Jullie raden het nooit …. GVD/GRMBL!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Jullie raden het nooit …. GVD/GRMBL!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225045
    Dpac
      Lid sinds:
      17 June 2010

      Gisterenavond was het weer zover…

      Derde keer EGR klep kapot en dat binnen 2 maanden?

      Word er niet goed van, valt wel onder de garantie maar toch, ben hem weer ff kwijt en weer kost dit me geld aangezien ik met me auto me geld verdien, dit is echt niet meer normaal, heb nog nooit zoveel ellende met een opel gehad dan met deze :(

      Eerst Brandstofpomp kapot
      toen EGR klep, Schokbreker, Hert aangereden, Airco pomp, V-snaar + poelies, EGR klep, EGR Klep

      dan het probleem dan de buitentemperatuur sensor blijft oplopen, elke keer bij 26 Graden ging de motor anders lopen en gisteren sprong hij op 26 graden en toen kreeg ik de melding weer wat ik de vorige keren ook heb gehad van de EGR klep en idd.. Rest van me avond was weer kut want moest nog de hele nacht met de auto werken..

      Word er echt niet goed van :swear

      Vandaag kan ik weer niet werken omdat ik maar 1 auto heb, dus kost me weer geld en morgen weer naar de opel dealer bellen zodat ze weer een nieuwe kunnen bestellen, dan maar hopen dat ik het erin kan laten zetten nog deze aankomende week, dat je gewoon zoveel ellende met 1 auto kan hebben, heb deze auto pas vanaf januari 2010 en al zoveel problemen gehad… onkosten breken met de strot uit…komt maar geen einde aan, elke week wat, ben niks anders aan het doen dan op me vrije dagen de autogarages bezoeken om die auto te onderhouden … :mad:

      Sorry maar ben echt gefrustreerd door die auto dus excuses voor me taalgebruik

      #17716566
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        dan zou ik toch maar eens contact opnemen met EDS in Marl (DE) . . . jij hebt een 3L diesel toch?
        kijken of ze daar de EGR klep niet softwarematig uit kunnen zetten . . . en als ze dan toch bezig zijn :agent VROEMMMMMMMMMMMMMM king:

        #17716567
        Hawke
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Komt er wel een nieuwe in, of komt er een grondig gereinigde in?

          #17716568
          janneman vectra c
            Lid sinds:
            19 October 2008

            Als het de mijne was vloog ie…………………eruit:puke

            Jan

            #17716569
            Dpac
              Lid sinds:
              17 June 2010

              nou er komt weer een nieuwe in, maar ik zet er echt aan te denken om hem eruit te doen, heb gewoon teveel ellende met dat ding, ik had vorige keer ook al gevraagd of ze een soort bypass konden doen of dat ding konden uitzetten alleen lukte dat niet bij die auto zeiden ze :(

              #17716570
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Waar de egr klep op komt…dat inlaat verhaal moet ook goed schoongemaakt worden anders haalt het nog niets uit natuurlijk.

                #17716571
                opel-limbo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 July 2007

                  Ik zeg ook EDS en uitprogrammeren!!!!!

                  #17716572
                  Blackwidow
                    Lid sinds:
                    10 August 2010

                    Ik zou als ik u was, ook even een ritje naar EDS doen en die EGR softwarematig uitschakelen, zeker omdat het nu al de derde keer is !

                    Moest ik geen roetfilter hebben, ik had mijn EGR ook al uitgezet bij EDS, met uiteraard dan nog enkele pk’tjes extra :cool:

                    #17716573
                    sw_reijnders
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 October 2005

                      origineel gepost door Blackwidow
                      Ik zou als ik u was, ook even een ritje naar EDS doen en die EGR softwarematig uitschakelen, zeker omdat het nu al de derde keer is !

                      Moest ik geen roetfilter hebben, ik had mijn EGR ook al uitgezet bij EDS, met uiteraard dan nog enkele pk’tjes extra :cool:

                      Jan en Roel hebben volgens mij ook een Roetfilter.
                      En die hebben ook de EGR klep uit gezet en de pk’s erbij.

                      Maakt niks uit hoor . . . ook die kunnen ze aanpassen dat die wat vaker regenereert.
                      En dan blijft die ook goed schoon en is er niks aan het handje.

