Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Jemig de pemig, wat een kosten!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2013 om 10:41 #18160063
[qe=”Kano”] @RickM89 wrote:
Het leuke is dat de bougie er nog in zit. de bovenkant waar je de dop op zet zit er nog op. net boven het schroefdraad is het afgebroken maar de metalen kabel/buisje ofzo wat in de bougie zelf zit houd alles op zn plek. De bougie is niet meer aan te sluiten door mijn geweld en poging tot eruit halen.
Kan iemand me anders misschien helpen? ik heb niet het juiste gereedschap en wil best vergoeden voor hulpDe tip met de linkse tap denk ik? Wel risico dat er rotzooi boven de zuiger komt…[/quote]
Nee hoor gewoon rechtse draad heb volgens mij m5 gebruikt :agent
Pak er maar een andere stift bij kun je zijn hoe diep je kunt gaan :afro
22 juli 2013 om 11:12 #18160064Links draad is makkelijker. Dan hoef je er alleen maar een bout indraaien met links draad en gaan met die banaan. :)
Rotzooi krijg je als je te diep boort. (of als de bougies verkruimelt)
22 juli 2013 om 11:35 #18160065Ben het met je eens maar de mijne was los gedraaid maar wilde er niet uit .
Daarna rechtse draad getapt en beproefde methode gevolgd :angel24 juli 2013 om 23:35 #18160066Sowieso indien mogelijk een paar keer per dag in de kruipolie/wd40 zetten.
Om de afgebroken schroefdraad uit te kunnen draaien is de linkse tap idd het makkelijkst. Voorzichtig en goed gecentreerd op het midden van de bougie erin zetten en hopen dat hij los komt. Veel snij gebruiken, en niet forceren. Loopt je tap vast en krijg je hem er nog niet uitgedraaid, dan niet forceren maar heb geduld. Afgebroken tap maakt uitboren ook nagenoeg onmogelijk. Evt is een aantal keer verhitten en snel afkoelen dan nog een optie. Mocht de tap methode echt niet werken of afbreken, dan kun je, als er nog een stuk uitsteekt, proberen een iets te grote moer erop te lassen, dat werkt 99/100 keer, als je er bij kunt tenminste. Makkelijkst is dan met een lange elektrode.25 juli 2013 om 05:31 #18160067In denbosch zit een speciaal bedrijf voor dit soort problemen. Weet alleen niet meer hoe het heet. Die kunnen hem in 5 min eruit halen.
25 juli 2013 om 07:09 #18160068Ja, maar Den Bosch is nou niet bepaald klein… dus hoe vind je dat? en hoe kom ik er? ;)
25 juli 2013 om 11:07 #18160069Uitboren/tappen van de afgebroken gloeibougie is niet gelukt. De auto staat nu in Soesterberg bij een stel specialisten die ‘m eruit gaan halen.
25 juli 2013 om 15:07 #18160070Wat zal die vorige eigenaar blij zijn dat hij er vanaf is.
Dit heeft hij vast en zeker geweten bij de verkoop.
Ik zou toch ff terug gaan.26 juli 2013 om 09:52 #18160071Terug gaan voor wat? Garantie wat ik niet heb? Je wilt niet weten wat voor rampenbak ik bij hen heb actergelaten ;)
28 juli 2013 om 05:33 #18160072Jongens, ik dacht eventjes wat… ja dat lukt me wel eens ;) De GTS is 3cm lager ofzo als een non-GTS, Correct? Is het dan niet te doen dat ik voor de non-GTS verlagingsveren haal van 30/30 en die voor eronder zet ipv GTS veren? dit scheelt een hoop centen. Maar ik wil absoluut niet lager als wat ik nu ben aangezien de drempels hier in de stad al een nachtmerrie zijn.
Wie kan dit voor mij bevestigen?
28 juli 2013 om 07:12 #18160073Eens kijken of deze discussie weer op gang komt. king:
Een GTS ligt af fabriek 2 CM lager dan een sedan en sw.Als je er dan verlagingsveren onder zet van b.v. Eibach kom je netto nog één CM lager te liggen.
