Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Kachel blijft lauw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2011 om 12:07 #17242907
Heren/dames
Ik ben sinds een week in het bezit van een astra g opc
nou merk ik dat mijn kachel niet warmer wordt
dan lauw.. Als ik de temperatuur draaiknop
heen en weer draai hoor ik geen klep en de knop gaat
ook vrij simpel zonder weerstand rond..Nou heb ik mijn radio eruit gehaald om te kjken of de kabel
er wel aan vast zit en ik kan voor zover 1 kabel aan de
temperatuurknop zien zitten..Iemand een idee waarom de kachel niet warm wordt
Groeten!
6 december 2011 om 12:09 #17937572Komt de motor wel op temperatuur? Als dat niet zo is, is je thermostaat waarschijnlijk kapot.
Als dat wel zo is, is misschien je kachelradiateur verstopt.6 december 2011 om 13:15 #17937573Temp meter staat op 85 a 90 graden dus
dat is prima.. Maar neem aan dat je de klep
ook moet horen toch?6 december 2011 om 13:20 #17937574Nee, als ik (Astra G Coupé) aan die temperatuurknop draai, hoor ik niets. Wel bij de andere twee draaiknoppen (hoeveelheid lucht en waar de lucht langs stroomt), daar hoor je echt kleppen open/dicht gaan.
6 december 2011 om 15:00 #17937575staat die temperatuur meter ook op 90 graden als je een tijdje 80 rijdt?
6 december 2011 om 15:11 #17937576Yup, blijft op dezelfde temperatuur staan dus daar ben ik niet bang voor
zal vanavond is even kijken of beide kachelleidingen onder de motorkap
warm zijn..8 december 2011 om 17:25 #17937577Nou post duurde ff maar heb inmiddels gekeken na een rit van 13km en motor
netjes op temperatuur, beide kachelslangen zijn warm en voor het gevoel ook
even warm..
Maar ze zijn absoluut niet heet en lijkt me dat dat wel moet, aangezien dit koelwater direct uit
de motor komt.. en de slang vanaf de motor naar de radiateur ook goed heet is!8 december 2011 om 18:37 #17937578Dus waarschijnlijk de kachelradiateur verstoptvernauwd met bagger
Ook de astra g is de jongste niet meer ;)
ff uitspoelen met de tuinslang en opnieuw afvullen met kvs :thumb8 december 2011 om 21:14 #17937579beide slangen naar en vanaf je kachelradiateur moeten echt goed heet zijn als je een stuk gereden hebt.
ik zou je complete koelsysteem eens doorspoelenje kunt e.v.t ook zo’n vaatwastablet erbij gooien om te reinigen. (geen flauwekul)
wel daarna GOED spoelen met water en dan afvullen met nieuwe kvs. :thumb8 december 2011 om 21:20 #17937580Ik ga jullie advies opvolgen, zaterdag is ie
aan de beurt en laat jullie het resultaat ff weten ;)Dank voor de snelle reacties!
9 december 2011 om 07:18 #17937581Een echte opel rijder is vlot ;) :jerry
9 december 2011 om 18:30 #17937582behalve die met de Agila’s :jerry
10 december 2011 om 19:05 #17937583Heb vandaag me gasklephuis en stappenmotor / egr schoongemaakt en ben niet echt
aan het doorspoelen van de radiateur gekomen maar nou zag ik de ronde klemmen zitten
om de kachelslangen maar hoe werken die, zijn dat eenmaligen of gaan die er op een aparte manier af?10 december 2011 om 20:27 #17937584het is een beetje gepiel maar die kun je met de waterpomptang los halen
zelf neem ik, als ik er bij kan
een hand de klem en de andere de tang
dan schiet ie dr niet zo makkelijk af ;)Gr. Mario
11 december 2011 om 18:34 #17937585Nee, het zijn niet van die stalen klemmen die je los moet buigen door er kracht op te zetten
het zijn meer van die plastic klemmen die jemoet draaien ofzo lijkt een beetje op zo’n
verbinding die je bij een compressor hebt ofzo..11 december 2011 om 19:09 #17937586wijs eens aan maak eens een foto, en post die eens
je omschrijft het soort klem die op de brandstofleidingen zitals het zo’n type is die haal ik er af met een puntbektang ef een kromme om beter bij te kunnen
dan zo diep mogelijk in de nek van de sluiting zetten knijp je hem zo open14 december 2011 om 15:06 #17937587Dit is de klem die ik bedoel hier zie je er een maar eronder zit er nog een..
15 december 2011 om 11:59 #17937571lijkt wel een soort bajonetsluiting die je naar je toe moet trekken en draaien
15 december 2011 om 18:47 #17937588Nope al geprobeerd..
Hij kan wel draaien maar heb het idee dat je eerst wat los moet klikken ofzo.
maar omdat ik het niet wist heb ik maar niets geforceerd15 december 2011 om 19:52 #17937589moet je die 2 halve gedeeltes niet bij elkaar drukken o.i.d?
altijd k*t die plastic klemmen…
15 december 2011 om 20:09 #17937590Het ziet ernaar uit dat de klem uit 1 delen bestaat het rode en het gele..
ik kan het rode stuk naar voren (brandschotkant) schuiven/klikken maar dan nog gaat de slang niet
los met wrikken en trekken heb zelfs keihard K*T roepen geprobeerd maar ook da was
tevergeefs15 december 2011 om 20:13 #17937591Ow, ik had wel verwacht dattie met heel hard k*t roepen, open zou gaan ;)
Anders ff wim-v6 een pm sturen? Die weet vaak wel een handigheidje…16 december 2011 om 11:45 #17937592meestal roep ik god om hulp :jerry
maar willem is een goed alternatief voor god hahaha :thumb
vaak is er een handigheidje voor dat je later zegt OOOooww ja, zit dat zoooo :D28 december 2011 om 12:13 #17937593Vandaag kachelradiateur doorgespoeld maar zonder resultaat
de kachel blijft nog steeds lauw, ik heb de motor
Temperatuur op laten lopen totdat de fan aan sloeg en beide
slangen zijn netjes warm maar de kachel is lauw tot koud,Iemand nog een idee waar ik naar kan kijken?
Cheers
28 december 2011 om 16:35 #17937594gaat de warm/koud klep wel goed open/dicht als je de knop draait ?
Rik :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.