                      #17716574
                      Dpac
                        Lid sinds:
                        17 June 2010

                        Net gebeld naar de opel dealer.. komen ze aan met het volgende: We gaan geen nieuwe meer bestellen voor u, eerst willen we weten wat de oorzaak is wat de EGR klep kapot maakt, maargoed we zitten vol voor de eerst komende weken en onze mede vestigingen ook (kon die zien in de computer). Maar dan kunt u wel al een afspraak maken nu over 2 weken, de kosten voor het onderzoeken worden u ook in rekening dan gebracht, houd u er rekening mee dat dit wel minimaal 8 uur kan gaan kosten en de kosten dus kunnen gaan oplopen tot 500/1000 euro…

                        Wat vragen jullie per uur dan…. (80 euro) :wtf zo duur tegenwoordig? pfffffffffffffffffffff

                        Leuk… kost me nog meer geld dit alles, Denk dat deze auto maar eruit gaat :X, want als ze erachter zijn wat de oorzaak is, komt dat ook nog een keer erbij, en daar heb ik geen zin meer in, elke week staan bij de garage, dan dit, dan dat, opgegeven moment is de maat vol gewoon :(

                        Heb er tot nu toe maar 1 of 2 weken plezier van gehad in die tijd dat ik em gehad heb, en heeft me echt teveel gekost

                        Auto’s pfff :P

                        #17716575
                        Edvries
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 December 2004

                          Ik zeg ook EDS en uitprogrammeren!!!!!

                          Wel erg naar voor je… Heb mijne al een jaar en nog niks geks gehad..sterker nog…ook nog niks normaals…. (effe afkloppen, ga bijna op vakantie met de Vec)

                          Succes ermee.

                          LeeriC

                          #17716576
                          sw_reijnders
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 October 2005

                            origineel gepost door Dpac
                            Net gebeld naar de opel dealer.. komen ze aan met het volgende: We gaan geen nieuwe meer bestellen voor u, eerst willen we weten wat de oorzaak is wat de EGR klep kapot maakt, maargoed we zitten vol voor de eerst komende weken en onze mede vestigingen ook (kon die zien in de computer). Maar dan kunt u wel al een afspraak maken nu over 2 weken, de kosten voor het onderzoeken worden u ook in rekening dan gebracht, houd u er rekening mee dat dit wel minimaal 8 uur kan gaan kosten en de kosten dus kunnen gaan oplopen tot 500/1000 euro…

                            Wat vragen jullie per uur dan…. (80 euro) :wtf zo duur tegenwoordig? pfffffffffffffffffffff

                            Leuk… kost me nog meer geld dit alles, Denk dat deze auto maar eruit gaat :X, want als ze erachter zijn wat de oorzaak is, komt dat ook nog een keer erbij, en daar heb ik geen zin meer in, elke week staan bij de garage, dan dit, dan dat, opgegeven moment is de maat vol gewoon :(

                            Heb er tot nu toe maar 1 of 2 weken plezier van gehad in die tijd dat ik em gehad heb, en heeft me echt teveel gekost

                            Auto’s pfff :P

                            sorry . . . maar is dit geen garantie kwestie?
                            als ik zo lees dat je maar 2 weken “plezier” hebt gehad . . . speelt dit al vanaf de garantie periode.

                            En aangezien de opel garage dit NIET heeft gemaakt, zou ik gewoon de kosten op hun verhalen . . . en eens even bellen met de Bovag en de Rechtsbijstandsverzekering.

                            Want als ik jouw begin post ff snel lees heb je inderdaad even pech gehad met je Aircopomp en je EGR klep.
                            En die EGR klep hebben ze gewoon Ronduit SLECHT gerepareerd.

                            Hert = zonde maar heeft niets met de auto te maken, spanrollen en snaren is gewoon onderhoud zoals bij elke auto.

                            Is het geen garantie:
                            ga dan eens naar een onafhankelijke Vak garage en laat je inlaatspruitstuk eens goed schoonmaken en een nieuwe klep erop.
                            Ga vervolgens naar EDS en chippen die handel . . . knappe klep die dan nog voor storing zorgt.

                            #17716577
                            Hawke
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Die onderzoekskosten kun je beter stoppen in dat EDS verhaal.

                              Verder een beetje een onduidelijk verhaal.
                              Waar is de auto gekocht? (soort bedrijf/particulier)
                              Heb je normale garantie op de aankoop?
                              Krijg je geen leenauto meekrijgen of regelen voor weinig?

                              Ik vind het, op de EGR na, toch ook niet heel vreemde onderhoudskosten.

