JVC radio ipv CDR2005

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie JVC radio ipv CDR2005

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254779
    Sevendust
      Lid sinds:
      7 January 2013

      Beste forumleden.

      Sinds vandaag een nieuwe radio ( JVC ) voor mijn opel corsa C. Maar tijdens het inbouwen stuitte ik al snel weer op een probleem, de radio komt tegen ISO aansluiting van de auto zelf, dus ik kan de radio niet goed inbouwen. Weet misschien iemand hoe ik dit kan oplossen zodat ik mijn nieuwe radio kan plaatsen?

      Gr. Stefan

      #18099544
      evertfisherman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 December 2009

        @Sevendust wrote:

        Beste forumleden.

        Sinds vandaag een nieuwe radio ( JVC ) voor mijn opel corsa C. Maar tijdens het inbouwen stuitte ik al snel weer op een probleem, de radio komt tegen ISO aansluiting van de auto zelf, dus ik kan de radio niet goed inbouwen. Weet misschien iemand hoe ik dit kan oplossen zodat ik mijn nieuwe radio kan plaatsen?

        Gr. Stefan

        Je moet de bestaande radioslee waar de CDR2005 in vast geklikt zit eruit halen.
        Dan een frame kopen om van 2 din naar 1 din te gaan:
        http://www.carkitstunter.nl/contents/nl/d3146_Autoradio_Accessoires_inbouwbracket_Inbouwraam_Opel.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Dan moet je nog een verloopstekker kopen om van Opel-ISO te gaan
        en eventueel een speciaal verloop als je je stuurwielbediening en BC-inforegel wilt blijven gebruiken met de JVC radio.

        #18099545
        Sevendust
          Lid sinds:
          7 January 2013

          Dit heb ik gedaan:

          – Oude radio met ontgrendelsleutels verwijderd.
          – Inbouwframe van 2 naar 1 DIN geplaatst
          – ISO stekker was geleverd bij de radio zelf en deze paste ook ( stuurwielbediening boeit me niet zoveel )

          Alles ging goed totdat ik de radio zelf erin wilde plaatsen. De ISO stekker zelf ( vanaf de aansluiting van de auto ) komt tegen de achterkant van de auto radio, waardoor ik deze niet op zijn plek kan schuiven en er een cm of 4 uit het dashboard steekt.

          Dit is het enige hekelpunt van dit verhaal, want de rest van de handelingen ging zonder moeite.

          Hier is een foto van de aansluiting

          #18099546
          evertfisherman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 December 2009

            Waarom haal je de 2din originele radioslee niet gewoon eruit?
            Die Opelstekker zit in de radioslee geklikt, die kan je toch gewoon eruit klikken en naar achter duwen?

            #18099547
            gerritje71
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 August 2011

              Ook aan de antennekabel gedacht?

              #18099548
              evertfisherman
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 December 2009

                Die kan je er ook uitklikken naar achteren toe net als de Opelstekker.

                #18099549
                Sevendust
                  Lid sinds:
                  7 January 2013

                  Bedankt voor de reacties! :thumb
                  Dus ik kan gewoon die oude radio slede eruit halen en dan de stekkers los halen. Dat ga ik dan morgen gelijk proberen :D

                  #18099550
                  evertfisherman
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 December 2009

                    Ja die zitten geklikt in de slede en die kun je zo losklikken.

                    Nu weet ik niet of het bij het ombouwframe van 2din naar 1din noodzakelijk is dat de originele radioslee terug moet worden gezet.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.