Forumindex › Forums › Techniek › Cih › kabelboom
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 maart 2011 om 15:05 #17234791
Wie weet waar ze voor zijn en wat erop moet?
en waar kan ik mijn vacuumvervroeger nu op aansluiten?
Jullie weten het vast wel:)
Hier ook even proberen ben er nog steeds niet uit:(
27 maart 2011 om 16:37 #17844963[rquote=1900994&tid=145305&author=babyblue]Wie weet waar ze voor zijn en wat erop moet?
en waar kan ik mijn vacuumvervroeger nu op aansluiten?
[/rquote]Geel is de 3 polige stekker waar de volgende kabels opkomen, startmotor (zwart/rood), Contact + (zwart), benz pomp (blauw)
Rood komt rechtstreeks op de accu[rquote=1900994&tid=145305&author=babyblue]
[/rquote]geen idee, bobine (1), en ???
[rquote=1900994&tid=145305&author=babyblue]
[/rquote]Massa
[rquote=1900994&tid=145305&author=babyblue]
[/rquote]1 van 2 aansluitingen voor koelvloeistof (gasklephuis verwarming), in dit klimaat niet nodig
Aan de onderkant van je gasklephuis moet je ook een klein buisje hebben zitten waar je een vacuum slang op kan zetten, deze gaat dan naar je verdeler.
Hoop dat je er iets verder mee komt.
27 maart 2011 om 19:05 #17844964Hier kan ik wat mee bedankt:thumbup
17 juni 2011 om 15:01 #17844967Ik zit nog steeds met de 2polige stekker bij de computer…
17 juni 2011 om 15:47 #17844968Die blijft ongebruikt, die heb je niet nodig in je Manta!
17 juni 2011 om 16:07 #17844969ook niet iets met een kabel naar mijn toerenteller?
17 juni 2011 om 18:23 #17844970wat voor systeem is het…
omschrijf ‘t eens..
waar komt het uit..
gele/grijze injectoren……..en stel dan de vraag, er zijn verschillende systemen, verschillende motoren.. etc….etc…
17 juni 2011 om 20:13 #17844971Sorry ik heb er niet heel veel verstand van ik probeer het wat te leren.
Het gaat om een in mijn a manta gebouwde 2.0E met getrag 240 5 bak hij heeft gele injectoren en of het een l jetronic of le jetronic is weet ik niet.
De stekker met 4 connectors bestaat uit:
1 connector met 1 witte draad (dikke dan de anderen)
1 connector met 1 zwarte draad
1 connector met 2 groene draden
1 connector met 2 witte en 1 zwart rode draadgroeten siebe
17 juni 2011 om 22:22 #17844965Geeft niks, maar hoe duidelijker de formulering, hoe beter het antwoord is.
Gele injectoren duid op een LE-jetronic, andere systemen (Motronic) hebben ook gele, maar daarvoor is de foto met de gasklepschakelaar wel handig, die duid weer op de LE-jetronic.
Tegelijk is het wat verwarrend, je zou zeggen dat het om een 2.0E systeem gaat, maar voor hetzelfde geld is het een 2.2E systeem, beide zijn wel LE- maar worden iets anders aangesloten en moeten ook iets anders afgesteld worden.
Als de bedrading dus nog compleet in de motorruimte ligt, dan is het misschien wat te herleiden naar de LE-jetronic van de 2.0E.
In ieder geval, dat systeem had in de regel maar 1 groene stekkeraansl. naast de computer met een vertakking naar de toerenteller en de bobine, misschien is dit weer zo’n uitsondering op de regel (mits allebei groen zijn) en splitsen ze daar al richting bobine en toerenteller, de bobine aansl. is wel belangrijk, de toerenteller, niet, behalve als je die aan boord hebt, dan kun je hem aansluiten.
Verder klopt het verhaal wel van @Freestyler, de 2 kabels met het oogje, zijn inderdaad massa en moeten op het spruitstuk aangesloten worden. De voorverwarming van de gasklep kan weggelaten worden, mits een paar zaken, rij je swinters ermee en met open luchtfilter, dan kan het handig zijn om deze wel aan te sluiten, anders, maakt het niet zoveel uit.
De drie-polige stekker (geel omrand) is inderdaad de aansl. voor de benzinepomp, stroom 12V en startmotorstroom 12V, alleen worden aan de andere zijde dit niet duidelijk aangegeven, dus je moet welo weten welke van de 2 witte de brandstofpompaansl. is en welke de 12V stroom, zo uit m’n hoofd weet ik dat ook even niet.
verder vat ik dit verhaal even niet:
De stekker met 4 connectors bestaat uit:
1 connector met 1 witte draad (dikke dan de anderen)
1 connector met 1 zwarte draad
1 connector met 2 groene draden
1 connector met 2 witte en 1 zwart rode draadIk neem aan dat je met “de stekker met 4 connectors” de kabelboom bedoelt, dan zijn in princiepe alle vragen beantwoord, op de 2 aansluitingen (wit) van de 3-polige stekker, op z’n vroegst kan ik dat pas zondag beantwoorden, misschien dat iemand anders even eerder onder z’n kap wil kijken.
18 juni 2011 om 12:58 #17844972met connector bedoel ik polen die drie polige stekker die jij zegt is bij mij dus een 4 polige stekker en die ligt naast mijn spruitstuk zeg maar. en de andere stekker is 1 met 2 polen met een zwarte en zwartwitte draad en die zit bij mijn computer(die zit nu rechts bij de passagiersdeur)
Als je eens zou willen langskomen (we wonen beide in frl) tegen een vergoeding dat zou super zijn. Ik moet nog even de retourleiding veranderen naar een 8mm en dus die stekkers uitpuzzelen.
dan zou hij gestart kunnen worden.
18 juni 2011 om 13:06 #17844973De 2 politie stekker bij de computer hoef je niks mee te doen, de mijne zit óók niks op. Dit alles staat vrij duidelijk omschreven op mantacabrio.nl
18 juni 2011 om 16:56 #17844974Op die 2 polige zit een dunne zwarte en 2 dikke witten ik had me vergist even goed gekeken. en @2000 als ik met mijn multimeter meet met het contact erop meet ik nergens spanning dus dan gaat mijn pomp ook niet draaien toch?
20 juni 2011 om 18:37 #17844975Bij mij zit de pomp op het contactslot (niet ideaal ten tijde van een crash, maar goed :hmmz )
Maar bij de 4 polige stekker in de buurt van het injectie huis moet een draad zitten die de pomp aan stuurt. Als het goed is geeft één van de draden even een puls als je je contact aan zet (om het systeem onder druk te zetten(als het goed is))20 juni 2011 om 18:40 #17844976Ik weet niet of ik het hier mag vragen ?
kan ik met m’n manta ook van L Jettronic naar LE Jettronic ik heb namenlijk een complete motor met LE gekocht en ik heb in m’n Manta L Jettronic21 juni 2011 om 20:39 #17844977henk komt me binnenkort helpen:)
28 juni 2011 om 21:20 #17844966Morgen kom ik kijken of ik wat kan betekenen, we wachten af.
@Paul J wrote:
Ik weet niet of ik het hier mag vragen ?
kan ik met m’n manta ook van L Jettronic naar LE Jettronic ik heb namenlijk een complete motor met LE gekocht en ik heb in m’n Manta L JettronicJa, dat kan, als alles compleet is is dat verder geen probleem, wel even letten op de bobinespanning deze moet 12V zijn, L-jetronic kan nog een contactpunten ontsteking hebben, LE- heeft dat niet.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.