Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Jemig de pemig, wat een kosten!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juli 2013 om 06:17 #18160038
@Klopper wrote:
Probeer de veer bij een sloop te krijgen. Nieuw zijn ze aardig aan de prijs ;)
Remmen, daarbij ga ik altijd voor Zimmermann-schijven en TRW blokken.
Ashoezen kunnen qua prijs variëren tussen de 10 euro en 30 euro per stuk (inclusief vet en klemmen).Stuurpomp van een Vectra B is gewoon een simpel pompje zonder electronica. Neem aan dat dit dan allemaal snelheidsgeregeld is ofzo?
Hoe dapper ik ook probeer te rekenen, aan de 2800 euro kom ik niet :P
Het is een C vectra, en ja die pompen zijn (nieuw) duur.
Volgens mijn onderdelen leverancier kost een trw pomp € 605,- ex btw.18 juli 2013 om 07:08 #18160039AnoniemLid sinds:
1 January 1970Probeer de Opel garage/sloperij vrijhoeven in heesbeen eens, die hebbben enorm veel vectra c slopers staan.. ik slaag er vaak..
18 juli 2013 om 08:01 #18160040@Klopper wrote:
Stuurpomp van een Vectra B is gewoon een simpel pompje zonder electronica. Neem aan dat dit dan allemaal snelheidsgeregeld is ofzo?
In eerste tekst staat duidelijk Vectra C ;) , dus daar zou ik maar geen vec B stuurpomp in gooien ;)
@TS, ashoezen zitten rondom de €20 a €25 per kant, veren wat hierboven al gezegt werd, monroe setje voor voor hoeft niet gek duur te zijn (zou wel beide voorveren vervangen).
Ashoezen is op zich prima te doen, maar je moet wel de juiste borgveertangen hebben.Al met al, als je remmen, hoezen en veren zelf doet en je weet wat je doet ben je met 2 a 3 uurtjes makkelijk klaar, mits ook alles goed los komt.
18 juli 2013 om 08:02 #18160041Ashoezen worden gedaan of zijn al gedaan. Wat ik dan zelf verder ga doen met maatje zijn de veren, de remmen rondom, dat massadraadje en de SBpomp.
18 juli 2013 om 08:35 #18160042Volgens mij heeft taner van marktplaats wel spullen voor je leggen.
Hij heeft verschillende Vectra C uit elkaar gehaald.
Als je op marktplaats Vectra C in drukt kom je hem van zelf tegen.
En ik vindt hem niet te duur.Groeten Jurgen ,
18 juli 2013 om 13:07 #18160043tering, eerst al al die ellende met je leon en nu meteen weer raak :(
19 juli 2013 om 05:40 #18160044Jep, helaas. Toch rijd de auto goed op die dingetjes na. Heb de diagnose + 3 ashoezen laten vervangen voor 475 euro… wel gelijk het lijstje meegevraagd wat er nou allemaal mis was. Zag ook dat het motorhuis ruim 300 euro meer rekent voor een nieuwe pomp dan andere winkels. Daarbovenop nog een staggering uurloontje van 85 euries…
De pomp heb ik nog steeds niet gevonden maar wel veel lijntjes uit staan. Mocht het eind volgende week nog niet raak zijn koop ik ‘m toch nieuw…
19 juli 2013 om 06:11 #18160045Is dit misschien waarom de vec zo slecht start? Wat met de dag erger word?
19 juli 2013 om 10:42 #18160046http://www.ebay.de/itm/SERVOPUMPE-HYDRAULIKPUMPE-OPEL-VECTRA-C-1-8L-92KW-TRW-M12130797FL-/250951126536?pt=DE_Autoteile&hash=item3a6dda4e08″ onclick=”window.open(this.href);return false;
is dit wat?
19 juli 2013 om 15:25 #18160047Is zeker balen. Maar de ashoezen en veer had je ook bij de aankoop kunnen zien/voelen.
