Hallo allemaal ik ben Ricardo Roth ik ben 20 jaar oud en heb sinds kort een groene astra uit 1998 maar nou heb ik er een probleempje mee mijn kachel doe het de ene keer wel en de andere keer doet ie het weer niet wat kan dit zijn ik hoor heel graag van jullie via mijn msn of hier maar weet nog niet echt goed hoe het werkt hier ricardolcsnn@hotmail.com
Is het niet zo dat deze kachel alleen op stand 4 werkt??
zo ja, dan is het de kachelweerstand,
deze zit bij de Astra-F (t/m ’98) in de motorruimte onder het interieurfilter,
en bij de Astra-G (vanaf 1998) achter het dashboard kastje..
zo nee, kan het ook de kachelmotor zelf zijn welke aan het overlijden is.
Dit heb ik ook gehad met mijn Astra (’98, X16XEL). Bij mij was de kachelmotor heel erg vies, en zat vol met bladeren en prut en zo, en maakte hierdoor slecht contact.
Alle rotzooi eruit gehaald, en wat contactspray op de contacten gedaan, en het ding doet het nu een halfjaar alweer perfect.
Dat zou best wel eens kunnen. Ik merkte het een paar weken nadat ik de auto had gekocht, en ik heb het vermoeden dat de vorige eigenaar het vaak niet zo nauw nam met onderhoud.
Bij de kleiner beurt heb ik er een nieuw filter ingedaan, dus ik weet zeker dat er nu wel eentje in zit.
hey jongens alvast bedankt maar kunnen jullie iets specefieker zeggen waar de contactpunten van het kachelmoterte zitten en nee hij doet het op stand vier ook niet maar iniedergeval bedankt dat jullie zo snel reageren
Bij mijn vader is het zo dat de kachel alleen in stand drie werkt (hij heeft maar drie standen). Denk dat bij hem ook de weerstand kapot is. Gaat hier om een astra f station. Kan iemand mij precies uitleggen hoe ik daar bij kan komen?
Marvin
Auteur
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.