Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Jemig de pemig, wat een kosten!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2013 om 06:32 #17259296
Gistermiddag de Vectra door de wasstraat gereden en programma gekozen die ook de onderkant hogedruk wast…. NOOOOOIT meer van mn leven…
Stuurbekrachtiging viel uit halverwege de was, kreeg em amper gestuurd… Naar Motorhuis Gouda gebracht en ze hebben even gekeken:– Remmen rondom op (schijven & blokken)
– Veer linksvoor kapot
– 2 ashoezen bakzijde verrot
– Massadraad van abs kapot/los
– Stuurbekrachtigingspomp STUK! :(Totale kosten: een kleine 2800 eurie… tjatjatja
Wie o wie heeft er voor mijn Vectra C1 2.2 DTI uit 2004 een tweedehands niet te dure stuurbekrachtigingspomp?? :( Ik heb geen zin die 2800ballen neer te leggen voor een auto die ik 20 dagen heb!
Alvast bedankt, iedereen!
Groetjes,
Rick17 juli 2013 om 06:43 #18160014Remmen,
Veer,
Ashoezen,
Massadraad komen echt niet door onderwas in de wasstraat.Maar die waren waarschijnlijk al stuk bij aankoop. Of verselten.
Stuurpomp mag hiervan ook niet stuk gaan, maar dat zou kunnen, ik denk alleen dat deze niet stuk is maar dat het eerder aan je accu of dynamo zal liggen of sluiting door water.
17 juli 2013 om 06:49 #18160015Komt inderdaad door sluiting met water. Volgens het Motorhuis is er water in de kabelboom gekomen en de printplaat van de pomp gefrituurd… De dingen buiten die pomp waren inderdaad al voor de wasstraat van de orde maar dat wist ik natuurlijk niet. Dat is pas met die check naar voren geomen.
17 juli 2013 om 08:13 #18160016Probeer eens bij: http://www.kleingunnewiek.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Prima ervaring mee.
Succes met oplappen. Flink balen zeg. :thumbdown
17 juli 2013 om 08:24 #18160017Ze hebben helaas alleen voor de C2 of A of B :( Toch bedankt voor de tip Johan
17 juli 2013 om 08:52 #18160018Als je handig bent of een monteur kent met een redelijk uurtarief denk aan (15 a 25 p/u) kun je meestal voor de helft of zelfs voor 70% minder doen.
Zelfde hier gedaan met kapotte ABS ringen de opel dealer rekende hier even vrolijk 740 euro voor en heb zelf gedaan voor 250 :angel
17 juli 2013 om 08:58 #18160019Ga het ook niet laten doen daar, alleen de ashoezen.
17 juli 2013 om 09:19 #18160020Setje schijven en blokken rondom kosten op ebay.de 130 euro, dan heb je het toch aardig uit elkaar, dus dan meteen de stofhoezen vervangen(36 euro) Je zit er dan toch bij, dus gelijk de veer vervangen (kosten geen idee). Massa kabel zal een tientje zijn, is ook goed te doen.
De pomp, die zal wel duur zijn, lullig.17 juli 2013 om 09:24 #18160021Pomp is gewoon wat slopen afgaan, als je geluk hebt kun je er een op de kop tikken voor weinig geld!
17 juli 2013 om 09:44 #18160022Bel klein gunnewiek even voor die pomp, vergelijken ze het nummer.
Mijn vader had bij zijn Zafira de oliepomp stuk, nieuwe pomp was de dure, 350 euro(goedkope pomp is 189, 2 types). Klein gunnewiek gebeld met het onderdeelnummer, klaar voor 75 euro.
17 juli 2013 om 09:47 #18160023@2000 wrote:
Setje schijven en blokken rondom kosten op ebay.de 130 euro, dan heb je het toch aardig uit elkaar, dus dan meteen de stofhoezen vervangen(36 euro) Je zit er dan toch bij, dus gelijk de veer vervangen (kosten geen idee). Massa kabel zal een tientje zijn, is ook goed te doen.
