Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › JPB 3,0V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2012 om 19:32 #17253354
afgelopen vakantie even bij de Ferrari fabriek geweest, en een rondje in deze:
Na dat rondje weer terug naar de realiteit….
gaat om deze:
motorkap en voorbumper heb ik tijdje terug vervangen
Motor uit Mv6 Omega gehaald, omega had wat schade maar motor is perfect en liep gewoon goed.
had net een olie beurtje gehad bij de dealer
Nu bezig blokje en aanbouwdelen schoon te maken
aanbouwdelen eraf, blok schoon en nu ff kleurtje erop:
distributie wordt natuurlijk ook meteen vervangen
De bedoeling is om hem in de vrije dagen tussen kerst en oud/nieuw in de calibra te leggen. king:3 december 2012 om 19:37 #18081156Goed bezig zo te zien :D je ik ga ze steeds meer zien die 3.0 blokken in de calibra :D
wat voor type had je eerst c25 of x25.
Neem aan dat je de carter pan over gaat zetten ?
als je de motor af wil laten stellen weet ik nog een goed adresje voor je hij heeft de mijn ook gedaan
is miruni hier van het forum Levert uitstekend werk en nette prijs3 december 2012 om 19:40 #18081157is een x25xe nu
3 december 2012 om 19:43 #18081158oke.,
Volgens mij ben je van plan dat carter van de omega te laten zitten ? omdat je hem schoongemaakt heb ?
3 december 2012 om 20:07 #18081159Als ie niet past ivm subframe moet ie er ook maar af.
:hmmz
3 december 2012 om 20:30 #18081160Die past zowiezo niet..
Mooiste is aanzuigbuis van de Dwarsmotor, en een alupan monteren van een Dwarsmotor..
Willem
7 december 2012 om 19:00 #18081161Doe mij maar een 4×4 turbo ookal heb ik er al zo’n 2,5 jaar niet in gereden het is gewoon 1 groot feest om mee te rijden :angel
9 december 2012 om 07:55 #18081162he j.p anders lepel je er toch gewoon een 3.2 v6 in van een signum heb ik ook gedaan en dat rijd als een (f) beest.
Maar wel gaaf dat je zo lekker bezig ben met de calibra ben blij dat hij in goede handen is gekomen
30 december 2012 om 11:15 #18081163Nieuwe velgen binnen gekregen uit zwitserland, meteen nieuwe banden erop.
Zit wel nog wat werk aan de voorkant want de velgen zijn 9,5J breed, 18″ . Maar ze komen wel
mooi uit met de verbreeding van de rieger set.
Afgelopen week begonnen met de motor omwissel, oude motor eruit gehaald.
Hopelijk rijdt de auto komende week de schuur weer uit.
:thumbup
30 december 2012 om 11:20 #18081164kijk ook even naar je pijlstok van de olie
zit verschil in bij omega v6 of calibra v6
beste kun je de buis van de x25 plus pijlstok over zetten op de 3.030 december 2012 om 11:21 #18081165goed bezig :D zit er ook goed uit die velgen :D
30 december 2012 om 19:49 #18081166En nog een tip koop een goeie koppeling,heb een nieuwe sachs koppeling voor mijn 3.2 gekocht maar die slipt,en ik geloof dat Vannos hetzelfde probleem heeft…
Gr Berry30 december 2012 om 20:32 #18081167Een sportkoppeling van Sachs die slipt? Dat is niet best…
Welke inlaat is er behalve de standaard 2.5 inlaat van de calibra nog meer passend in een calibra?
Gr.
Pastra30 december 2012 om 20:57 #18081168Nee ik ben ook niet blij,kost een hoop geld en ik irriteer mij dood.
Zou het niet weten maar als je op google kijkt bij afbeeldingen staat er een calibra die gewoon de complete omega inlaat er op heeft zitten …1 januari 2013 om 12:25 #180811693.0 L. blok grotendeels klaar,
alleen nog carter omwisselen als ie weer in de auto hangt.
2 januari 2013 om 10:46 #18081170Goed bezig kunnen we straks met alle 3 en 3.2 een meeting houden :thumb
Vind je het niet makkelijker om het blok met sub frame direct in 1 x toedoen?
Gr b2 januari 2013 om 10:53 #18081171blok eerst en dan frame werkt ook goed king:
ik heb de buis van de pijlstok vd 3.0 ingekort naar dezelfde lengte als de buis die op de 2,5 zit. hier doe ik dan
de pijlstok uit de 2,5 in en dan moet het pijlen weer aardig kloppen volgens mij.De 3.0L buis is 43cm vanuit het blok en de 2,5L buis is 38,5cm vanuit het blok gemeten, dus ik heb m 4,5 ingekort.
2 januari 2013 om 22:13 #18081172Klopt van de peilstok,ik kreeg hem niet los ,dus heb eerst het blok gevuld met de juiste hoeveel heid olie en toen met de flex een inkeping gemaakt in de peilstok ….
3 januari 2013 om 09:50 #18081173blok hangt weer in de auto, met de 2,5 carterpan.
Subframe er weer onder met nieuwe fusee-kogels en ff nieuw laagje zwarte verf.
De bouten gingen wel lastig van het subframe trouwens!nu alle draden/buizen weer aansluiten op hun/een plek.
Ik heb trouwens nog een mooi setje xenon lampen uit de Omega kunnen redden.
gister ff aangesloten op een accu en ze werken alle twee goed. (de auto had schade aan de voorkant maar
deze hebben het dus wel overleefd)21 januari 2013 om 21:22 #18081174Aansluiten duurde langer dan gehoopt maar vanavond is ie tot leven gekomen :D
Van de week de kap er weer op en kijken hoe het rijdt!21 januari 2013 om 22:26 #18081175Dat is mooi nieuws :thumbup
23 januari 2013 om 18:06 #18081176hier nog wat foto’s:
motor hangt in de auto, alles mooi schoon en in de verf:
Vandaag met de nieuwe velgen verder gegaan.
Nieuwe banden zitten erop, ben met de voorste begonnen omdat deze nog wat “paswerk” hebben.
De velgen zijn 9,5J, 18″, met 255 banden erom. :kewlpics :D :D :D
ff buiten een paar rondjes draaien om te kijken hoe en waar nog iets vermaakt moet worden om de wielen heen
nog wat opgehaald bij de spuiterij:
Ik heb de plastic kap die bovenop de motor komt in de kleur van de auto
laten spuiten met flakes/glitters erin. is wel erg mooi geworden!
De kap was nog erg stoffig en door weinig licht komt het op de foto niet helemaal uit zoals het in t echt is..
en het zwaard voor onder de voorbumper is zwart gespoten
ligt hier los onder de bumper:
23 januari 2013 om 18:10 #18081177:kewlpics
23 januari 2013 om 19:35 #18081178Ziet er lang niet gek uit, ben benieuwd als hij eenmaal af is :kewlpics
23 januari 2013 om 19:39 #18081179netjes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.