Jullie raden het nooit …. GVD/GRMBL!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Jullie raden het nooit …. GVD/GRMBL!

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17716590
    Dpac
      Lid sinds:
      17 June 2010

      de Opel dealer is degeen in arnhem op presikhaaf

      Bezoekadres

      Veldoven 7
      6826 TS Arnhem
      (T) 026-3692211

      Het is inderdaad meer wegjagen dan echt service verlenen, ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen, ik vraag me af of hun nu gewoon verplicht zijn om die onderzoekskosten ook voor rekening te brengen, dit is namelijk de derde keer, ze hadden vorige keer ook kunnen kijken of het ergens aan lag en toen hebben ze ook maar besloten een nieuwe erin te doen, ik ga em morgen daar heen brengen en zeg zoek het maar uit met die auto, ik vind dat hun verantwoordelijk zijn voor die het plaatsen van die klep en of kijken of het ergens anders aan lag.

      Wat vinden jullie? (egr klep valt onder garantie) maar nog ff snel iets tussendoor.. vorige keer moest ik wel het arbeidsuur betalen voor het erin zetten van de egr klep.. dat was effe uit me hoofd €170,- incl het opnieuw uitlezen en die melding weghalen.

      Moet ik de onderzoekskosten betalen (€80,- per uur)

      of moeten hun dat voor rekening nemen?

      #17716591
      tmug
        Lid sinds:
        4 July 2007

        Gewoon schriftelijke brief sturen, anders rechtsbijstand erachteraan. Ze hebben 2maal een ondeugdelijke reparatie uitgevoert. En weigeren nu een 3de reparatie uit te voeren omdat het volgens hen ergens anders aan ligt, dat hadden ze dan maar even eerder moeten uitzoeken :agent Jij hebt er geen verstand van, maar wel de stress er van.

        #17716592
        Navy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 August 2005

          Hoe lang heb ik Bovag garantie op reparatie- en onderhoudswerkzaamheden?

          Bij auto’s: 3 maanden.
          Bij motorfietsen: 6 maanden.
          Bij fietsen, scooters en bromfietsen: 3 maanden.
          Bij caravans en vouwwagens: 6 maanden.
          Bij kampeerauto’s: 3 maanden.

          Als men iets zegt gerepareerd te hebben en het blijkt binnen de garantietermijn toch niet goed te zijn dan moet de garage het kostenloos opnieuw doen.

          #17716593
          sw_reijnders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 October 2005

            nu nog mooier . . . wat een (sorry dat ik het zo even zeg) klootzakken zijn het bij de garage zeg.
            Garantie is garantie . . . voor onderdelen en arbeidsloon.
            Alles moet kostenloos vervangen worden. Dus die 170 euro had je helemaal niet hoeven betalen.

            En inderdaad niet alleen de Rechtsbijstand inschakelen, maar ook de Bovag zelf.
            Dit zijn geen fratsen hoor.

            Dan nog even iets:

            Als je een auto koopt bij een Bovag aangesloten handelaar (dealer of universele garage maakt niet uit).
            Als het aankoop bedrag boven de 4500 euro is, zijn ze verplicht 6 maanden (dus geen 3 maanden) garantie te geven op de auto.

            Tenzij de koper daar vrijwillig vanaf ziet.

            #17716594
            tuinmeubel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 April 2010

              Hmmm, mijn Opel dealer geeft 6 maanden onbeperkt garantie, op alles. Daarna nog eens 6 maanden met een eigen risico van 350 euro per gebeurtenis. In de eerste 6 maanden zijn de rubbers van de injectoren vervangen en vlak voor het einde van die 6 maanden ook de daklijst. Geen enkel probleem met mijn dealer. Balen dat jij met die Arnhemse Opel dealer te maken hebt. Ik heb jaren in Arnhem gewoond en ook Opels gekocht bij die dealer, maar regelmatig gehouwehoer over de stomste dingen gehad. Ik zou inderdaad een brief op poten naar de Bovag sturen, met een cc naar Opel Nederland.

              #17716595
              Dpac
                Lid sinds:
                17 June 2010

                Ben ik dus net bij de opel dealer geweest, verteld dat ik het niet eens ben met hoe hun dealen, ze zeggen duidelijk.

