Jeffrey's vec 2000 4×4–>weer iets wijzer geworden.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Jeffrey's vec 2000 4×4–>weer iets wijzer geworden.

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 200)
  • Auteur
    opel-devil

Ja dat zou ook best zijn als ze het zo rekenen want uurloon daar is ook niet echt weinig, vind sommige dingen alleen een beetje slordig.
      Maar het gaat goed komen met de auto hoor ;).
      a.s. maandag kan de auto naar de lasser toe en dan is alles verder gefixed wat hun op het lijstje hadden staan :D

Kilat

ritjes naar dhz-twente had ik er wel voor over :D

@opel-devil
        hou ons op de hoogte :)

opel-devil

Remlichten blijven hangen :
          Is gister gemaakt dmv rubber dopje op de knop

Stadslicht rechts doet niets :
          Is vandaag weer in werking door nieuwe draad trekken van de achterlichten omdat daar het stadslicht ook niet werkte, ik heb de + pool van het stadslicht links doorgelust naar de rechtse en toen werkte ook meteen het rechter voor stadslicht ook weer.

Mistlampen werken niet :
          Bedrading vandaag weg genomen

Claxon doet niets (vreemd want voor ik daar was wel)
          Werkt soms wel en soms niet

linker en rechterstuurhuishoezen :
          Worden vervangen met apk tegelijk.

rechter ashoes lek :
          Wordt ook met apk samen gedaan.

veren gebroken achter :
          Gister 2 nieuwe KW veren achter geplaatst.

benzineslang uitgedroogd :
          Naar mijn inzien is er niets mee aan de hand maar als het een probleem wordt kan dat ook nog met de apk samen.

ruitenwisserbladen :
          Vandaag vernieuwd.

linksachter dragend deel weggerot
          a.s. maandag wordt dat bij las bedrijf vernieuwd.

Zo te merken gaan al die kleine klusjes dus wel redelijk snel nog. Als alles zo ongeveer meezit dan is de auto volgende week dus apk klaar en dan kan ik rijden in mijn bakkie king:.
          Wat ik wel een bijzonderheid vind van de auto is dat de 4×4 gewoon werkt en niet stuk is want hij staat gewoon steeds aan zodra ik de auto start (is wel een meevaller).

crazijbertje

heb jij het originele stuur er nog in zitten?

want ik heb het zelfde gehad met mijn vectra..

dat de toeter het wel soms deed.
            bleek dus dat mijn koperen stift weg was gesleten..

die moet contact maken met je stuur,dat was bij mij de oorzaak

succes met je apk:wub

gr een maffebertje:cool:

opel-devil

Ja ik heb nog het originele stuur erin zitten ;), alles aan de vec is eigenlijk origineel, op het verlaagd zijn en de velgen na.
              En dat wil ik wel graag houden ook zo :cool:.
              Maar ik zal morgen eens naar het stuur gaan kijken want dat zou het best wel eens kunnen zijn (dat stiftje).

Ook mijn rechterachterwiel er even af voor een inspectie :P want sinds mijn verbrede stalen velg er op zit hoorde ik iets bij de auto aanlopen tijdens een testritje en zette d’r dus weer heel gauw aan de kant.

opelremco
              Deelnemer

origineel gepost door sw_reijnders
                Dat lasbedrijfje lijkt me inderdaad de beste oplossing voor je rotte delen.
                Laat nog maar eens door een ander bedrijf kijken waar de rotte plekken zitten,
                want met een hamer en een schroevendraaier kun je overal wel een gat in meppen en zeggen dat tie rot is.

En voor het keuren zou ik gewoon vragen of je er gewoon bij mag zijn tijdens het keuren.
                Laat ze dan maar eens tijdens het keuren uitleggen en laten zien waarom ze bepaalde zaken afkeuren.

als je met een schroevendraaier door metaal steekt dan is het echt wel rot hoor.
                en mocht het een klein stukje zijn dan ben je er tenminste vroeg bij voordat het uit de hand loopt.

opel-devil

Ja het is zegmaar een roestgat ter grootte van een vuist precies naast de plek waar je veer het chassis raakt, dat is wel iets waar ze zeker gelijk in hadden dat dat wel even gerepareerd moest worden :D.
                  Vandaag om 1 uur breng ik de auto naar de lasser toe.
                  Miss kan ik even een foto’tje schieten ofzo.
                  Morgen zou die ongeveer klaar zijn en dan rijd ik meteen naar zijn buurman voor een apk, denk dat het nu wel moet lukken hoor.

