Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Kabel door gebrand..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2012 om 16:01 #17230863
Beste allemaal,
Vandaag in een regen bui, bleven de ruitenwissers rechtop staan. Ruitenwisser motor defect dacht ik, deze vervangen bleek hij nog niet te gaan.
Uit mijn andere astra de ruiten wisserschakelaar in mijn astra gezet en hij ging weer!Bij terug zetten van de 2 kappen om het stuur zag ik een draad wat me eigenlijk nog nooit eerder is opgevallen door gebrand te zijn!!! Oei dan schrik je toch effe als je zo iets ziet.
Alleen ik weet bij god niet waar deze kabel eigenlijk voor diend, hier 3 duidelijke foto’s om welke kabel het gaat.
Wel zeg ik eerlijk in afgelopen 3,5 jaar heb ik geen brandlucht geroken!
Wat me wel opvalt als ik de andere astra met de sleutel op 2 zet dat dan de radio aan gaat, en dat doet mijn astra weer niet.Maar goed hoop dat iemand mij kan vertellen waar die kabel eigenlijk voor dient.
Alvast bedankt heren :thumbup
4 april 2012 om 17:14 #17794700hij is rood , dus waarschijnlijk een geschakelde plus .
mvrg Rob
4 april 2012 om 18:27 #17794701kun je hem niet eens uit trekken en kijken wat het dan niet meer doet …?
4 april 2012 om 18:28 #17794702@red-bull wrote:
hij is rood , dus waarschijnlijk een geschakelde plus .
mvrg Rob
rood is constante plus
zwart is geschakelde plus
4 april 2012 om 19:32 #17794703Ik neem aan dat deze kabel geen functie meer heeft, als de auto op contact staat geeft de kabel ook geen stroom af.
Maar niemand weet waar deze kabel voor dient?
4 april 2012 om 19:53 #17794704zoals gezegt zal dat een constante of geschakelde plus zijn.
als je je sleutel om draait worden diverse componenten hiermee gevoed ;)wel ff nieuw maken als ik jou was!
is niet echt bevorderlijk voor de levensduur zo!
ik zou ff een nieuwe stekker op de sloop van een Astra af knippen en dan weer netjes solderen :thumb4 april 2012 om 20:02 #17794705Kabel loopt helemaal het dashboard in. Maar hoe kan het, dat die dan zo heet word? het helestuk is weg gesmolten zelfs achter/in het dashboard.
4 april 2012 om 20:12 #17794706dan heb je echt dikke mazzel gehad. :shock:
kun je niet zien waar de kabel uiteindelijk uit komt?
denk ik je zekeringenkast ergens?4 april 2012 om 20:17 #17794707Je hebt diversen standen op je slot, hij moet van een van deze zijn:
-: Accecoirestand (stand 2): Radio (alleen bij nieuwere typen (+/- va ’95 a ’96)
-: Contact
-: Contact Verwarming (verwarming en achterruitverwarming, deze word uitgeschakeld tijdens starten)
-: StartmotorWillem
4 april 2012 om 20:19 #17794708Ik kan hem niet zien volgen wel voelend, maar dan kom ik ook niet verder als 30cm.. Voor mijn gevoel is dit al jaren :hmmz En ja toch wel dikke mazzel, door zoiets fik de hele auto af.
Morgen ga ik eens verder onderzoekenm mijn appart haal ik het hele dashboard eruit.
Maar er staat geen stroom op die kabel.
4 april 2012 om 20:21 #17794709@wim-v6 wrote:
Je hebt diversen standen op je slot, hij moet van een van deze zijn:
-: Accecoirestand (stand 2): Radio (alleen bij nieuwere typen (+/- va ’95 a ’96)
-: Contact
-: Contact Verwarming (verwarming en achterruitverwarming, deze word uitgeschakeld tijdens starten)
-: StartmotorWillem
Ja Willem, denk dat die kabel voor de radio is? radio moet ik altijd handmatig aan zetten, en hand matig uit zetten.
Bij me andere Station is het inderdaad stand 2 springt de radio van zelf aan.
