Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › kabelboom van xev naar xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 december 2009 om 11:09 #17214709
ik ben bezig een ander blok in mijn assie te zetten maar zit met de kabelboom die naast de accu zit het is een ronde aansluiting en gaat naar je zekeringenkast en stuurt je startmotor en dynamo aan en nog iets denk ik maar weet niet wat die ronde stekker van de xev heeft 6 draden en die van de xe 12 er zit bij het blok een vierkant stekker met 7 draden 2 daarvan die weet ik wel die zijn van de startmotor en dynamo maar die andere 5 weet ik niet iemand ideeen? groet ary
2 december 2009 om 17:39 #17558665je moet de kabelboom die achterop je XEV zit,dus naar je startmotor/dynamo/oliedruklampje enzo gewoon overzetten op de XE…
de rest wat de motor aan moet sturen zit gewoon in de kabelboom waar de computer aan hangt
2 december 2009 om 21:23 #17558666ok maar hoe kan het dan dat die van de xe 12 draden heeft die naar zekeringkast gaat en van de xeev heeft er 6? en ik zit ook nog met een vierkante stekker die heeft 7 draden en op die van de xev zitten er 2? dat maakt niet uit ofzo blok komt uit een kadet volgens mij staat ook op de ecu
3 december 2009 om 10:58 #17558667Dat komt omdat bij de XEV de geschakelde + en constante + via de motorcomputer lopen.
Bij de XE Gaat dat via linkse kabelboom.
Willem
5 december 2009 om 15:17 #17558668up
7 december 2009 om 17:11 #17558669up
9 december 2009 om 13:55 #17558670weer maar een upje
10 december 2009 om 13:43 #17558671maak eens een foto van de stekkers
dan zal ik het uit leggen
het is niet zo moeilijk10 december 2009 om 18:36 #17558672ik denk dat we er nu wel uit komen er komt een maatje van me die werkt bij de anwb dus hij behoord het te weten toch:P:P:P mocht het niet lukken dan neem ik ff een foto en zet hem erop in ieder geval bedankt
10 december 2009 om 19:38 #17558673ik kan je wel de kleurcodes geven van de grote stekker naast de accu
en die van bij de ecu heb ik ook welweet niet waar je de c20xe uit hebt
maar als je er 1 uit een astra hebt zitten er naast de kop aan de 2 stekkers zitten
1 met 2 draden en 1 met meer
die met 2 draden is dan met 1 zwart en 1 rood draad
die andere is van etc die heb je niet nodigrood is plus en zwart is geschakelde plus
en die moet je denk ik ff uit de stekker halen naast de accudan moet hij lopen willen
10 december 2009 om 22:04 #17558674waarschijnlijk is de ecu naar de hemel vertrokken ga hij krijgt geen vonk op de bougies hij heb wel stroom op de bombine maar de ecu stuurt het signaal niet door? morgen ga ik ff langs opel kijken of ze hem kunnen uitlezen zonder auto laat het nog weten het blok komt uit een kadett staat op de ecu geschreven
10 december 2009 om 22:46 #17558675zonder auto kun je dat vergeten denk ik
11 december 2009 om 15:48 #17558676blok komt uit een kadett uit 92 ik krijg geen spanning op ontstekingsversterker
ik heb rood en zwart geknipt en naar de startmotor en dynamo gestuurt maar heb nog wat draden over in ieder geval een blauwe die gaat naar een soort relais en ik krijg ook geen spanning op mijn krukaspositiesensor13 december 2009 om 10:53 #17558677Volgens mij klopt er niks van wat je nu gedaan hebt…
Zoals WimV6 zei:
Dat komt omdat bij de XEV de geschakelde + en constante + via de motorcomputer lopen.
Bij de XE Gaat dat via linkse kabelboom.
Gewoon de XE boom erin hangen inclusief dat achterste deel voor je startmotor en dynamo en 5 draadjes aansluiten ben je klaar…
– Rood ( accu )
– Zwart ( Contact )
– Bruin ( Massa )
– Groen ( Toerenteller )
– Blauw/Rood ( Brandstofpomp )24 december 2009 om 18:10 #17558678kan dicht
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.