Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Johan’s E kadett sedan *update 23-2-14*
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2013 om 21:31 #17258399
hallo,
ik dacht laat ik ook maar eens een topic maken over mijn aangezien ik er altijd mee bezig ben en dacht het leuk te vinden om het met jullie te delen.
ik ben johan ben 21 jaar en dit is mijn derde opel , me eerste auto was een corsa c 1.2 die het niet eens deed , koppakking was lek dus gerepareerd poosje in gereden en toen weer verkocht.
me tweede auto was een supernette astra f cabrio x18xe uit 1999 donker blauw met aardig wat opties zoals elektrisch dak 4 elektrische ramen spiegel bumpers in kleur en mistlampen voor.
maar achteraf vond ik het toch niks een cabrio (ik reed meer met het dak dicht dan open , zelfs in mooi weer) dus die had ik een poosje later weer te koop staan , alleen reed ik hem voor dat ik hem verkocht had aardig in de prak tegen een taxibus ,maar wees niet getreurd , een man die schadehersteller werkt heeft hem gekocht van mij en heeft hem weer als nieuwe gemaakt dus die rijd nog steeds rond.en nu heb ik een kadett uit ’88:
Het gaat om een rode Kadett E sedan uit 1988 met een C20ne (achteraf ingebouwd , niet door mij maar wel door beunhazen maar daar heb ik het verder niet over:P).
Er zat al een astra f sedan dashboard toen ik hem kocht , en voor verlagingsveren.
Het is absoluut niet de netste auto , volgens mij heeft elk paneel wel een deuk of kras maar dat wil ik misschien in de toekomst laten aanpakken , inderdaad laten aanpakken want als ik eraan begin word het denk ik alleen maar erger :Pvoor de rest de auto is niet rot voor zo ver ik weet het enige wat er aan ”slechte plekken nog zit is een gaatje van 3 bij 3 cm in de dorpel rechtsachter en een gaatje van ongeveer dezelfde grootte in rechterachter wielkast. maar dat word nog aangepakt.
er mankeerde wel het een en ander aan toen ik hem kocht , zoals op de terugreis merkte ik dat de motor niet warm , bleek dat de thermostaat kapot en hij schakelde heel slecht naar ze 5 (ik moest oppassen dat ik hem niet weer terug in ze 3 deed) dat was de pen die in het stangenstelsel er half uit lag dus dat tot zover viel het nog mee.
wat ik al gedaan heb aan de auto:
speling uit de pook gehaald
thermostaat vervangen
uiteraard olie en filter vervangen
bougies vervangen
onder de motorkap het een en ander vast gezet, kabels beter gemonteerd en dergelijke
centrale deurvergrendeling ingebouwd inclusief kofferbak, met AB.
achteruitrijlichtschakelaar vervangen
hemel deurstijlbekledingen ed zwart gespoten
parrot ingebouwd
achteruitverwarming gerapareerd (bleek dat een of andere …… de massa kabel gewoon had doorgeknipt)
kofferbak verlichting gemaakt plus een extra 21w lamp in het midden van de kofferbak (nu zie je tenminste wat er in de kofferbak ligt savonds)
een brandstofleiding van me tank vervangen ( zat een aardig gat laten we maar zeggen)
gsi stuur gemonteerd (ik zal nooit zelf een sportstuur kopen (zat er eerst in) , wat stuurt dat k*t zeg)genoeg gepraat :kewlpics :
toen ik onderweg was naar huis van de koop:
toen ik hem net een paar dagen had:
toen kwam ik dit helaas tegen, het is en blijft een opel he:
maar dat heeft een oud klasgenoot mooi voor me gemaakt:
parrot en telefoon houder:
paar weken terug een ander voorlip gemonteerd (welke is dit? , komt wel van een opel af )
bij kroymans:P :
ik had al een tijdje het idee een astra gsi voorbumper te monteren aangezien er al een normale astra bumper opzat , dus toen ik de ZWARTE bumper van soepkippe zag dacht ik ”die moet ik hebben”:
hier zit hij er voor het eerst op (nog met ty wraps vast):
aangezien opel de 2 bumperbalk niet meer levert althans 1 kant niet meer moest ik zelf wat verzinnen op de balk aan de carrosorie te bevestigen , dus ik heb in de bumperbalk gewoon 2 tapeinden gelast met overdwars nog een stukje tapeind voor de versteviging
heb ik helaas geen foto van.hier zit de bumper goed en goed vast gemonteerd wat ik afgelopen donderdag gedaan:
oja en deze kentekenplaat vond ik nog ergens in de garage :
plannen:
andere voorruit , zit een barst in , is niet heel veel haast bij aangezien het geen apk afkeur is.
andere nokkenas
spaghetti spruitstuk
verbreed staal 15 inch , zit nu trouwens 14 inch 8j borbet lichtmetaal onder die best lelijk zijn. (vorige eigenaar kon volgens mij echt niet parkeren/rijden)
koplampen smokenuiteraard blijf ik proberen dit topic up te daten met vorderingen aan me auto.
mvg johan
7 juni 2013 om 21:44 #18151076en jij twijfelt als je naar de meeting in hoogeveen komt 15 september?
ik zeg: gewoon komen!!
na het zien van de foto’s wil ik hem graag eens in het echt zien;)7 juni 2013 om 21:49 #18151077haha , nou weet je wat als de zin er is om dat stuk te rijden kom ik wel
7 juni 2013 om 22:22 #18151078ik vind het wel een dikke sedan:) lekker laag.. maar wat een beunhazen haha het 1 en ander vast gezet onder de motorkap? haha? :jerry
7 juni 2013 om 22:32 #18151079bedankt , ja zoals misten 2 boutjes van het het inlaat spruitstuk , kabels lagen veelste los,
oja en er zat er een dikke plus versterker kabel op de dynamo en de andere kant hing gewoon los met een afgestript stuk van een cm, kwam ik later achter9 juni 2013 om 17:27 #18151080Hallo Johan,
Je maakt er een mooie dikke sedan van. Ook een bekende locatie van de foto’s bij Broekhuis Nijkerk.