4 april 2012 om 20:28 #17794710dat kan ook aan de radio zelf liggen, hoe die aangesloten is.
zou het geen massakabel zijn?
maar dat zou van de ene kant ook weer raar zijn dat die dan smelt :hmmz4 april 2012 om 20:28 #17794711Die zit niet aan het Contactslot..
Willem
4 april 2012 om 20:31 #17794712Maar wat zou ik doen? op die kabel staat geen stroom meer op.. beste kabel weg knippen en zo laten?
4 april 2012 om 20:40 #17794713nee, want hij moet toch een functie hebben voor het een of ander.
maar waarvoor, ik zou het of 1 2 3 niet weten :sleeping4 april 2012 om 20:43 #17794714Alarm werkt ook al jaren niet meer, lijkt me onlogisch dat die op contact zit.
Ik kijk morgen nog effe verder waar die precies naar toe loopt.
4 april 2012 om 20:52 #17794715zelf zou ik toch graag weten hoe het komt
bij mn vectra had ik ook eens ongeveer zoiets
aantal kabels gesmolten en zelfs mn km teller kabel :shock:
bleek op een aantal plaatsen slechte massa te maken
dus de stroom was een weg aan het zoeken zeg maarmassapunten geschuurd en teruggeplaatst en wat nieuwe kabels en km tellerkabel
nooit geen electra probleem meer gehad :thumbup5 april 2012 om 15:01 #17794716Zo vandaag effe verder gekeken maar kwam niet verder.
Dit is naast de zekeringskast.
Heb alle kappen weer terug geplaats en zo maar gelaten.5 april 2012 om 15:54 #17794717Hier kan ik maar een advies op geven, kabelboom openmaken en vervangen, je kunt nu namelijk niet zien wat er nog meer mee is gesmolten.
De zwarte stoffen band kun je bij een automaterialenhandel gewoon kopen dus je kunt het ook weer heel netjes herstellen als je de kabel vervangen hebt.5 april 2012 om 16:40 #17794718wouw je mag van geluk spreken dat je astra er nog is.
heb je nooit iets geroken?is dit een astra g?
5 april 2012 om 17:07 #17794719Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Wow, heb je inderdaad geluk mee gehad!
Het is een Astra F hoor Miral Astra ;)
5 april 2012 om 18:07 #17794720Ik kan je vraag niet beantwoorden maar ik zie wel dat je heeeeel veel geluk heb gehad.
Die hele mantel is gesmolten. Dit had heel erg verkeerd kunnen aflopen.
is er niet een zekering kapot waarop dat draad zit ?Rik :)
5 april 2012 om 18:20 #17794721Die kabel is de geschakelde plus die onderandere naar je radio gaat. Waarschijnlijk is deze al bij de vorige eigenaar dan gesmolten. doordat deze hem mischien verkeerd heeft aangesloten? Bijvoorbeeld de radio gevoed doormiddel van de geschakelde + in plaats van aan uitschakelen. Vaak word er dan teveel stroom getrokken en springt de zekering. en gaat men er een grotere in zetten met dit als resultaaat.
Al meerdere malen gezien.
5 april 2012 om 19:41 #17794722@Haasje17 wrote:
Die kabel is de geschakelde plus die onderandere naar je radio gaat. Waarschijnlijk is deze al bij de vorige eigenaar dan gesmolten. doordat deze hem mischien verkeerd heeft aangesloten? Bijvoorbeeld de radio gevoed doormiddel van de geschakelde + in plaats van aan uitschakelen. Vaak word er dan teveel stroom getrokken en springt de zekering. en gaat men er een grotere in zetten met dit als resultaaat.
Al meerdere malen gezien.
Zoals jij het vertelt moet het zo zijn gegaan.
Zoals ik al zei bij aankoop van deze Astra, moest ik al handmatig de radio aan zetten.
Alle zekeringen zijn intact.Ik heb nog nooit een raar luchtje geroken.( soms als mijn buik rammelt :jerry )
5 april 2012 om 19:45 #17794723misschien ff op de sloop kijken, en vergelijken met een aandere astra.
en misschien zijn er ook meerdere kabbels verbrand.
kan je zo misschien de hele kabelboom omzetten.Gert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.