Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Kachel Manta B (slecht contact)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 december 2011 om 16:06 #17244067
In deze barre winterse omstandigheden wil men natuurlijk wel een kachteltje waarmee je de auto lekker kunt warm stoken.. :)
De stekker op de kachel zelf (waar je de 3-pinnige voedingsstekker op aan sluit) zit nogal los. Wanneer je de stekkers in elkaar schuift maakt deze slecht contact. Inmiddels heb ik, betere oplossing kon ik zou gauw niet bedenken, aluminiumfolie-propjes in de stekker geduwd zodat ze goed contact maken. De laatste weken ging dat vrij goed, maar nu stopt de kachel er toch weer vaak mee. Als ik dan de motorkap opengooi en weer even rommel aan de stekker werkt hij weer even. Wanneer ik er weer extra alu-folie tussen doe gaat het weer wat beter.
Al met al, niet de perfecte oplossing dus. Zo ver ik kan zien, ik heb de behuizing er helemaal af gehad, is de stekker op de kachel zelf niet te vervangen. Moet ik hierdoor een nieuwe kachel plaatsen of heeft iemand anders een geniaal idee?
Bedankt weer ;)
9 december 2011 om 16:29 #17956657bekend probleem
heb ook div dingen geprobeerd
je kunt ze beide afknippen en door verbinder tussen zetten
niet de mooiste oplossing maar werkt wel goed9 december 2011 om 17:35 #17956658Oke dan. Ik dacht eigenlijk dat de stekker aan de kachel zelf niet af te knippen was maar ik zal hem van de week nog eens openhalen om te kijken. In principe niet zo’n ramp om hem direct door te verbinden, hij hoeft alleen maar los als de kachel stuk is en vervangen moet worden. Als ik draad ‘over’ heb aan de kachelzijde kan er natuurlijk alsnog een los stekkertje tussen.
9 december 2011 om 17:38 #17956659heb ook wel eens met kroon steentje gedaan maar heb je net te weinig ruimte eigenlijk
kachel motor pak je er zo uit effe klipjes los en 1 ster schroefje
9 december 2011 om 18:48 #17956660Ik had precies hetzelfde probleem. Heb toen in de aansluiting van de kachel 3 kleine stukjes aluminiumfolie gepropt en sindsdien werkt alles weer naar behoren, al een paar maanden.
9 december 2011 om 19:10 #17956661ik had dat probleem ook de pennetjes klein beetje naar buiten gedrukt zodat hij er wat stroever in gaat
werkt tot nu toe ook nog prima en zit al meer dan een jaar zo10 december 2011 om 09:12 #17956662aan elkaar solderen en krimpkousje derom heen :thumb
11 december 2011 om 09:24 #17956663Nog geen tijd gehad om er serieus naar te kijken, maar toen ik er gister even wat alu-folie bij propte voor de rit leek het alsof er echt niets aan elkaar gesoldeerd kon worden. Aan de kachelzijde was geen draad over leek het. Ik kijk volgende week ergens wel.
11 december 2011 om 09:40 #17956664Als je motor er effe uit wip kun je stekker los klikke dan kun je wat draad vrijmaken maar je zult hem eerst aan elkaar moeten solderen en dan pas motor terug plaatsen
12 december 2011 om 09:14 #17956665@JustinP wrote:
Nog geen tijd gehad om er serieus naar te kijken, maar toen ik er gister even wat alu-folie bij propte voor de rit leek het alsof er echt niets aan elkaar gesoldeerd kon worden. Aan de kachelzijde was geen draad over leek het. Ik kijk volgende week ergens wel.
Je bent nu al langer bezig geweest met je verhaal op ‘t forum te tikken, dan dat ‘t klusje je had gekost. :jerry
16 december 2011 om 11:59 #17956666Hou ‘m liever als stekker dan de bende aan elkaar te moeten solderen! En toen ik de auto niet bij huis had, kon ik ‘m toch niet fixen ;)
16 december 2011 om 19:28 #17956656ik heb er een 3 polige prof. luidspreker stekkerset tussen gezet, van aluminium met een borgclip. zit als een bunker vast en degelijk ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.