                We bestellen voor jou geen nieuwe klep, want het verzoek word toch geweigerd aangezien er iets is in je auto wat die klep kapot maakt, je hebt die klep zelf aangeleverd toen, wij hebben hem vervangen met de nieuwe maar we gaan nu niet nog een keer die klep vervangen want dan sta je over 3 weken hier nog een keer dat de klep weer kapot is, wat je moet doen is naar een alternatieve opel dealer gaan, hem uit laten lezen, vervolgens constateren hun dat de egr klep kapot is, dan laat je de bon zien dat hij reeds vervangen is geweest, dan zeggen hun, valt onder garantie en dan zetten hun hem voor jou erin en dan hoef je alleen het uitlezen en de arbeidsuren te betalen, Maar lever je de klep zelf en je komt bij ons dan is het 3 uur werk, dus 3 x €80 euro maar aangezien je hier nu best vaak bent geweest, kan ik als je zelf de egr klep ziet te regelen, de arbeidsuren met 10 euro verlagen dus €70,-…

                pfffffffffffff Absurd toch, moet ik zelf nog een keer de klep gaan regelen en dan alsnog de arbeidsuren betalen omdat hun gewoon die klep niet willen bestellen omdat ze er vanuit gaan dat duitsland toch de klep niet zal uitleveren… Lekker dan

                o ja en ze zeiden, stel Duitsland levert de klep wel uit, dan komen ze aan met een nieuwe bon en die bon gaan wij niet betalen, dus die word dan automatisch door gefactureerd naar jou

                Dus met andere woorden ik mag het uitzoeken, ik moet een andere opel dealer ermee opzadelen met mijn probleem

                Wie zegt dat de EGR klep geen kwaal is bij die auto’s vraag ik em, zegt hij nee niet bij deze opel bla bla..

                vervolgens zeg ik: Stel ik koop een tv en die tv gaat naar 2 weken kapot, kom ik terug, krijg ik een nieuwe wat logisch is, die gaat ook na 2 weken kapot, kom ik weer terug,

                zeg jij ineens: Nee je krijgt geen nieuwe tv, we willen eerst je huis onderzoeken naar wat de tv kapot maakt.. :wtf

                hij kon niet echt antwoord geven op me verhaal….

                Dan komt de monteur erbij die zegt, ja misschien zijn je injectoren wel vies wat het kapot maakt en je hebt er 6 inzitten die allemaal 400 euro per stuk zijn, is ongeveer 12 uur werk… Dus 12 x €80,- en misschien nog wel meer dingen die we tegenkomen… zit je al op een bedrag van €3800 bla bla bla…

                Gasten willen me helemaal leegtrekken, echt bullshit dit allemaal + omzetderving

                Klopt toch geen reet van, nu ben ik lekker de dupe en ik heb een auto waar ik niet mee kan rijden.

                #17716596
                sw_reijnders
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 October 2005

                  @ DPAC

                  advocaat op de zaak
                  opel nederland op de zaak
                  bovag op de zaak
                  de consumentenbond op de zaak
                  het TV programma kassa op de zaak.

                  Jij hebt geen slechte auto, maar een slecht garage bedrijf.

                  Even uitleg over je EGR klep.
                  De EGR klep zorgt ervoor dat een deel van je uitlaatgassen, via de EGR klep, terug naar de Inlaat van je motor worden gestuurd.
                  Dat hele injector verhaal is dus gewoon BULLSHIT!!!!!!

                  Sorry dat ik het even zo moet verwoorden DPAC, maar je bent gewoon vreselijk genaaid op een manier waardoor je er een week krom van loopt.

                  En als het mijn zaak was, dan zou ik direct alles op alles zetten om mijn gelijk te halen . . . en nooit meer bij die zaak terug komen.

                  Dit maakt het gewoon zo zonde, want je hebt gewoon een vreselijk brute bak waar je echt super veel genot van kan hebben.

                  Want uiteindelijk kan je ook gewoon zeggen, het ligt misschien wel aan het Gaspedaal . . . want als je die niet in trapt gaat de EGR ook niet kapot.
                  Ja zo lust ik er nog wel een paar.

                  #17716597
                  speaker
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 March 2007

                    ze zeggen dus eigenlijk : Rot op naar een andere dealer en kom niet meer terug !

                    Het verhaal van Bas sluit ik me bij aan…. ( voor deze keer ! )

                    En zijn ze 2 uur met een injector bezig ? Ga nog langzamer en hij loopt achteruit !!

                    Wat een slechte garage zeg !!

                    Tja.. maar je zit er nog wel mee en je wagen moet rijden !
                    Wat is wijsheid ……….