De pomp, die zal wel duur zijn, lullig.welk merk schijven en blokken praten we dan over? Een beetje kwaliteitsspul kost wel meer, dacht ik zo.
17 juli 2013 om 09:55 #18160024@koenelsenaar op ebay is alles een STUK goedkoper en zelfde kwaliteit of zelfde merk…
laat je niet voor de gek houden door wat dealers ervoor vragen, ben op ebay meestal klaar met 50% minder kosten en zelfde kwaliteit :vertag17 juli 2013 om 10:27 #18160025@koenelsenaar wrote:
@2000 wrote:
Setje schijven en blokken rondom kosten op ebay.de 130 euro, dan heb je het toch aardig uit elkaar, dus dan meteen de stofhoezen vervangen(36 euro) Je zit er dan toch bij, dus gelijk de veer vervangen (kosten geen idee). Massa kabel zal een tientje zijn, is ook goed te doen.
De pomp, die zal wel duur zijn, lullig.welk merk schijven en blokken praten we dan over? Een beetje kwaliteitsspul kost wel meer, dacht ik zo.
Ik zou zeggen: kijk zelf even :thumbup
17 juli 2013 om 10:50 #18160026Zal de pomp van een Vec C2 ook passen???
17 juli 2013 om 11:32 #18160027zou eerst eens kijken wat voor nummers er op de pomp staan en dan gaan zoeken
dus eerst merk en type en dan uitzoek waar deze pomp nog meer op is geleverd.
vroeger was opel een grote blokkendoos maar dat is met het can gebeuren wel wat afgenomen.wat is trouwens de km stand van de auto.
het is altijd zuur als je net “nieuwe” auto hebt en je hebt dan gelijk een grote kosten post
17 juli 2013 om 11:52 #18160028welk merk schijven en blokken praten we dan over? Een beetje kwaliteitsspul kost wel meer, dacht ik zo.[/quote]
Ik zou zeggen: kijk zelf even :thumbup[/quote]bestel al tijden in duitsland, via grote onderdelensite, dat scheelt idd aanzienlijk!
Heb ook een keer schijven + blokken van het merk NK gehad, die waren zo krom….
17 juli 2013 om 12:03 #18160029@RickM89 wrote:
…
Wie o wie heeft er voor mijn Vectra C1 2.2 DTI uit 2004 een tweedehands niet te dure stuurbekrachtigingspomp?? :( Ik heb geen zin die 2800ballen neer te leggen voor een auto die ik 20 dagen heb!Alvast bedankt, iedereen!
Groetjes,
Ricken geen garantie natuurlijk :wtf
17 juli 2013 om 12:08 #18160030Nope inderdaad.
17 juli 2013 om 12:14 #18160031Balen hoor.
Maar die remschijven/blokken en ashoezen waren zeer waarschijnlijk al op te merken bij aankoop. Dus wellicht een idee om voortaan bij aankoop een check te laten doen bij een autobedrijf, voordat je iets koopt. Kan een hoop ellende schelen.
Autodemontage V/d Ven al geprobeerd? Die zijn vrij groot, wellicht hebben zij een C1 staan?
Succes met de zoektocht.17 juli 2013 om 15:26 #18160032De remmen en de ashoezen zijn het punt ook niet hoor, dat is slijtage. De pomp kan ik misschien toch bij Klein Gunnewiek halen voor een paar tientjes. Alles komt goed jongens, bedankt voor de bedrijven en hulp :D
17 juli 2013 om 16:02 #18160033AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vooral de arbeidskosten zorgen voor het hoge bedrag ook.. Er zijn hier ook een aantal forum leden die de ins en outs van de Opels kennen, en tegen een veel lager uurtarief in werkplaats graag e.e.a. voor je oplossen…
17 juli 2013 om 17:08 #18160034ff iets anders , je zegt dat je je auto net 20 dagen hebt, is er dan geen sprake van (bovag) garantie oid in die richting mist je hem natuurlijk bij een garage hebt gekocht. als dat zo is zou ik zowiezo even teruggaan.