                              Het klinkt alsof je bent komen aanwaaien bij de Opel dealer, maar toch ook weer niet. Als ik zo lees hoe de dealer reageert zijn ze je ook liever kwijt dan rijk.

                              #17716578
                              Dpac
                                Lid sinds:
                                17 June 2010

                                Auto toendertijd in Surhuisterveen gekocht bij Oostra autobedrijf met 3 maanden garantie erop, de egr klep is vervangen bij de opel dealer de eerste keer, de tweede keer is hij ook vervangen bij dezelfde opel dealer, nu dat ik dus bel doen ze moeilijk, ik snap hun ook kant ook wel, anders kom ik over paar weken weer met egr klep die weer kapot is.


                                @sw_reijnders
                                klopt, na die 2 weken ging me brandstofpomp kapot, zat toen wel garantie op en de pomp is toen gereviseerd, alleen ben ik de auto denk 1.5 maand kwijt geweest, dus heeft mij 1.5 maand omzet ook nog es gekost, toen ik de auto terugkreeg zat er nog maar 1 maand garantie op, in die maand had ik ook onderhoud maar normaal onderhoud. Na die 3 maanden begon er steeds meer ellende te komen.. :(

                                wat betreft met dat hert.. Me airco deed het wel voordat ik dat hert raakte en had geen problemen met die spanrollen/v-snaar en of poelie’s..

                                Na die botsing deed de airco het niet, maar volgens de garage moest ik dat maar gaan bewijzen dat hij het wel deed voor de aanrijding want de verzekering zou dat niet betalen (all risk verzekerd), hetzelfde geld ook voor de spanrollen/v-snaar en of poelie’s


                                @Hawke

                                Leen auto is geen optie aangezien het een taxi is, dan zou de leenauto taxi klaar moeten worden gemaakt en daar word je ook niet vrolijk van 8-)

                                Denk eerlijk gezegd ook dat de dealer mij liever kwijt dan rijk is… maar dan hebben heel veel autobedrijven met taxibedrijven, de klik is er niet…

                                reden: Taxi moet op de weg zijn geld verdienen, dag stil staan kost gewoon vaak geld, maar ook verlies van klanten, net zoals koerier bedrijven.

                                als ik bijv weekend weggooi kost het mij al gauw €1250 euro en dan tel ik doordeweeks er niet eens bij.. dus vaak als wij bij een garage komen dan willen we dat het zo snel mogelijk gemaakt is.

                                maar als je particulier je auto wegbrengt dan maakt het niet zoveel uit, maar het is een bedrijfswagen waar je je geld mee verdiend.
                                vandaar dat ze denk ik ook liever van me af zijn.

                                Ik kan geen afspraak maken over 2 weken en dan maar hopen dat ze dan het vinden en dan die kosten erbij gaan betalen. Andere garages is vaak geen optie want die kunnen vaak de opels niet uitlezen of ze hebben er geen verstand van 8-)

                                veel garages ook wel hoor, begrijp me niet verkeerd, maar je hebt ze er bij zitten

                                #17716579
                                Hawke
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Tja, een taxi is niet zo te vervangen nee.
                                  Dan is een goede relatie met de garage toch wel handig, net als een auto zonder lastige storingen.

                                  Bij mijn weten is iets wat is ontstaan in de garantieperiode toch het probleem van de verkoper. Dan wordt een originele garantieperiode toch gewoon verlengd bij reparatie (op dat onderdeel dan)? Daarnaast is er ook nog wel sprake van een vorm van garantie op een reparatie? Laat ze maar weer een nieuwe erin drukken en ga dan naar EDS :).

                                  Klinkt wel bekend,.. vervangen en probleem niet echt verhelpen.
                                  Meest genoemde hint van uitprogrammeren van de EGR zou ik toch serieus gaan onderzoeken, of zien te verkopen. Maar van verkopen zul je ook wel niet rijker worden.

                                  #17716580
                                  jraaf
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 January 2008

                                    origineel gepost door sw_reijnders

                                    origineel gepost door Blackwidow
                                    Ik zou als ik u was, ook even een ritje naar EDS doen en die EGR softwarematig uitschakelen, zeker omdat het nu al de derde keer is !

                                    Moest ik geen roetfilter hebben, ik had mijn EGR ook al uitgezet bij EDS, met uiteraard dan nog enkele pk’tjes extra :cool:

                                    Jan en Roel hebben volgens mij ook een Roetfilter.
                                    En die hebben ook de EGR klep uit gezet en de pk’s erbij.

