Kabel antenne kapot

Forumindex Forums Modellen Corsa Kabel antenne kapot

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275273
    BasO
      Lid sinds:
      2 February 2016

      Hallo,

      Ik heb net een Opel corsa B 1.2 16V. Super wagentje alleen toen ik er een andere radio in zette kwam ik erachter dat de kabel van de antenne kapot is. (valt uit elkaar)
      Hij lijkt vast te zitten achter in de console en ik kan er erg moeilijk bij.

      Weet iemand of deze kabel makkelijk te vervangen is? En waar hij langs loopt?

      Groet Bas

      #18309804
      dabok
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 May 2009

        Als je er een andere radio in zet, komt je oude frame (de slede waar de radio in zit) te vervallen, daar kun je het voetje wat erin geklemd zit, uitdrukken (geldt alleen als er de originele cdr radio in zat).

        Als het pinnetje van de antenne wat in het grijze voetje zit, niet kapot is, is deze makkelijk te verlengen!

        #18309805
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Heb hetzelfde probleem zo ongeveer, lijkt me een heel karwei om die kabel te vervangen, heb nu een antennekabel van een aantal meter van de radio naar de kofferbank gelegd, onder stoelen en matjes etc, die hangt aan mijn derde remlicht, werkt prima, ziet er niet uit. Prima bereik, dat dan wel weer. Misschien een raamantenne overwegen?

          #18309806
          BasO
            Lid sinds:
            2 February 2016

            @dabok wrote:

            Als je er een andere radio in zet, komt je oude frame (de slede waar de radio in zit) te vervallen, daar kun je het voetje wat erin geklemd zit, uitdrukken (geldt alleen als er de originele cdr radio in zat).

            Als het pinnetje van de antenne wat in het grijze voetje zit, niet kapot is, is deze makkelijk te verlengen!

            Helaas is het grijze voetje met het pennetje wel kapot.
            Moet maar even uitzoeken waar de kabel langs loopt en dan ergens een koppeling fabriceren met een nieuwe kabel denk ik.
            Kan geen nieuwe aansluiting maken met een kabeltje van 5cm dat achterin het dashboard zit.

            #18309807
            dabok
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 May 2009

              @BasO wrote:

              @dabok wrote:

              Als je er een andere radio in zet, komt je oude frame (de slede waar de radio in zit) te vervallen, daar kun je het voetje wat erin geklemd zit, uitdrukken (geldt alleen als er de originele cdr radio in zat).

              Als het pinnetje van de antenne wat in het grijze voetje zit, niet kapot is, is deze makkelijk te verlengen!

              Helaas is het grijze voetje met het pennetje wel kapot.
              Moet maar even uitzoeken waar de kabel langs loopt en dan ergens een koppeling fabriceren met een nieuwe kabel denk ik.
              Kan geen nieuwe aansluiting maken met een kabeltje van 5cm dat achterin het dashboard zit.

              Hmm, dat word idd lastig, normaal zit er wel iets of wat speling op..

              De kabel loopt of onder langs of bovenlangs de passagierskant en is meen ik 1 geheel vanaf radio tot aan de antennevoet, is en blijft een grijze kabel die wel makkelijk te volgen is, maar alles moet open, je dakhemel, de plastic kappen onderkant vanaf je dashboard kastje tot je zijpaneel!

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.