                    #17716598
                    VectraDennis
                      Lid sinds:
                      13 August 2004

                      ik heb ook zo’n akkefietje gehad met de VOD hier, maar dan
                      betreffende de airco. brief gestuurd naar de BOVAG en een
                      kopie naar Opel Nederland. In mijn geval werd nog net niet
                      de rode loper uitgelegd, maar ze deden ineens alles voor me.

                      #17716599
                      arjontje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 March 2006

                        origineel gepost door sw_reijnders
                        wat heeft renault met die egr klep?

                        is de 3L cdti een renault motor dan?

                        Ja is een renault motor.

                        @ DPAC
                        Dan ga je toch naar elst.
                        Is een andere opel dealer. Maar met de zelfde naam :P

                        #17716600
                        Hawke
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Het is een beetje de vraag hoe je de garantie nu geregeld hebt.
                          Hij is wel ergens anders gekocht, maar de opel dealer heeft de garantie overgenomen?

                          Of hebben we het alleen over garantie op de EGR reparatie?

                          #17716601
                          Dpac
                            Lid sinds:
                            17 June 2010

                            Ik had de egr klep opgehaald zelf in dusseldorf, die heb ik bij opel dealer arnhem erin laten zetten, die kosten heb ik betaald en opel dealer in duitsland heb ik netjes de egr klep betaald, nu ging hij dus paar weken erna kapot en ben ik weer teruggegaan, toen hebben hun gelijk die dag nog een nieuwe besteld en erna ook erin gezet, aangezien ik de klep zelf heb aangeleverd aan hun, moesten hun met mijn bon de kosten terug declareren ivm de garantie die op de egr zit, zo gezegd zo gedaan, hun het geld terug, nu dus weer kapot.. Maar nu mag ik het zelf gaan regelen hoe ik aan een nieuwe egr klep kom, en een andere garage opzadelen met mijn probleem en inbouwkosten en onderzoekskosten betalen etc etc.. voor de dingen die hun dus ingebouwd hebben.

                            Nu heeft dus de opel dealer naar mijn idee de garantie overgenomen want ze hebben hem de tweede keer vervangen, nu willen ze het risico voor de derde keer niet nemen.

                            Ook werd er verteld vandaag dat als ik gewoon een nieuwe egr klep bestel bij iemand anders dat onder de garantie valt dat ze dan pas over 2 maanden bij dat bedrijf erachter komen omdat dan de boekhouding of iets werd gedaan etc etc..iets in die trand, kan het me niet volledig herinneren.

                            hier ga ik wel werk van maken, ben hier wel kapot van, vorige keer hadden ze ook al kunnen kijken of het ergens anders aan lag en nu willen ze gewoon dat ik alles weer ga betalen. En mensen die er niks mee te maken hebben, met mij problemen ga opzadelen.

                            Opel dealer elst hoefde ik niet heen te gaan volgens “jeroen” werkplaatschef daaro, want die werken samen met hun of het was een gedeelte van hun vestiging, vandaar dat hij me wilde opzadelen met een alternatieve opel dealer, zodat hun verder met mijn probleem konden.


                            @VectraDennis
                            Heb je voor mij die twee adressen, zal ik ook es een leuke brief opmaken. Want ga hier niet mee akkoord natuurlijk.

                            #17716602
                            VectraDennis
                              Lid sinds:
                              13 August 2004

                              BOVAG bemiddelt in geschillen die betrekking hebben op de uitvoering en interpretatie van de BOVAG Garanties, -lesovereenkomst, -huurovereenkomst en -leverings- en betalingsvoorwaarden.

                              Klanten van bij BOVAG aangesloten merkdealers van personenauto’s kunnen zich wenden tot de Auto Ombudslijn.

                              Klanten van alle andere BOVAG-bedrijven kunnen voor bemiddeling contact opnemen met de afdeling Bemiddeling van BOVAG via 0900 269 22 68 (werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur, € 0,35 pm).
                              U kunt een klacht ook schriftelijk voorleggen; gebruik daarvoor het vragenformulier bemiddeling (pdf). Print een exemplaar voor uw eigen administratie en stuur het volledig ingevulde formulier, eventueel met relevante documenten, naar:
                              BOVAG Bemiddeling
                              Postbus 1100
                              3980 DC Bunnik
                              Indien u het vragenformulier online wilt invullen en per email versturen kan dat hier. Let op: ook als u gebruik maakt van het online formulier, stuur dan kopieën van order/opdrachtbevestiging, koopovereenkomst, factuur of andere relevante documenten mee, via e-mail naar bemiddeling@bovag.nl of per post.

