Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Kabelboom 2.0E
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2012 om 10:05 #17239914
Ik ben bezig met een 2.0E in te bouwen in een Kadett C, maar nu kwam ik er achter dat de kabelboom een 5-pins stekker heeft voor de luchtmassameter terwijl de luchtmassameter zelf een 7-pins aansluiting heeft.
Het is een LE Jetronic systeem (ECU nr. eindigd op 301) en LMM eindigd op nr. 006.
Welke LMM (welk nummer) heb ik hier voor nodig?
26 maart 2012 om 06:44 #179034850280202030 is de LE luchtmassameter die je nodig hebt. :thumb
20 april 2012 om 16:28 #17903486Hoe zit het met de aansluiting van het toerentalsignaal naar de ECU toe? Pak je die van de bobine, of van de ontstekingstoren?
1 mei 2012 om 16:19 #17903487Ik kom er niet uit met mijn inbouw, er wordt niet ingespoten. De injectoren zijn goed, zitten op 13 ohm, de ecu krijgt voeding, en massa, de brandstofdruk is goed, maar nog steeds wordt er niks ingespoten.
Ik twijfel zelf aan het toerental signaal vanaf de bobine. Dit moet, neem ik aan, een puls zijn geschakeld naar massa. Maar er staat 12V op.
Verder zit ik met de 3-polige stekker, deze moet geschakelde voeding krijgen, 12V vanaf de startmotor en voeding voor de benzine pomp, toch?
1 mei 2012 om 19:18 #17903488Die groene draad moet in verbinding staan met uw computerdoos.Deze wordt aangesloten op de kabelboom,vlak boven de stekker die de computerdoos in gaat.
Evt. wordt deze groene draad afgetakt voor toerenteller.2 mei 2012 om 06:24 #17903489Zo heb ik het nu ook, maar dat werkt niet.
13 mei 2012 om 21:49 #17903490heb je de aanvoer van je benzine wel goed om?
die fout had ik de eerste keer ook.
de retour leiding komt vanaf je drukregelaar
aanvoer op de 3 splitsing das de onderste aansluitingdit heb ik mij laten vertellen. bij mij werkt het wel :D
en de toeren teller is, bij de kabelboom van de handbak, het stekertjer dat voor je computer er uitkomt (is groen)
aansluiten op de groene van de bobine.heb je de kabelboom van een automaatbak dan zit deze draag in een stekkerblokje.
in dit zelfde stekkerblokje zitten ook de draden voor, contact , start signaal , benzine pomp , en dus de groene van de toeren tellersucses :thumb
17 juni 2012 om 12:50 #17903491Is dat 100% zeker dat de toevoer niet op dat potje komt?
Ik krijg namelijk maar geen benzine uit dat potje.. Ook niet wanneer ik die de slangen wissel.
Wanneer ik de toevoer op dat potje zet, komt nergens wat uit en er komt enorme druk op de toevoerslang.
En wanneer ik de toevoer op de 3 splitsing zet, dan loopt alles rond, maar komt nog steeds niks uit dat potje..
Is het potje dan dicht, want ik kan er ook niet in blazen in die grote en dikke in het midden (dus waar 1tje van naar het spruitstuk gaat).
17 juni 2012 om 13:05 #17903492de toevoer moet NIET op de drukregelaar maar op de 3 SPLITSING!!!
de druk die het systeem teveel krijgt gaat via de drukregelaar terug.
zo is het mij verteldheb je het anders om, dan krijg je hem nooit een x aan de praat!
17 juni 2012 om 13:10 #17903493@Slevin wrote:
Ik kom er niet uit met mijn inbouw, er wordt niet ingespoten. De injectoren zijn goed, zitten op 13 ohm, de ecu krijgt voeding, en massa, de brandstofdruk is goed, maar nog steeds wordt er niks ingespoten.
Ik twijfel zelf aan het toerental signaal vanaf de bobine. Dit moet, neem ik aan, een puls zijn geschakeld naar massa. Maar er staat 12V op.
Verder zit ik met de 3-polige stekker, deze moet geschakelde voeding krijgen, 12V vanaf de startmotor en voeding voor de benzine pomp, toch?
zwart is, geschakelde + van contact slot.
zwart rood is, startsignaal. heb ik bij mijn startmotor er op gezet. bij de onderste aansluiting op. ouwe stekertje er af knippen draden inelkaar draaien en nieuwe er op knijpen.dan heb je nog 1 draad over. deze is voor je benzine pomp.
p.s. draait je pomp wel? of draait hij de pompt kant wel op??en controleer je massa eens. leg anders voor de zekerhijd een extra draad van je accu naar de injectiebuis.
op de achter kant van de buis kun je hem met een m6 boutje mooi vast zetten. (heb ik ook)sucses :thumb
17 juni 2012 om 13:17 #17903494En wanneer ik de toevoer op de 3 splitsing zet, dan loopt alles rond, maar komt nog steeds niks uit de drukregelaar..
Is het potje dan dicht, want ik kan er ook niet in blazen in die grote en dikke in het midden (dus waar 1tje van naar het spruitstuk gaat).
Ik heb trouwens ook hetzelfde probleem waarschijnlijk met de injectoren, dat ze niet open gaan..
Hoe kan ik die perfect testen? De motor heeft wel even gelopen 2 sec. Maar daarna weer niet, want ik krijg maar geen retour uit de drukregelaar..
17 juni 2012 om 13:19 #17903495injectoren kan je testen met een 9v batterij en dan luisteren of ze ‘klikken’
17 juni 2012 om 13:26 #17903496Want wanneer ik start, dan hoor ik ze niet echt, maar dat is natuurlijk niet zeker, want is minder goed te horen dan.
Maar wanneer ik massa aan de witte draden aansluit, klikken ze alvast wel.
Maar ik moeten weten of klikken wanneer de motor start!
17 juni 2012 om 14:28 #179034972 seconden. heb ik ook gehad.
was ik vergeten mijn toeren teller aan te sluiten. daarna was t klaar. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.