Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › K16 turbolader revisie….Mtech!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juli 2010 om 23:47 #17702685
origineel gepost door mayhem
origineel gepost door zetos
Nou weet niet waar jij dat b18b blok vandaan haal.Maar ken ook mensen die het 2.2 vti blok in een civic hebben gelepelpt voor veel minder dan die 3500 eurie.
Zoek maar een goede let a 3500 euro en dan moet je er nog een Leh turbo op monteren dus niet alle duitsers zijn goedkoop.
Maar jah als je ga kijken naar civic parts of corsa parts dan ben je met die civic aan zienlijk goedkoper uit..
direct uit japan. 80.000km erop.
hangt nu in een EK9 civic.maar ik denk dat wij anders kijken, ik vergelijk het met een corsa a c20xe bouwen, en jij met je astra G coupe.
in vergelijking met mijn corsa 16v lach ik me kapot als ik het hoor wat alles kost voor de supra mk4, en de ek9 civic.al moet ik wel zeggen… Skunk inlaat is iets van 300 euro, en als wij een lexmaul willen zit je nieuw op 600 geloof ik.
Precies weet nog wel toen mijn maatje voor zijn civic een kompleete uitlaat lijn bestelde daarvoor had ik alleen het spaghettie voor me c20xe astra f gsi ik d8 echt wtf. Maar als je grof ga tunen denk ik idd dat het niet zo veel uit maak of je stuff voor een skyline supra of astra coupe haal. Al dat wel de turbo’s goedkoper zijn en het b18b blok is een zeldzame verschijning ligt alleen in de type r maar de b20 onderblokken en de h22 die koop je wel goedkoper..
24 juli 2010 om 23:49 #17702686origineel gepost door belgium turbo
Effe een vraagje.
Kan de turbo van de z20let ook gerivieseerd worden ??
Enig idee van de kostprijs ??Jah kan meestal rond de 600 euro.
Voor 50 euro meer heb je een nieuwe LEH uit de uk.Dus reken uit je winst..
21 oktober 2010 om 08:36 #17702687turboprofi is ook geviseerde zooi. (heb er ervaring mee)
Mijn denkwijze is gewoon een nieuw binnenwerk dat voor rond 11 a 1200 euro en dan heb je er geen gezeik meer van. Een turbo schoonmaken spuiten en paar ringetjes laten vervangen voor 650 <—- turboprofi is ook niet slim van me geweest. Ik wijs het tegenwoordig ten strengste AF!!!!21 oktober 2010 om 10:51 #17702688Waarom is turboprofi niet slim geweest dan in jouw geval? Bijna iedereen is er goed over te spreken??
21 oktober 2010 om 18:03 #17702689Nou zie ik een revisie kit en de as voor de kkk16 te koop
op Ebay hoe zijn die dan? Ik heb zelf de 16 uit elkaar gehaald. Is dit zelf te doen met het kitje?22 oktober 2010 om 07:31 #17702690het hele zooitje moet wel geballanseerd worden.
maar dat kan ook via ebay.22 oktober 2010 om 07:59 #17702691origineel gepost door loodgieter
Mijn denkwijze is gewoon een nieuw binnenwerk dat voor rond 11 a 1200 euro en dan heb je er geen gezeik meer van.
Turboprofi is rommel idd. Maar bij Hennie Boomkamp/v-max was het oude turbo inleveren en nieuwe terugkrijgen met een compleet nieuw binnenwerk voor iets van 800/850 euro.
22 oktober 2010 om 10:51 #17702692graag ook uitleg waarom het geen goeie turbo’s zijn…….?