opel-devil

Nou het gaat weer erg lekker met de apk enzo, zoals je leest van het berichtje hierboven had ik alles laten maken, maar nu ben ik dus bij een ander apk bedrijf geweest op aanraden van de lasser.
                    Ze hebben nu dus de auto weer afgekeurt op de aandrijfas rubber en mijn tussenbak zou speling hebben en een gerotte wielkast en remmen.
                    Ik vind het maar raar hoor want bij het motorhuis waren de remmen getest op de bank en was goed gekeurd.
                    Maargoed ik had de auto daar dus vorige week vrijdag heen gebracht met het idee dat hun wel de rubber van de aandrijfas vervangen zouden en voor de rest was alles in orde dacht ik omdat ik het lijstje van het motorhuis had afgewerkt.
                    Ik belde dus dinsdag naar de garage of ze al wat wisten en kreeg als antwoord : ooh ja we beginnen vanmiddag aan je auto omdat we het nogal druk hadden.
                    Ik gewacht en weer niks gehoord , vanmiddag gebeld en kreeg te horen dat ze net waren begonnen met keuren :o.
                    Halfuur later krijg ik dus bericht dat ie is afgekeurd en toen was ik wel beetje chaggo want nu kan ik dus niet naar sevenum toe :mad:.
                    Om eerlijk te zijn vind ik die keuringen maar raar , de één keurt het goed en de ander vind dat van niet.
                    Het raarst vind ik nog dat de wielkast rot zou zijn terwijl er eind 2006 toch 2 nieuwe wielkast randen op gelast zijn en ik zie er ook echt niets aan dat het doorgerot zou zijn?
                    Maargoed iedereen verder veel plezier op sevenum en et is niet anders he king:

geert666
                    Deelnemer

zoek een andere apk garage!!

opel-devil

ja das juist het rotte , de auto staat hier 20 min rijden vandaan en ik heb geen vervoer, kan wel met de trein maar die gaat niet rechtstreeks maar via een overstap en dan ben ik te laat om hem op te halen of nog te laten keuren/maken. Er is ook niemand die me even snel kan brengen daarheen dus ja dan is dat wel pech en in het weekend wordt er geen apk aangemeld he.

imported_Gsifreak
                        Deelnemer

als ik in de buurt woonde, wou ik je graag helpen,

maar goed daar heb je nu niks aan..

maar wel klote man

opel-devil

achja dan kan ik nu wel even de tijd nemen voor de auto, dan weet ik in ieder geval zeker dat alles wel veilig is.
                            Morgen even nieuwe remblokken voorop zetten en ik moet mijn midden as eraf halen omdat die speling zou hebben volgens de keurmeester en dat is afkeur.
                            Hij gaf als oplossing de as weghalen en dan moet ik zelf maar weten of ik die er daarna weer opzet (natuurlijk doe ik dat) en probeer die ook gelijk goed te krijgen.
                            Moet wel de aandrijfasrubbers van de rechter voorkant vernieuwen of zijn de assen van een 2000 hetzelfde als bij de 4×4 aan de voorkant?

opel-devil

Vandaag naar me ouwe garage geweest waar ik toen een tijd geleden een 2.0 in me vorige vectra in had laten bouwen.
                              Alles wat nog voor de apk nu moet gebeuren fixt ie :D dus alles gaat goed komen eindelijk !
                              Heeft wel even wat gehouden :

* Achter dragend deel opnieuw laten lassen
                              * nieuwe ruitenwissers
                              * ruitenwissermechaniek maken
                              * nieuwe ruitenwisservloeistof motortje
                              * Rechtsvoor binnenste en buitenste aandrijfashoes nieuw
                              * Remblokken voor vernieuwen
                              * Rechtsvoor binnenscherm gat dicht lassen
                              * Nieuwe achterveren van KW
                              * Remlichtknop gemaakt
                              * Stadslicht nieuw draad trekken omdat het niet meer werkte
                              * Nieuwe knop voor mistlampen
                              * en als laatste de middenas voor de overbrenging naar achterwielen verwijderen omdat er in de kruiskoppeling wat speling zit en dat is apk afkeur en ik mocht die verwijderen om zo door de keuring te komen. Ik ga daarna kijken of ik er iets mee kan doen om de speling weg te halen en dan weer de as er tussen plaatsen.

Dus al met al nog wel een aardig klusje geweest dan, maar maandag wordt dus in 1 dag gedaan :

* De aandrijfas hoezen worden vernieuwd.
                              * De middenas verwijderd (zekering 19 eruit natuurlijk, ik leer het al beetje hoe de vec in mekaar zit :P).
                              * Remblokken vervangen.
                              * Gat binnenscherm dicht lassen.