                                    Maakt niks uit hoor . . . ook die kunnen ze aanpassen dat die wat vaker
                                    regenereert.

                                    En dan blijft die ook goed schoon en is er niks aan het handje.

                                    Heb ook een dpf, egr uitgeschakeld door eds en en regenereer frequentie omhoog geschroefd naar 40% vol. Na ruim 30 duizen kmtjes gelukkig nog nooit een probleem gehad. Zou ik zeker vragen bij eds of ze ‘m voor je uitzetten. Zullen ze echt niet de hoofdprijs voor vragen.

                                    Succes ermee en safe driving Jurgen

                                    #17716581
                                    Dpac
                                      Lid sinds:
                                      17 June 2010

                                      Nieuwe bestellen doen ze niet bij de opel dealer voor me en ik ga zelf geen nieuwe betalen 8-) aangezien er nog garantie op zit… dus moet ff kijken hoe ik eraan kom met garantie.

                                      dat ding uitzetten had ik ooit es een keer gevraagd bij de opel dealer en gewonen garage maar die vertelden mij dat dat niet mogelijk was met die auto van mij, bij andere type’s wel maar niet bij een 3.0 V6 :cry

                                      Waar zit eds dan? (mocht het mogelijk zijn)

                                      #17716582
                                      sw_reijnders
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        27 October 2005

                                        ja sorry hoor, maar 1,5 maand erover doen om een brandstofpomp te repareren is echt schandalig.
                                        dat zou ik zeker melden bij de Bovag en bij je rechtsbijstand verzekering.

                                        Het is gewoon de helft van je garantie periode dat ze je auto daar binnen houden he.

                                        #17716583
                                        jraaf
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 January 2008

                                          @Dpac, EDS zit in Marl Duitsland. 1 1/2 rijden vanaf Utrecht. Ze chippen ook de 3 liter versie. Zie de site van edsfahrzeugtechniek.de

                                          Dat met de garantie bij de VOD vind ik ook raar, ik krijg op elke reparatie 2 jaar garantie van de VOD…..

                                          Succes dn safe driving Jurgen

                                          #17716584
                                          bono
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            2 July 2009

                                            origineel gepost door Dpac
                                            Nieuwe bestellen doen ze niet bij de opel dealer voor me en ik ga zelf geen nieuwe betalen 8-) aangezien er nog garantie op zit… dus moet ff kijken hoe ik eraan kom met garantie.

                                            dat ding uitzetten had ik ooit es een keer gevraagd bij de opel dealer en gewonen garage maar die vertelden mij dat dat niet mogelijk was met die auto van mij, bij andere type’s wel maar niet bij een 3.0 V6 :cry

                                            Waar zit eds dan? (mocht het mogelijk zijn)

                                            Check: http://www.eds3.eds-motorsport.de/

                                            #17716585
                                            speaker
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              8 March 2007

                                              De opel dealers kunnen geen enkele EGr uitschakelen ( al zouden ze dat graag willen )
                                              Daarvoor moet je echt naar EDS.

                                              Ik begrijp wel dat ze eerst de oorzaak willen weten voor ze er een nieuwe induwen, maar dan zouden ze dat moeten doen onder coulance en niet alvast dreigen met onderzoekskosten. Dat lijkt meer op wegjagen dan op service geven !

                                              Welke garage is dit die deze super service verleent ?? ( niet dus ! )

                                              #17716586
                                              jraaf
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 January 2008

                                                Leken opmerking:

                                                Heeft een EGR niet een soort elektromagnetische actuator??? Voor het openen en sluiten van de klep??
                                                Mocht dat zo zijn en je vervangt ‘m niet mee met de nieuwe egr dan blift je egr defect half werken. Die electromagnetiche dingen hebben namelijk de neiging om ingeleerd te moeten worden, net zo als bij de wervelkleppen op het inlaatspruitstuk….

                                                Safe driving Jurgen

                                                #17716587
                                                Spacejam
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  21 November 2006

                                                  dat zit in elkaar geintegreerd.

                                                  #17716588
                                                  arjontje
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    31 March 2006

                                                    tip:
                                                    Bel eens een lokale renault dealer op.
                                                    Met de vraag of hun problemen hebben met de egr.

                                                    #17716589
                                                    sw_reijnders
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      27 October 2005

                                                      wat heeft renault met die egr klep?

                                                      is de 3L cdti een renault motor dan?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.