19 juli 2013 om 20:30 #18160048GTS Vectra heeft me enorm geholpen! morgen heb ik een zelfde pomp bij Taner geregeld voor maar liefst 100 euro. Ben gered! Bovendien zijn we er vandaag achtergekomen dat 1 bougie gebroken is. Helft los, helft in het blok. Met geen mogelijkheid eruit te halen. Opel uitlezen gaf ook aan dat deze kaput was.
To be continued.
20 juli 2013 om 07:22 #18160049Jeetje, dat is geluk bij een ongeluk……
20 juli 2013 om 21:37 #18160050@RickM89 wrote:
GTS Vectra heeft me enorm geholpen! morgen heb ik een zelfde pomp bij Taner geregeld voor maar liefst 100 euro. Ben gered! Bovendien zijn we er vandaag achtergekomen dat 1 bougie gebroken is. Helft los, helft in het blok. Met geen mogelijkheid eruit te halen. Opel uitlezen gaf ook aan dat deze kaput was.
To be continued.
Zal een beetje sputteren in de Winter, maar starten zal ie wel, ik weet niet of je moet willen dat de kop eraf gaat om deze gloeipen eruit te halen.
Dat is ook een Flinke kostenpost, hij zit er niet voor niks nog in..
Willem
20 juli 2013 om 21:51 #18160051Heb al een compleet motorblok geregeld. Minder km’s erop en minder gebreken. Zal een dagje klussen worden…
20 juli 2013 om 22:04 #18160052ja zo kan het ook haha..
Succes.
20 juli 2013 om 22:12 #18160053Vraag tussendoor, pas een blok van een 2.2 diesel uit een Omega ook in de Vec C?
20 juli 2013 om 22:18 #18160054Met Flink ombouwen wel.
Carter en mogenlijk oliepomp overzetten uit je huidige motor..
Willem
20 juli 2013 om 22:21 #18160055Ok, dus alleen dat? de steunen enzo zijn dus wel gewoon hetzelfde?
20 juli 2013 om 22:39 #18160056ophangpunten, dieselpomp kan anders zijn (minder vermogen van de omega 2.2diesel (120pk))
Ook de uitlaat en turbo kunnen verschillen, de X22DTH heeft geen variabele turbo bijvoorbeeld..
het beste is van Y22DTR naar Y22DTR te gaan..
Willem
22 juli 2013 om 06:56 #18160057Geen zin in al die meuk.. heb gewoon een Vec C 2.2 dti blok nodig…
iemand?…22 juli 2013 om 07:12 #18160058Heb hier wel een vectra b 2.2DTI blok liggen:)
22 juli 2013 om 07:50 #18160059:swear heb het zelfde gehad ook bougie afgebroken :swear
Gat in geboord tap erin toen een balkje op maat gemaakt zodat hij kon rusten op blok en turbo gat in balkje draad eind erdoor dikke vulring erop plus moer busje :sleeping wd40 en draaien maar
:agent bougie eruit nieuwe erin uurtje werk :angel en probleem opgelost :afro22 juli 2013 om 09:42 #18160060Het leuke is dat de bougie er nog in zit. de bovenkant waar je de dop op zet zit er nog op. net boven het schroefdraad is het afgebroken maar de metalen kabel/buisje ofzo wat in de bougie zelf zit houd alles op zn plek. De bougie is niet meer aan te sluiten door mijn geweld en poging tot eruit halen.
Kan iemand me anders misschien helpen? ik heb niet het juiste gereedschap en wil best vergoeden voor hulp22 juli 2013 om 10:09 #18160061@RickM89 wrote:
Het leuke is dat de bougie er nog in zit. de bovenkant waar je de dop op zet zit er nog op. net boven het schroefdraad is het afgebroken maar de metalen kabel/buisje ofzo wat in de bougie zelf zit houd alles op zn plek. De bougie is niet meer aan te sluiten door mijn geweld en poging tot eruit halen.
Kan iemand me anders misschien helpen? ik heb niet het juiste gereedschap en wil best vergoeden voor hulpDe tip met de linkse tap denk ik? Wel risico dat er rotzooi boven de zuiger komt…
22 juli 2013 om 10:20 #18160062kop eraf en eruit halen….. ijzerslijpsel bij je zuiger wil je niet.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.