Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Kabelboom C3.0SE 24V .
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2010 om 07:50 #17769564AnoniemLid sinds:
1 January 1970stroomt al binnen :wors
heb de link ook in het opelalbum forum gezet, patrick
het opelforum is de laatste tijd traaaaagthnx voor het delen van deze informatie :jerry
8 december 2010 om 10:01 #17769565Ik heb hem ook binnen.
Bedankt!
8 december 2010 om 20:54 #17769566En hier loopt ie ook..
8 december 2010 om 21:30 #17769567AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hier is ie binnen. Reuze bedankt, ik had het al in boekvorm, 2 dikke mappen, maar digitaal is makkelijk met zoeken
8 december 2010 om 23:03 #17769568Dank je Uniek kan handig zijn voor de toekomst.
9 december 2010 om 01:10 #17769569graag gedaan:cool:
20 december 2010 om 23:49 #177695701 is geen massa maar de plus deze komt naar de accu.
2 is voor op de stroomverdeler
3 is voor de bobine
4 is multi stekker voor
5 is klopsignaal motorblok
6 is injectoren aansluiting zit onder de grote luchtbuis
7 is voor de automaat bak
8 is voor de automaat bak
9 is
10 dit zijn de massa kabels voor achter op de grote luchtbuis
11 is multi stekker aansluiting voor de kabel boom omega/senator b
kun je weg hallen de meeste kabels hoef je niet meer behalve een stuk of zes.
12 klopsignaal nr twee motorblok
13 is aansluiting ontsteking van uit de eigen kabel boom
14 is benzinepomp/ontsteking relais
15 is inspuit computer aansluiting
16 is lamba sonde uitlaat
17 is koud startsysteem/ stappen motor
18 is temperatuur voeler
19 is gas klep po.. meter
20/21 is voor klep/schakeling vacuüm tank ontluchting
23 staat twee keer op de foto een keer is het de automaat computer aansluiting en een keer voor klep/vacuüm derde gasklep/tussengasklep in de grote luchtbuis
24 is voor de lucht h. h. meter21 december 2010 om 12:31 #17769571AnoniemLid sinds:
1 January 1970@rekordherm
nummer 23 was me nie eens opgevallen :o
sorry, foutje van mij, bedankt voor de correctie :sleepinghier dan nogmaals de foto met de invulling van de nummers :jerry
1 is geen massa maar de plus deze komt naar de accu.
2 is voor op de stroomverdeler
3 is voor de bobine
4 is multi stekker voor
5 is klopsignaal motorblok
6 is injectoren aansluiting zit onder de grote luchtbuis
7 is voor de automaat bak
8 is voor de automaat bak
9 is
10 dit zijn de massa kabels voor achter op de grote luchtbuis
11 is multi stekker aansluiting voor de kabel boom omega/senator b
kun je weg hallen de meeste kabels hoef je niet meer behalve een stuk of zes.
12 klopsignaal nr twee motorblok
13 is aansluiting ontsteking van uit de eigen kabel boom
14 is benzinepomp/ontsteking relais
15 is inspuit computer aansluiting
16 is lamba sonde uitlaat
17 is koud startsysteem/ stappen motor
18 is temperatuur voeler
19 is gas klep po.. meter
20/21 is voor klep/schakeling vacuüm tank ontluchting
23 staat twee keer op de foto een keer is het de automaat computer aansluiting en een keer voor klep/vacuüm derde gasklep/tussengasklep in de grote luchtbuis
24 is voor de lucht h. h. meter[/rquote]
@rekordherm
bedankt verders voor deze nuttige beschrijving van deze kabelboom :wors:thumbup21 december 2010 om 12:37 #17769572AnoniemLid sinds:
1 January 1970Thx voor je bijdrage rekordherm. Erg makkelijk dit topic voor degene die hier nog mee te maken ga krijgen. (Ikzelf ook binnenkort :D)
29 december 2010 om 15:14 #17769573Klopt volgens mij niet
9 = lamdasonde,
16= krukaspulsgeverHet leuke is dat 16 en 19 zelfde connectors zijn, en bestaat dus de kans dat je net verkeerd om aansluit. En dan springt ie niet aan!
29 december 2010 om 15:42 #17769574AnoniemLid sinds:
1 January 1970ook genoteerd, handig voor het geval ie niet aan wil springen, thnx Jo :thumbup
30 december 2010 om 18:36 #17769575jammer genoeg moet ik toch weer iets terecht stellen de antwoorden die ik gaf zijn zo uit mijn hoofd zonder kabel boom erbij nu kon ik weer eens in de hal en heb de automaat kabel boom nog eens goed nagekeken
nr. 9 is geen lamba sonde want deze heeft 3 aansluiting kabels en zit op de foto verstopt bij de doorvoer rubber van de automaat computer er zijn op nr. 9 maar twee stroomkabels te zien beide zijn zwart/rood gaan naar de automaat bak en zorgt ervoor dat je de auto niet kunt starten als deze niet in de p of n stand staat.en nr 16 komt inderdaad wat jo1 zegt foutje van mij
dan nr 11 de multi stekker hierop komt ja een stekkerverbinding tot wel 16 kabels toe je hebt deze niet allemaal nodig wat heb je nodig
er is een iets dikkere kabel erbij in de kleur rood/blauw deze is voor de benzinepomp
dan de normale blauw/rood kabel voor de boordcomputer/km teller
dan rood wit en zwart bruin voor boordcomputer
dan bruin/blauw of rood wit voor motor storing lampje
zit er nog een zwarte er bij deze op contact plus
moet je een beetje uitproberen met het storing lampje er zijn ja verschillende kabel bomen31 december 2010 om 00:10 #17769576AnoniemLid sinds:
1 January 1970:hmmz ok dan :thumbup
om mijn laatste bijdrage dit jaar er ook maar even bij te doen,
hier dan nog de betreffende ‘struikelblokjes’ nog duidelijker in beeld.
