Forumindex › Forums › Modellen › Astra › joepie weer een probleem erbij!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2010 om 22:08 #17217447
ondanks het lekke en stinke van de motor olie op het blok en de half lekke uitlaat leeft mijn astra nog!
maar ik heb een MM probleem!
44 : Lambdasonde: Mengsel te arm (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau
en:
25 : Injector stuurspanning 1e cylinder te hoog
injector gefixt deze bleef helemaal open staan en daardoor STROOMDE! de gasklephuis over!!:wtf
heel vaag maarja.
nu heb ik wel eens als ik gewoon in de stad rij 50 in zijn drie dat hij eerst ERG begind te schoken en dan het MM aangeeft.
als ik stil sta wil hij zo nu en dan ERG prutelen en wil dan niet lekker lopen.
loopt dan ERG! vaak op drie poten zeg maar.
en soms loopt hij super.
even met 160 over de snelweg geblazen en dat hielp wel! maar als ik de auto een nacht laat staan doet hij het de
volgende dag wel weer.Heel iritant is dit en het verbruik gaat erg omhoog!
wat o wat is dit?13 februari 2010 om 22:09 #17615535owja doordat de de inlaat en de gasklep VOL met benzine zat kan dat ook zo zijn dat de lambda stuk is daardoor??
hoop het niet is net NIEUW!
13 februari 2010 om 22:11 #17615536Is je uitlaat voor je lamba of na je lamba lek?
13 februari 2010 om 22:14 #17615537na de lamda
13 februari 2010 om 22:21 #17615538Misschien het gasklephuis is grondig schoonmaken?
Vooral onder de gasklep..13 februari 2010 om 22:27 #17615539hihi ook al gedaan compleet eraf gehad ALLES goed schoon gemaakt met de remreiniger van de action maar dat hielp niet echt.
nu maar WEER van die injection cleaner erin gestampt en even kijken of het wat doet.
ahaha mijn auto wordt nog verslaaft aan die troep.
mijn auto is een junk ahah
13 februari 2010 om 22:54 #17615540en dat gaatje wat er zit ook goed schoongemaakt ..
14 februari 2010 om 09:45 #17615541Motorcode??
neem aan een single point.
Mag ik vragen wat je aan de injector gedaan hebt.
Je kan beter een andere injector plaatsen als deze problemen heeft gegeven.
deze gaan vaker kapot.
deze kan je op de sloop zo uit een opel single point draaien.
neem gelijk de lambda sonde mee van die motor..
deze kan ook wel kapot gegaan zijn door de vele benzine.
Willem
17 februari 2010 om 17:48 #17615542wat ik dus niet snap is als de motor nog geen 90 graden is dat hij dan GEEN MM aangeeft.
als het wel zo het geval is dan wel!
maar het zit zo, als ik eerst 50 rij vanaf de koude start dan geeft hij het aan.
rij ik 60 dan ook, maar als ik weer 50 rijd geeft hij geen mm aan!!!
ik snap er NIKS van.
en dit geld ook voor hogere snelheden.
17 februari 2010 om 17:58 #17615543ga je toch eerst te hard rijden daarna weer langzamer probleem opgelost:thumbup
mocht dat niet helpen denk ik toch ook injectoren
18 februari 2010 om 12:00 #17615544nu geeft hij aleen maar code 44 aan mensel te arm ofzo.
snap het echt niet want de lamdasonde is NIEUW van opel zelf.
ik heb de lamdasonde GOED met remreiniger gespoten en ja ook de binnenkant.
kijken of dat werkt.
18 februari 2010 om 15:35 #17615545lambda sonde, Nieuw..
maakt je toch niet schoon
die is schoon
je kan m ook beschadigen met reinigen
maar ik denk eerder dat de injector ofzo niet lekker meer werkt, of verstopt benzine filter
Willem
18 februari 2010 om 17:04 #17615546mm ja oke…..
ik heb de benzine filter een jaar terug vervangen.
lamdasonde werkte wel iets beter nu! wel vaag maar oke.
een ritje heerenveen/drogeham deet hem wel goed.
geen storingen heen en terug.
wat ik dus zo vreemd vind is dat de éérste injector OPEN bleef staan en daardoor gewoon benzine doorpompte.
deze erin en werkt wel. hij loopt zo nu en dan netjes.
en dan kan het zo ineens zijn dat hij weer begint te prutelen.
PS ik zal nog even de foutcodes laten zien welke ik drie dagen had uitgelezen.ECHT NIET BEST: 93,44,25,47,34,15
18 februari 2010 om 17:30 #17615547Welke motor praten we eigenlijk over??
Willem
18 februari 2010 om 17:38 #17615548Codes:
15: Koelvloeistof temperatuursensor hoog voltage > kortsluiting tegen positief, koelvloeistof sesnor
25: Injector(en): voltage Laag > kortsluiting tegen massa, injector(en)
34: MAP sensor Voltage hoog > Kortsluiting tegen positief, Map sensor
44: Lambda sensor > Arm mengsel
93: Motorregelapparaat, Brandstof / Toerental / Storings geheugen Circuit storing > Bedrading, Motorcomputer..ik vermoed een Heel slechte massa op de motor…
Willem
18 februari 2010 om 22:09 #17615549mmmm ja idd HIHi!
maar hoe los ik dat op?
Moet ik gewoon de massa kabel schoonmaken die op het chasis zit van de auto??
zeg maar de min kabel?? van de accu af??
18 februari 2010 om 22:10 #17615550daar lijkt het wel veel op
motor code al bekend?18 februari 2010 om 22:21 #17615551eeemmm………..
X16SZ motortje
18 februari 2010 om 22:31 #17615552je kunt gewoon een draad van de min pool van je accu naar t blok leggen zou al voldoende moet en zijn had het met een X16XEL ff een xtra massa punt naar motor en lambda leggen en t rijd prima / zuinig
18 februari 2010 om 22:58 #17615553met een enkel draad lamda? he?? is dat dan een massa draad ofzo?? die ene??
20 februari 2010 om 18:02 #17615554Waarden kloppen niet omdat de massa van de accu – naar de motor slecht zal zijn..
leg maar eens een EXTRA goede kabel van de accu – naar de Motor
Lambda is 1 draad, deze haalt de massa (welke waarschijnlijk slecht is op de motor), vanaf de uitlaatpijp zelf..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.