ik.
      maar als ik de motor er in leg zonder kachel in de manta(ligt er opzich mooi in) en leg dan de kachel op de parafaanplaat dan kan je zo zien dat het niks wordt.

      iemand die dit ook eens heeft gehad? of mensen die weten/ denken dat ik iets verkeerd heb gedaan…
      ben al van plan om zelf motorsteunen te maken. maar dan wel zo dan de motor 5cm verder naar voren komt.
      daar heb ik zat ruimte
      baksteun pas ik dan ook even aan

      alvast bedankt.

      #18156284
      Freestyler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2006

        De meest gebruikte manier is om het huis aan te passen.

        Of om de verdeler aan de voorzijde te plaatsen (middels het 1.8 systeem)

        Zie hier voor het voorbeeld:
        http://www.mantablog.nl/manta-c20xe/” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18156285
        sh93
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 September 2011

          Dat is niet nodig. Heb dis.
          Dan moet ik dus ook de leidingen van mijn kagelradiator veranderen..
          Persoonlijk vindt ik dat geen mooie oplosing. Zal de mogenlijkheden eens bekijken.

          #18156286
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Met dis moet het toch al redelijk passen? Zitten de motorsteun rubbers wel in de voorste gaten?

            #18156287
            variant
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 March 2005

              Ik heb nog iemand die een omgebouwde kachelunit heeft , maar weet niet zeker of het er 1 is voor een b , de kachelmotor zit namelijk ook niet meer op hetzelfde plek …

              #18156288
              ralph3000
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 July 2004

                Dit is hoe ik het gemaakt heb, misschien een idee voor je. Werkt goed zo, kachelkraantje is trouwens van een aixam brommobiel. :thumb

                Groeten ralph

                #18156289
                sh93
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 September 2011

                  Hey bedankt voor de reacties.

                  Ja zoiets zat ik ook al aan te denken.
                  Maar hoe heb je dat nou dan gedaan met je radiator?
                  Daar kwam ik niet uit. I.v.b.m. de lucht klep. (Warm/koud)
                  En de lucht stroom die er doorheem komt….

                  P.s. 2000

                  Idd bij kadett heb je 2 gaten voor motorsteun rubbers.
                  Helaas is dit bij mijn manta niet zo. Midchien bij andere mantas wel..
                  Maar dat weet ik zo niet.

                  Gr syp

                  #18156290
                  2000
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Ok :thumbup

                    #18156291
                    Freestyler
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 January 2006

                      De warm/koud klep eruit, en een kraantje in je watertoevoer (ala C kadett) om warm/koud te regelen.

                      #18156292
                      ralph3000
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 July 2004

                        Klopt, de luchtklep heb ik weg gelaten en met het kachelkraantje regel je de doorstroom van het water. Dacht eerst dat ik nu alleen nog of heel warm of koud (temperatuur) in de auto zou hebben, maar toch laat het zich nog steeds goed regelen. :afro

                        Je motor naar voren leggen kan natuurlijk ook, maar vergeet dan niet dat ook je schakelmechanisme en aandrijfas verlengd moeten worden en hoe kom je dan uit met de uitlaat, i.v.m je vooras? daar komt nog eens bij dat het nadeliger is voor je weggedrag. Zou het zelf niet doen :hmmz :angel

                        Groeten ralph

                        #18156293
                        sh93
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 September 2011

                          heb het ook maar zoals jou gemaakt. zal hier binnenkort nog wel even een foto bij drukken.
                          is goed te doen zo.
                          werkt mooi. kan alleen nog niks testen. de manta rijd nog niet king:
                          iedereen bedankt voor het meedenken :thumb

                          #18156294
                          Maartuh
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 August 2004

                            heb je een foto van het kachelkraantje van de brommobiel die je gebruikt hebt?

                            #18156295
                            ralph3000
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 July 2004

                              @Maartuh wrote:

                              heb je een foto van het kachelkraantje van de brommobiel die je gebruikt hebt?

                              Ik weet niet of je de vraag aan mij stelt, maar bij deze king:

                              De kabel voor de bediening heb ik van een b kadett gepakt (meen ik me te herinneren) omdat de originele te kort was. :afro
                              De zwarte buisjes zijn gewoon van koper 15 mm gesoldeerd.

                              Gr. Ralph

                              #18156296
                              2000
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Dat koperen systeem heb ik ook zelf gemaakt, het enige wat makkelijk en enigszins knap was/is :thumbup

                                #18156297
                                Maartuh
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 August 2004

                                  Dat is wel een mooi handig kraantje inderdaad, kleiner als een kadett c kraantje
                                  Ik zal daar ook eens naar kijken.

                                  Wat ik wel zie is dat je geen bypass hebt volgens mij? stel de kraan gaan dicht dan heb je geen doorstroming meer van achter uit je cilinderkop toch?
                                  Ik had het voorheen ook zo maar ga nu toch ook kijken of ik een splitsing kan maken zodat als de kraan dicht is de koelvloeistof verder kan zonder door de kachel heen te gaan.
                                  Dan hou je toch een goede doorstroming door de cilinderkop heen

                                  #18156298
                                  ralph3000
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 July 2004

                                    @Maartuh wrote:

                                    Dat is wel een mooi handig kraantje inderdaad, kleiner als een kadett c kraantje
                                    Ik zal daar ook eens naar kijken.

                                    Wat ik wel zie is dat je geen bypass hebt volgens mij? stel de kraan gaan dicht dan heb je geen doorstroming meer van achter uit je cilinderkop toch?
                                    Ik had het voorheen ook zo maar ga nu toch ook kijken of ik een splitsing kan maken zodat als de kraan dicht is de koelvloeistof verder kan zonder door de kachel heen te gaan.
                                    Dan hou je toch een goede doorstroming door de cilinderkop heen

                                    Tja, mij is toen gezegd dat het niet uitmaakte en het blijkt dat menigeen zelfs die aansluiting op de kop afdopt. :angel
                                    De motor ligt er al van 2006 in en het kraantje staat 95% van de tijd dicht. ( mooi weer auto)

                                    Tot nu toe nog nooit problemen gehad, dus zal wel loslopen denk ik. king:

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.