                              U kunt hier tevens de procedure van klachtenbehandeling downloaden. Indien nodig, kan er een (schade-)expertise en / of technisch onderzoek worden uitgevoerd om de oorzaak van een klacht of probleem te achterhalen. Het geschil kan tevens aan externe experts worden voorgelegd voor een inhoudelijke second opinion.

                              Post : General Motors Nederland, Klantenservice, Lage Mosten 49-63, 4822 NK, Postbus 8770, 4820 BB Breda.
                              eMail: opel.klantenservice@gm-customercare.com
                              Telefonisch : 0800-1410.

                              #17716603
                              Dpac
                                Lid sinds:
                                17 June 2010

                                Dank je, ga ik vannacht even werk van maken.

                                #17716604
                                Henk042
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  11 June 2008

                                  Succes hoor, ik hoop echt dat ze je gaan helpen.

                                  #17716605
                                  Dpac
                                    Lid sinds:
                                    17 June 2010

                                    Nou vandaag dus gebeld opel dealer nederland en die hebben contact opgenomen met de opel dealer presikhaaf in arnhem,

                                    Nu het volgende, ze willen mij gewoon geen nieuwe egr klep geven omdat ze vinden dus dat nogmaals de oorzaak in mijn motor ligt (wat niet eens vastgesteld is) waardoor de egr klep kapot gaat, eerst willen ze een diagnose stellen en dan als de oorzaak bekent is, dan moet dat eerst vervangen worden, en dan pas kan ik een nieuwe egr klep krijgen, volgens Jaap die daar werkt kan het niet zo zijn dat het een productie fout is want dat bestaat niet in zijn wereld en dan had hij al tig opels moeten hebben met hetzelfde kwaaltje… Maargoed hij leeste geen forums en ziet dus niet al onze problemen en word dus om garantie te krijgen op me product verplicht diagnose te doen + als eenmaal bekent is wat de oorzaak is moet dat eerst vervangen worden… en wie moet dat allemaal betalen???

                                    >>IK<< €80,- per uur + de oorzaak, dus misschien de kleppen of verstuivers of brandstofpomp etc etc… dan het arbeidsuur er weer bij om het voor elkaar te krijgen.

                                    en dan als hij gemaakt is dan pas kan ik garantie krijgen op me egr klep.

                                    Dus eerst misschien paar honderd, of paar duizend onkosten maken ” Alweer” en dan pas krijg je garantie op je product…

                                    Als hij is wist over hoeveel kosten ik gemaakt heb buiten de opel dealer om, dan zou hij misschien enigzins begrijpen hoe wie of wat.. hij zou alle topics is van mij ff lezen.. maargoed …

                                    Opel nederland was een bemiddelaar en heeft het verhaal wel uitgelegd, ik moet ook eerlijk toegeven dat hun wel iets gelijk hebben in hun verhaal maar ik vind dat hun wel goed moeten tegemoet komen in het verhaal. Kijk als je zegt van ok.. zoveelste keer hier met hetzelfde probleem, we kijken het wel na gratis , maar de oorzaak moet je zelf betalen en dan doen we wat korting op het product vanwege de overlast, denk ik ok, dat is redelijk.

                                    Maar nee, ik moet alles betalen, diagnose, oorzaak, arbeidsuren volle mep ook nog, tikt lekker aan zo.

                                    Vorige keer toen ze mijn auto gemaakt hadden met dezelfde fout van de EGR klep, hadden ze ook al kunnen constateren dat er misschien wat mis is of misschien een diagnose kunnen uitvoeren, maar door nalatigheid hebben ze dus alleen de klep gemonteerd en ik kon weer ophoepelen.

                                    Nu is er misschien nog wel meer kapot in me auto waardoor misschien de EGR klep weer kapot gaat door hun nalatigheid van de vorige keer..en ik kan daar voor opdraaien.. Lekker dan.

                                    Wat als ik nu geen geld meer heb, zou dus inhouden dat ik eerst centjes moet sparen, dan auto laten onderzoeken, dan als die gemaakt is kan ik weer geld verdienen.

                                    Ondertussen staat me taxi nog steeds stil en is dit ook nog es omzet derving omdat hun zo moeilijk doen.
                                    Kan toch ook een productie fout zijn, dat kan allemaal niet volgens hun.

                                    Service??? Pffff komop, klant een beetje tegemoet zien pff

                                    ik zit nu gewoon met een probleem waar ik niet mee uitkom, hebben jullie nog opties.. want ik word helemaal gek hiervan

                                  16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.