Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › kabelboom c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 oktober 2014 om 17:32 #17268380
Hoi, ik ben bezig met een c20xe motor in mijn kadettje c in te bouwen maar ik heb nog enkele problemen met mijn kabelboom.
Ik heb namelijk een fiche over met 5 draden waarvan ik niet echt weet waar die moeten aangesloten worden.
1 dikke rode
1 zwart – gele
1 groene
1 blauw en deze loopt ook naar mijn brandstofrelais
1 blauw – rood fijn draadjeHopelijk kan er mij iemand helpen hier op het forum.
Alvast bedankt en ik zal proberen een foto te uploaden.
Gr Andy
[img]1 oktober 2014 om 18:35 #18255442Van een collega site: http://www.mantablog.nl/manta-c20xe/” onclick=”window.open(this.href);return false;
1 oktober 2014 om 18:57 #18255443AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ditten16 wrote:
Hoi, ik ben bezig met een c20xe motor in mijn kadettje c in te bouwen maar ik heb nog enkele problemen met mijn kabelboom.
Ik heb namelijk een fiche over met 5 draden waarvan ik niet echt weet waar die moeten aangesloten worden.
1 dikke rode = +
1 zwart – gele =boordcomputer??
1 groene =toerenteller
1 blauw en deze loopt ook naar mijn brandstofrelais =brandstofpomp
1 blauw – rood fijn draadje =boordcomputer afstandmetervolgens mij was het zo
kan dit volgens jou kloppen???
wel ff chekken voor de zekerheidHopelijk kan er mij iemand helpen hier op het forum.
Alvast bedankt en ik zal proberen een foto te uploaden.
Gr Andy
[img]2 oktober 2014 om 05:59 #18255444Zwart/geel zie ik niet, wel blauw/geel en dat is oliedrukmeter. Dit is waarschijnlijk een kabelboom uit een Kadett.
Blauw is KV temp
2 oktober 2014 om 18:25 #18255445Hoi, ja ik denk ook dat het een kabelboom is uit een kadett e, misschien een 20xe maar het verschil tussen 20xe en c20xe is toch alleen maar de lambdasonde denk ik toch.
Maar inderdaad
zwart geel – geschakelde +
rood dik – constante +
groen – toerenteller signaal bobijne
rood blauw – brandstofpomp
blauw – koelwatervloeistof temeratuursensordenk ik maar ben het niet zeker.
Kan er mij dit iemand bevestigen.Alvast bedankt hoor
2 oktober 2014 om 18:51 #18255446AnoniemLid sinds:
1 January 1970Koelvloeistof temp is een dunne blauwe ;)
2 oktober 2014 om 18:59 #18255447het hangt er een beetje van hoe dik de draden zijn
een dunne rood blauwe draad is snelheids signaal
een dikke blauwe draad is is voor de brandstofpomp
een dunne blauwe draad is voor de temp meter.
maar bij een kadett zit deze in de verlichtingsboomdus bijna goed
4 oktober 2014 om 17:10 #18255448AnoniemLid sinds:
1 January 1970in de start post wordt er gevraagd naar de blauwe draad
de t,s geeft al aan dat die ook naar t brandstofrelai,s
gaathoe iemand me dan kan gaan verbeteren met dat die draad voor koelvloeistof temp kan zijn????
anyway hoor de ts ook niet meer dus zal wel “goed” gekomen zijn ;)
5 oktober 2014 om 17:49 #18255449Blauw is normaal gesproken ook KV. Ik heb nog nooit een blauwe draad bij een relais/pomp gezien.
Wat ik wel zag is dat dat andere draad BLAUW/GEEL is ipv zwart/geel, :vertag !
Dus hoe iemand dan bij boordcomputer kom?????
12 oktober 2014 om 15:18 #18255450Hoi, eindelijk gevonden ik heb bij Opel de electrische schema’s meegekregen van de c20xe en dat heeft mij ook verder geholpen net zoals jullie ook.
Bedankt voor mee te helpen denken , mijn kadettje draait nu perfect hoor.Gr Andy
12 oktober 2014 om 17:01 #18255451:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.