Volgens mij heb ik je laatst zien rijden op een donderdagavond over De Kamp in Amersfoort.
Zelf stond ik met de Zafira te wachten op mijn vrouw.9 juni 2013 om 18:34 #18151081mooie sedan, voorbumpertje in kleur maken zou hem heel goed doen !,
heb btw nog een set 15 inch verbreed staal te koop staan voor een meeneemprijsje.9 juni 2013 om 19:18 #18151082Leuke lage Kadett, vanmiddag in het echt gezien in Breda :thumb :thumb
9 juni 2013 om 19:33 #18151083ik heb hem vanmiddag ook gezien.. dikke sedan. zwarte astra bumper eronder met een rode kadett vind ik wel iets hebben. ben normaal niet zo fan van een astra bumper onder een kadett. ben meer van een kadett is een kadett en astra is een astra. maar dit stond wel dik met die kleuren combinatie.
9 juni 2013 om 21:13 #18151084Gave kar hoor, in het echt bewonderd…. in Breda
Willem
9 juni 2013 om 21:18 #18151085@ gtc freak, dank je wel , ja kan wel kloppen meestal als me maatje en ik een stukje gaan rijden gaan we ook door amersfoort
@petrolhead, thanks. mwa ik denk dat ik hem gewoon zwart laat , miscchien dat ik hem wel een keer opnieuw zwart laat spuiten want er zit 1 plek op van 5 bij 5 cm waar de lak er van af is.
je velgen heb ik gezien ja , maar als jij die vast kan houden tot ongeveer de 21ste (loon+vakantiegeld) wil ik ze wel van je overnemen.
@silver , ik heb jou volgens mij ook gezien , mooie station, ik vind het altijd wel wat hebben lage dikke stations
@lukko , bedankt , jij ook dikke manta hoor (geel zwart toch?) ik ben daar ook niet echt zo van het is dat de normale astra f bumper er al op zat toen ik hem kocht. maar de voorkant nu met die gsi bumper vind ik echt dik staan.
maar misschien over een poos dat er weer een kadett bumper onder komt , wel van een gsi uiteraard.9 juni 2013 om 21:20 #18151086@Silver wrote:
Leuke lage Kadett, vanmiddag in het echt gezien in Breda :thumb :thumb
ook nog een foto van gemaakt ;)
9 juni 2013 om 21:20 #18151087@wim-v6 wrote:
Gave kar hoor, in het echt bewonderd…. in Breda
Willem
bedankt,
jou vectra zag er ook strak uit , zeker met die velgen , staat gewoon perfect
9 juni 2013 om 21:21 #181510889 juni 2013 om 21:24 #18151089@johanhummer9: ja gsi bumpertje eronder is ook altijd mooi. ja geel/zwarte manta was van mij. volgende keer kom ik ook met me kadett e sedan..
9 juni 2013 om 21:27 #18151090@Lukko wrote:
@johanhummer9: ja gsi bumpertje eronder is ook altijd mooi. ja geel/zwarte manta was van mij. volgende keer kom ik ook met me kadett e sedan..
dan kan je hem mooi naast mijne zetten :D
10 juni 2013 om 10:07 #18151091Ik vond het ook een erg stoer ding!
Wel bizar van die gestripte +-kabel die los hing, dat had vervelender kunnen aflopen.10 juni 2013 om 14:17 #18151092@RISL wrote:
Ik vond het ook een erg stoer ding!
Wel bizar van die gestripte +-kabel die los hing, dat had vervelender kunnen aflopen.thanks,
ja echt , wat een beunhazen
10 juni 2013 om 20:43 #18151093zo vandaag even me rechter spiegel zwart gespoten in matzwart , had ik al een poosje in me hoofd gaat er waarschijnlijk een stuk beter uit zien dan dat saaie grijs.
ik had alleen genoeg verf voor de rechter dus morgen nog even een busje kopen en de linker ook en over morgen erop zetten:
en gister nog even een fotootje geschoten vanuit de mac:P
10 juni 2013 om 21:28 #18151094ziet er goed uit!! Mooie kadett
12 juni 2013 om 19:47 #18151095Dat noem ik pas een KadAstra :jerry :jerry
Success met je projecten aan je EF :jerryRik ;)
12 juni 2013 om 20:34 #18151096bedankt,
denk alleen niet meer dat ik dat ik deze week de andere spiegel kan spuiten aangezien ik deze week laat thuis ben.
13 juni 2013 om 15:10 #18151097Leuke wagen,die sedan!!! Mijn Kadett begint toevallig ook met TL.
En heeft dezelfde kleur.
Veel plezier met hem en hou hem op de weg!
gr Marcel20 juni 2013 om 20:11 #18151098netjes . echt dikke kadett vind ik het :) maar zaten er bij jou niet orgineel van die strips op aan de zijkant van de auto? of heb jij die eraf gehaald? en wat voor uitlaat zit er eigenlijk bij jou onder?
20 juni 2013 om 20:35 #18151099Net dettje :thumb
Bekende gsi bumper :jerry Was net te laat anders was het bumpertje nu in Maastricht geweest.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.