nummer 11, de zogenoemde multistekker
het vraagteken was ik nog vergeten te melden, waar dient deze ovale stekker voor ?Btw: nummer 19 en 16 zijn zoals door Jo vermeldt dezelfde stekkers :thumbup
31 december 2010 om 18:33 #17769577?? = lambdasonde
2 januari 2011 om 13:56 #17769578AnoniemLid sinds:
1 January 1970bedankt Jo voor de aanvulling :thumbup
15 februari 2011 om 15:42 #17769579nu was de duitse meneer waar ik het blok van gekocht heb erg vrijgevig met extra spullen
en ik heb dus nu 2 kabelbomenvolgens mij allebei van een automaat (2x computer stekker)maar…
de 1e zit zoals het plaatje hierboven zwarte stekkers aan
en de 2e zitten gele stekkers aanzit hier nog verschil in?
12 maart 2011 om 19:28 #17769580ik heb nog 1 vraag
de computer krijgt geen stroom
kan iemand mij stekker 4 even ontleden?p.s. ron de fotootjes doen niet meer:cry
13 maart 2011 om 23:51 #17769581AnoniemLid sinds:
1 January 1970oeps :o
heb het gezien, sh*t server :D
zal even kijken bij mn backups naar de pics,
dan zal ik het [iets later] herstellen ;)14 maart 2011 om 11:52 #17769582AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1889670&tid=138114&author=Uniek]ik heb nog 1 vraag
de computer krijgt geen stroom
kan iemand mij stekker 4 even ontleden?p.s. ron de fotootjes doen niet meer:cry[/rquote]heb de server ff aangesproken, ze zijn allen weer hersteld :thumbup
hier nog het fotootje met de bewuste nummer 4
btw: voor diegene die denkt, hey handig,
je kan de hele pagina opslaan door boven in je explorer,
op bestand te klikken, opslaan als…… volledig html,
dan slaat ie de pagina met info + pics op je computer als backup,
dus beide pagina’s opslaan voor het geheel.Dit om wederom verlies van de pics te voorkomen. :thumbup
edit: heb het opslaan van de pagina even getest, en het werkt perfect,
pics en pagina + info op de computer opgeslagen :)grtz ;)
15 maart 2011 om 06:44 #17769583[rquote=1889670&tid=138114&author=Uniek]ik heb nog 1 vraag
de computer krijgt geen stroom
kan iemand mij stekker 4 even ontleden?p.s. ron de fotootjes doen niet meer:cry[/rquote]
Als ik de kleuren van de kabels kan zien, wil ik je wel helpen.
15 maart 2011 om 09:52 #17769584ik zal vandaag even een fotootje plaatsen
15 maart 2011 om 14:41 #17769585ik ben er vandaag geweest alleen geen fotootje gemaakt:(
grrrrr
ik ga deze week nog maar een keer richting het mooie enschede15 maart 2011 om 18:00 #17769586AnoniemLid sinds:
1 January 1970enschede :o
hier snel een foto van stekker 4 :D
nummers erbij voor de samenstelling van de kabel ;)
1= Zwart-Rood = ?
2= Zwart-Rood = ?
3= Wit-Zwart = ?
4= Grijs = ?
5= Zwart = ?
6= Zwart-Geel = ?
7= Zwart-Groen = ?
8= Zwart-Blauw = ?
aan de kenners de invulling van het……. ?….graag :thumbup
16 maart 2011 om 07:04 #17769587[rquote=1891968&tid=138114&author=MonzaRon]enschede :o
hier snel een foto van stekker 4 :D
nummers erbij voor de samenstelling van de kabel ;)
1= Zwart-Rood = automaatbak
2= Zwart-Rood = automaatbak
3= Wit-Zwart = achterruitrijlamp
4= Grijs = ?
5= Zwart = voeding 12V via contact
6= Zwart-Geel = ?
7= Zwart-Groen = ?
8= Zwart-Blauw = ?
aan de kenners de invulling van het……. ?….graag :thumbup
[/rquote]
Het beste lijkt mij 1 en 2 niet aan te sluiten bij een schakelbak, maar gebruik de rood/zwarte van de kabelboom auto en verbind deze rechtstreeks met de startmotor rechts naast de dikke voeding.
De overige zijn minder belangrijk, waarschijnlijk voor o.a. niveau olie e.d.
Ik mis wel nog een paar zoals;
blauw/groen = olielampje
blauw/geel = oliedruk
blauw/wit = dynamolampje
groen = toerental
blauw = temperatuur koelingrood/blauw = voeding benzinepomp. (belangrijk)
16 maart 2011 om 07:35 #17769588AnoniemLid sinds:
1 January 1970thnx Jo :thumbup
zover ik weet is bovenstaande stekker 4 van een versnellings-bak kabelboom,
ik weet in zoverre niet of de samenstelling van deze stekker + kabels
van een automaat-bak kabelboom anders is. :hmmzof anders gezegd, weet niet precies welke kabelboom er gebruikt is bij die Monza [Uniek] :(
Maar aangezien er een getrag 265 achter komt, ben ik er maar
vanuit gegaan dat er een versnellingsbak kabelboom is aangelegd,
vandaar ook snel het fotootje met de samenstelling :wors -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.