Dan zit je dus op 3CM in totaal ten opzichte van de standaard sedan en sw en geen 5CM. Hier op ‘t forum zijn er ‘kilo’s’ posts over te vinden.3CM lager boven ‘t wegdek is prima te doen. Je zal eerder een drempel raken omdat je bussen en rubbers ingesleten zijn dan met zo een verlaging :puke
Groet jraaf
28 juli 2013 om 07:44 #18160074Kijk, das leuke informatie! daar kan ik wat mee. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het 3cm was maar is dus 2. Thanks Jraaf!
29 juli 2013 om 12:42 #18160075Zojuist de Vectra opgehaald. De bougie is eruit en de nieuwe zit erin! weer een hoop kosten, maar ‘t moet maar. Bovendien kwamen ze met de volgende mededeling: De gehele lijn bougies doet het niet. Ze hebben ‘m uitgelezen en kwamen uit op P0380 – glow plug/ heater circuit “A”. Dit is misschien een Relais volgens hen. Ook heb ik foutmelding: p0530 – a/c refrigerant pressure sensor circuit.
Maar die bougies zijn voor mij wel belangrijk, en starten doet hij nog steeds ruk. Toch een verstuiver denk ik..Maar de gehele lijn bougies die t niet doen, iemand ervaring mee? En weet iemand misschien wat een verstuiver gaat kosten??
29 juli 2013 om 14:27 #18160076ik zou er van de winter nog maar eens naar kijken
volgens mij doen je gloeibougies het pas alleen als de buitentemperatuur erg koud is.
dus van het najaar of winter.29 juli 2013 om 14:32 #18160077Komt geen spanning op de bougies, dus die gaan het ook niet doen als het koud is lijkt me.
29 juli 2013 om 19:14 #18160078Ik zou hem verkopen er komt steeds meer bovenwater
29 juli 2013 om 19:33 #18160079klinkt idd alsof het je niet gegund is rick :(
misschien een verse kia met 7 jaar fabrieksgarantie overwegen :shock:29 juli 2013 om 19:39 #18160080Nee, geen enkele auto word mij gegund! hahah ik ben het wel gewend.
Maar het lijstje word wel korter nu, en ik denk dat die bougies met een relais ofzo te maken hebben.
Mijn lijstje tot nu toe:– Remmen
– Bougies werken niet?
– Stuurbekrachtigingspomp vervangen ( heb vervangende liggen )
– Voorveer gebroken (Nieuw setje Eibach pro = 203 eurie)
– Start klote (zal waarschijnlijk een verstuiver zijn)Het lijstje word dus korter, en als ik dit allemaal gemaakt heb weet ik wel dat het goed is en voorlopig mee moet gaan. Tot nu toe verkocht ik elke keer een auto als er zoveel onderhoud om de hoek lag. Dit keer wil ik dat voorkomen.
Dus wie kan mij vertellen waar ik die relais kan vinden voor de bougies? Dat bedrijfje geeft aan dat er geen spanning op komt te staan dus dan denk ik ook dat er iets tussen het stroomtoevoer oid moet zitten wat het tegen houd. De Accu is goed die is gemeten en de dynamo laadt prima/voldoende bij.
29 juli 2013 om 20:33 #18160081@zzattack wrote:
klinkt idd alsof het je niet gegund is rick :(
misschien een verse kia met 7 jaar fabrieksgarantie overwegen :shock:Heb ik ook gedaan weg met de Vec.
Na 5 opels hebben wij een nieuwe Kia Cee’d SW gekocht en die bevalt super.
Heb hem nu 10 maanden en is gewoon een aanrader.
En 7 jaar zorgeloos rijden.31 juli 2013 om 08:07 #18160082Ja, alleen heeft niet iedereen Kia Cee’d geld :P beetje jammer dus weer.
Lekker de Vec opknappen en gaan. Halverwege Augustus word ie ook flink gepolijst en gewaxed.Is er iemand die me wil/kan helpen met het vervangen van de stuurbekrachtigingspomp? ik ben bereid je uren en moeite te betalen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.