Forumindex › Forums › Modellen › Manta › kachel past niet meer.. manta 16v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2013 om 15:10 #17258907
ik heb een probleempje met mijn kachel in de manta.
ben de laatste tijd bezig geweest met ombouw naar 16v in mn manta. alles hartstikke mooi.
alle 18s delen heb ik er wel aan. maar nu past die kachel niet meer.
dat ik deze warm moet maken en een beetje moet indrukken weet ik.
maar als ik de motor er in leg zonder kachel in de manta(ligt er opzich mooi in) en leg dan de kachel op de parafaanplaat dan kan je zo zien dat het niks wordt.iemand die dit ook eens heeft gehad? of mensen die weten/ denken dat ik iets verkeerd heb gedaan…
ben al van plan om zelf motorsteunen te maken. maar dan wel zo dan de motor 5cm verder naar voren komt.
daar heb ik zat ruimte
baksteun pas ik dan ook even aanalvast bedankt.
29 juni 2013 om 16:54 #18156284De meest gebruikte manier is om het huis aan te passen.
Of om de verdeler aan de voorzijde te plaatsen (middels het 1.8 systeem)
Zie hier voor het voorbeeld:
http://www.mantablog.nl/manta-c20xe/” onclick=”window.open(this.href);return false;29 juni 2013 om 16:58 #18156285Dat is niet nodig. Heb dis.
Dan moet ik dus ook de leidingen van mijn kagelradiator veranderen..
Persoonlijk vindt ik dat geen mooie oplosing. Zal de mogenlijkheden eens bekijken.29 juni 2013 om 18:42 #18156286Met dis moet het toch al redelijk passen? Zitten de motorsteun rubbers wel in de voorste gaten?
30 juni 2013 om 08:42 #18156287Ik heb nog iemand die een omgebouwde kachelunit heeft , maar weet niet zeker of het er 1 is voor een b , de kachelmotor zit namelijk ook niet meer op hetzelfde plek …
1 juli 2013 om 20:58 #181562881 juli 2013 om 21:13 #18156289Hey bedankt voor de reacties.
Ja zoiets zat ik ook al aan te denken.
Maar hoe heb je dat nou dan gedaan met je radiator?
Daar kwam ik niet uit. I.v.b.m. de lucht klep. (Warm/koud)
En de lucht stroom die er doorheem komt….P.s. 2000
Idd bij kadett heb je 2 gaten voor motorsteun rubbers.
Helaas is dit bij mijn manta niet zo. Midchien bij andere mantas wel..
Maar dat weet ik zo niet.Gr syp
1 juli 2013 om 22:48 #18156290Ok :thumbup
2 juli 2013 om 05:40 #18156291De warm/koud klep eruit, en een kraantje in je watertoevoer (ala C kadett) om warm/koud te regelen.
2 juli 2013 om 08:26 #18156292Klopt, de luchtklep heb ik weg gelaten en met het kachelkraantje regel je de doorstroom van het water. Dacht eerst dat ik nu alleen nog of heel warm of koud (temperatuur) in de auto zou hebben, maar toch laat het zich nog steeds goed regelen. :afro
Je motor naar voren leggen kan natuurlijk ook, maar vergeet dan niet dat ook je schakelmechanisme en aandrijfas verlengd moeten worden en hoe kom je dan uit met de uitlaat, i.v.m je vooras? daar komt nog eens bij dat het nadeliger is voor je weggedrag. Zou het zelf niet doen :hmmz :angel
Groeten ralph
13 juli 2013 om 15:21 #18156293heb het ook maar zoals jou gemaakt. zal hier binnenkort nog wel even een foto bij drukken.
is goed te doen zo.
werkt mooi. kan alleen nog niks testen. de manta rijd nog niet king:
iedereen bedankt voor het meedenken :thumb14 juli 2013 om 12:05 #18156294heb je een foto van het kachelkraantje van de brommobiel die je gebruikt hebt?
15 juli 2013 om 20:26 #18156295@Maartuh wrote:
heb je een foto van het kachelkraantje van de brommobiel die je gebruikt hebt?
Ik weet niet of je de vraag aan mij stelt, maar bij deze king:
De kabel voor de bediening heb ik van een b kadett gepakt (meen ik me te herinneren) omdat de originele te kort was. :afro
De zwarte buisjes zijn gewoon van koper 15 mm gesoldeerd.Gr. Ralph
15 juli 2013 om 21:14 #18156296Dat koperen systeem heb ik ook zelf gemaakt, het enige wat makkelijk en enigszins knap was/is :thumbup
16 juli 2013 om 08:37 #18156297Dat is wel een mooi handig kraantje inderdaad, kleiner als een kadett c kraantje
Ik zal daar ook eens naar kijken.Wat ik wel zie is dat je geen bypass hebt volgens mij? stel de kraan gaan dicht dan heb je geen doorstroming meer van achter uit je cilinderkop toch?
Ik had het voorheen ook zo maar ga nu toch ook kijken of ik een splitsing kan maken zodat als de kraan dicht is de koelvloeistof verder kan zonder door de kachel heen te gaan.
Dan hou je toch een goede doorstroming door de cilinderkop heen16 juli 2013 om 15:32 #18156298@Maartuh wrote:
Dat is wel een mooi handig kraantje inderdaad, kleiner als een kadett c kraantje
Ik zal daar ook eens naar kijken.Wat ik wel zie is dat je geen bypass hebt volgens mij? stel de kraan gaan dicht dan heb je geen doorstroming meer van achter uit je cilinderkop toch?
Ik had het voorheen ook zo maar ga nu toch ook kijken of ik een splitsing kan maken zodat als de kraan dicht is de koelvloeistof verder kan zonder door de kachel heen te gaan.
Dan hou je toch een goede doorstroming door de cilinderkop heenTja, mij is toen gezegd dat het niet uitmaakte en het blijkt dat menigeen zelfs die aansluiting op de kop afdopt. :angel
De motor ligt er al van 2006 in en het kraantje staat 95% van de tijd dicht. ( mooi weer auto)Tot nu toe nog nooit problemen gehad, dus zal wel loslopen denk ik. king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.