heb je hem particulier gekocht? tja dan garantie tot aan de deur
17 juli 2013 om 19:41 #18160035AnoniemLid sinds:
1 January 1970ANWB stelt:
Geen garantie bij de koop
Stap 1 – Meld het gebrek bij de verkoper
Doet zich een gebrek voor, dan moet u dit binnen een redelijke termijn (twee maanden)bij de verkoper melden. Doet u dit niet, dan heeft dit gevolgen voor uw rechten. Laat u het gebrek herstellen bij een ander bedrijf? Hiermee verspeelt u al uw rechten op een vergoeding.Stap 2 – Is het gebrek binnen zes maanden na de koop ontstaan?
In het eerste half jaar kunt u ook zonder garantie van de verkoper eisen dat hij eventuele gebreken herstelt. MAAR, dit kan alleen als het gebrek:niet veroorzaakt is door verkeerd gebruik
niet valt onder normaal onderhoud
niet te verwachten was gezien de koopprijs, kilometerstand en leeftijd (slijtage valt hier dus niet onder
bij de koop niet door u te constateren was
In dit eerste half jaar moet de verkoper aantonen dat het gebrek nog niet aanwezig was ten tijde van de koop en dat u dit wel kon verwachten. U hoeft dus niets te bewijzen.Meldt u het gebrek na de zes maanden? Op dat moment moet u aantonen dat het gebrek tijdens de koop al aanwezig was, of dat u het gebrek niet hoeft te verwachten. De bewijsplicht is dus omgedraaid.
Stap 3 – Geef de verkoper gelegenheid om te herstellen
Dit is heel belangrijk, mocht u een rechtzaak starten dan moet u aantonen dat de verkoper voldoende de gelegenheid heeft gehad tot herstel. Kunt u dit niet dan heeft dit gevolgen voor uw rechten. U kunt het beste deze stap schriftelijk vastleggen door de verkoper een brief te sturen.Stap 4 – Stuur een ingebrekestelling
Als u voldoet aan de punten in stap 2 en de verkoper wil niet herstellen, kunt u de verkoper een ingebrekestelling sturen. Dit doet u aangetekend of per fax met ontvangstbevestiging. Met deze brief geeft u naast het beroep op garantie nogmaals schriftelijk de gelegenheid om het gebrek te herstellen. Maak gebruik van onderstaande modelbrief.In de brief moet u duidelijk aangeven wat u wilt, als de verkoper het gebrek alsnog niet herstelt. In de modelbrief staan drie keuzes aangegeven, u kunt kiezen uit:Herstel door de verkoper
Herstel door een ander bedrijf op kosten van de verkoper
Ontbinding van de koopovereenkomstZie: http://www.anwb.nl/auto/koop-en-verkoop/auto-kopen/klachten-en-geschillen/stappenplan-klachten” onclick=”window.open(this.href);return false;
17 juli 2013 om 19:45 #18160036Probeer de veer bij een sloop te krijgen. Nieuw zijn ze aardig aan de prijs ;)
Remmen, daarbij ga ik altijd voor Zimmermann-schijven en TRW blokken.
Ashoezen kunnen qua prijs variëren tussen de 10 euro en 30 euro per stuk (inclusief vet en klemmen).Stuurpomp van een Vectra B is gewoon een simpel pompje zonder electronica. Neem aan dat dit dan allemaal snelheidsgeregeld is ofzo?
Hoe dapper ik ook probeer te rekenen, aan de 2800 euro kom ik niet :P
17 juli 2013 om 20:12 #18160037een nieuwe voorveer van Monroe kost nog geen 33 euro nieuw….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.