Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Kaartgegevens DVD800
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juli 2012 om 20:39 #17250653
Ik heb een insignia met navigatiesysteem DVD800. Binnenkort vertrek ik ermee op reis maar in de kaartgegevens die geïnstalleerd waren op het systeem ontbrak het land van bestemming. Ik heb dan ook een kaartupdate besteld en geïnstalleerd.
Het installeren is gelukt en ook de gevraagde bestemmingen worden goed weergegeven. Het probleem is nu echter dat ik voor gelijk welke bestemming de DVD in het systeem moet plaatsen en deze daar ook moet laten inzitten gedurende de volledige route. Voor deze update was dit echter niet het geval en kon ik zonder het inladen van de dvd op mijn bestemming raken. Ik heb de oorspronkelijke dvd al terug ingeladen in het systeem maar blijkbaar moet ik hierbij nu ook de dvd plaatsen opdat de navigatie zou werken.Is er een mogelijkheid om de kaarten terug op te slaan op het systeem zodat ik niet telkens de dvd moet insteken? Of ik zou toch op zijn minst de kaartgegevens van België terug willen zodat ik voor mijn dagelijkse ritten niet telkens opnieuw de dvd moet insteken.
In de handleiding vond ik hier niet onmiddellijk iets van terug en ook op internet vond ik niet echt veel informatie. Aangezien ik wat schrik heb om verkeerde instellingen te doen of om op verkeerde dingen te drukken ben ik hier maar even te rade gekomen.
Alvast bedankt voor de hulp en reactie.16 september 2012 om 09:24 #18048706Beste,
Net jouw post gelezen. Ik merk op dat deze dateert van 18 juli. Is ondertussen het probleem al opgelost?
Ik heb sinds woensdag de nieuwe navigatie DVD van Navteq (autoversie MY09/10) “DVD800 NAVI EUROPE 2012/2013” in mijn bezit. De kaart Benelux heb ik diezelfde avond zonder problemen kunnen kopiëren naar het intern geheugen en deze laadt hij ook zonder problemen van het intern geheugen.
Eventuele oplossingen:
– Kaartgegevens eens terug volledig wissen en opnieuw kopiëren van DVD
– Heeft de DVD800 de laatste navigatie SW versie? Misschien dat hij hierdoor naar de DVD blijft vragen. Hierover las ik eerder dat wanneer de navigatie SW versie ouder is dan deze op de geplaatste DVD hij normaal dit als een melding zou moeten weergeven waarna je kan kiezen of je deze wil updaten. (Ik kreeg deze melding niet omdat de nieuwe versie al geïnstalleerd stond).Mvg,
Yordi8 maart 2013 om 21:09 #18048707Hoi hoi
Ik heb een dvd800 Europa original road map 2012/2013 in mijn auto zitten!
Mocht je interesse hebben en wil je een update draaien tegen een kleine vergoeding laat het me dan weten..
Dvd800 versie is hiervoor wel verreist ….. Dus het bouwjaar is 2009en 2010 (MY) kunnen wel,
maar voertuigen van 2011 werken niet … Dit ivm ander systeem in de auto…Als je interesse hebt hoor ik het graag via de mail’
Mvg dennis
16 april 2013 om 17:42 #18048708Hoi Dennis,
Ik heb wel interesse hierin.
mvg. cees
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.