22 oktober 2010 om 12:48 #17702693Naja de turbolader op de Kadett GSI van mijn broer kwam daar weg, had amper 1000KM gereden en toen begon ie al te smoken en na nog een paar honderd kilometer was het alleen nog maar blauwe rook wat uit zijn uitlaat kwam. Nu even de oude turbolader van mijn Corsa erop gezet en de rokerij is voorbij. (alleen bij lang stationair draaien niet, maargoed dat was ook zo bij mijn Corsa)
Turbo ziet er van buiten nog als nieuw uit ook, best wel grappig. Misschien dat dit een rotte appel was, kan altijd natuurlijk alleen ik begin er niet aan. Turbo is ook pas na anderhalf jaar na aanschaf in gebruik genomen, dus geen garantie meer. Me broer heeft hem even uit elkaar gehaald, maar hij gooit alle olie naar de kamer van de uitlaat. Weet niet hoe dat ding heet wat stuk is, weet iig wel waarom ie lekt.
22 oktober 2010 om 18:05 #17702694waar zijn dan de opties om een goede k26 of k29 te halen en tegen welke prijzen?
27 oktober 2010 om 19:28 #17702695origineel gepost door Orang-pinda
Naja de turbolader op de Kadett GSI van mijn broer kwam daar weg, had amper 1000KM gereden en toen begon ie al te smoken en na nog een paar honderd kilometer was het alleen nog maar blauwe rook wat uit zijn uitlaat kwam. Nu even de oude turbolader van mijn Corsa erop gezet en de rokerij is voorbij. (alleen bij lang stationair draaien niet, maargoed dat was ook zo bij mijn Corsa)Turbo ziet er van buiten nog als nieuw uit ook, best wel grappig. Misschien dat dit een rotte appel was, kan altijd natuurlijk alleen ik begin er niet aan. Turbo is ook pas na anderhalf jaar na aanschaf in gebruik genomen, dus geen garantie meer. Me broer heeft hem even uit elkaar gehaald, maar hij gooit alle olie naar de kamer van de uitlaat. Weet niet hoe dat ding heet wat stuk is, weet iig wel waarom ie lekt.
ik had hetzelfde probleem bij mijn gereviseerde k16 van turbo’s hoet.(zal best een goede zaak zijn maar stuur a.u.b niet je k16 erheen) echt roken als een schoorsteen als je gas geeft bij stationair draaien na een tijdje file rijden, toen ik het lagerhuis waterpas had gehangen was dit volledig over.
29 oktober 2010 om 11:21 #17702696Had mtech ook gebeld over die z20let intake met dv aansluiting nee deze orginele intakes zijn niet begrenst dus is het maximale wat je eruit kan halen en nu heeft die opeens die draaibare intakes :jerry Met geeft meer lucht hahahaha
5 november 2010 om 11:09 #17702697origineel gepost door loodgieter
turboprofi is ook geviseerde zooi. (heb er ervaring mee)
Mijn denkwijze is gewoon een nieuw binnenwerk dat voor rond 11 a 1200 euro en dan heb je er geen gezeik meer van. Een turbo schoonmaken spuiten en paar ringetjes laten vervangen voor 650 <—- turboprofi is ook niet slim van me geweest. Ik wijs het tegenwoordig ten strengste AF!!!!Ik weet het allemaal zo niet hoor, Turboprofi zit voornamelijk ook op e-bay en als je daar wil overleven lukt dat alleen met kwaliteit te leveren anders zou uw feedback er mooi uit zien, heb je die al bekeken van turboprofi ??? 100% positieve feedback over 54 stemmen :o, of zijn dat allemaal mensen die de lader pas gemonteerd hebben na feedback en garantie ofwat ? :P
En wat je hier zegt spuiten, ringetjes….ik heb ene gekocht voor 500 euro, en die wat ik heb opgestuurd was volledig gedemonteerd en er ontbrak héél wat aan en heb deze
naderhand toch volledig nieuw en COMPLEET teruggekregen, ik had zelfs op voorhand een mail gestuurd of die ontbrekende delen een probleem was…en dat was het dus niet…Je ziet het wel hoor of het nieuw is en/of gespoten met alleen maar ringetjes vervangen…Zou het niet kunnen dat jij gewoon pech hebt gehad ?? Men hoort zelfs klachten over Turbo’s Hoet :hmmz en uw garantie wss te laat gemonteerd haha,
Iemand afbreken is snel gedaan maar waarom die 100 % feedback ?? Deze liegt niet hoor.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.