En dan ben ik zeker weten door de apk.
                              Ik heb natuurlijk al weer wat aanpassingen gedaan aan de auto en heb ff foto’s gemaakt (excuus voor beetje wazige foto’s maar me vorige vec had me goede mobiel laten sneuvelen omdat die tussen de achterklep kwam:()

Voorkant met werkende mistlampen :D

Mooi nieuw detail mn vauxhall teken voorop king:

Versnellingspook uit een vauxhall astra g

Achterkant de originele vec 2000 lichten geplaatst

Mn motorblokkie waar ik best trots op ben met sfi vervanger van mantzel en aanzuigbuis met k&n filter

opel-devil

Mijn dag ken niet meer stuk king: vandaag weer voor de apk keuring geweest (lees goed : voor de 3e x :vertag).
                                Na 2 maanden aan reparaties mag de auto eindelijk de weg op. Hoop dat er nog wat leuke meetings op komst zijn.

Gts32v6
                                Deelnemer

Hehe;)

Navy
                                  Deelnemer

Dan is een oprechte proficiat wel op zijn plaats! Veel plezier met de Vec!

speaker
                                    Deelnemer

Gefeliciteerd met je nieuwe apk!!
                                      wat een lijst zeg………..:o

veel plezier en misschien tot op een meeting

Peter

Silver

hehehe eindelijk gelukt, proficiat jongenking:king:
                                        goed dat je de hoop niet opgegeven hebt:wors

opel-devil

@ silver :
                                          De hoop opgeven gebeurd niet zo snel bij mij hoor :P had als 1e auto een crx gekocht en die verklaarde ze ook total loss maar die had ik ook gefixt.

@ speaker :
                                          Ja was zeker wel een redelijke lijst wat er moest gebeuren aan de auto :P maar ik wist wel zeker dat ik de auto wel weer de weg op zou krijgen hoor. Alles is meteen maar gelijk goed gemaakt ook want ik vind goedkoop is duurkoop he ;) dan zou je over een half jaar weer aan de gang kunnen bijv.
                                          Ik ben erg liefhebber van de vec a en een 4×4 wil ik natuurlijk graag op de weg houden :D is vrij zeldzaam aan het worden hier in nederland deze vec 4×4’s of lieg ik nu?
                                          En zeker ben ik wel te vinden op de aankomende meetings!

Staan alweer nieuwe dingen in de planning zoals kleppendeksel polijsten en mooie rode slangen denk ik zelf en een gespoten distributiekap. Denk dat het dan wel een redelijk mooi geheel wordt.

PAASHAAS
                                          Deelnemer

Feli !

veel plezier met je “nieuwe” wagen :D

opel-devil

dankje :D maar ik vroeg mij nou eigenlijk af hoeveel vecs 4×4 er nou nog eigenlijk rond rijden hier in nederland :wtf kreeg vanavond die vraag van een vriend maar dat weet ik niet echt.

Vectra16v

origineel gepost door opel-devil
                                                dankje :D maar ik vroeg mij nou eigenlijk af hoeveel vecs 4×4 er nou nog eigenlijk rond rijden hier in nederland :wtf kreeg vanavond die vraag van een vriend maar dat weet ik niet echt.

Ik denk heel erg weinig.. Ik heb een Vectra Turbo 4×4, maar die staat geschorst onder een kleedje in de schuurking:

crazijbertje

ja en hier in de buurt van groningen rijd ook een hele mooie:wub

wessaa
                                                  Deelnemer

wat doet trouwens zo`n mooie 4×4 op een VW meeting bij deventer?:thumbdown

opel-devil

:P nou simpel (hoe weet je trouwens dat ik daar was?) , een vriend van mij heeft een jetta die we vet gemaakt hebben en ik heb een vectra , ik ga met hem mee naar meetings en hij met mij maar zijn jetta was bij de garage en hij wou wel heel graag naar de meeting en de camping was al betaald dus dan waarom niet he ;).
                                                      Ik presteer het wel steeds om met me opeltje op het terrein te komen van de vw :P mag je eigenlijk niet mee op de camping staan , heb toch een avond daar gestaan omdat de organisatie niet in de gaten had wat voor auto het nou was (opel teken wg aan de voorkant en een vauxhall logo erop doet wonderen). Maar ik kreeg wel comlimenten van mensen over de velgen en dat de auto er wel strak uitziet :P.

Heb trouwens een probleempje sinds vandaag :( mn elektrische ramen van voor willen niet meer open gaan en de achter ramen doen het nog wel maar die lijken op de “doordouw stand”te blijven staan omdat ze nogal hakkerig bewegen. Op het bedieningspaneeltje ken ik ook niet meer het lampje voor de bediening achteruit aan/uit aan krijgen maar het werkt nog wel :wtf beetje vreemd probleem.
                                                      En gister deed me cv het niet goed want 1 deur ging niet mee op slot , nu werkt dat opeens wel en nu werken me ramen voor niet. Iemand misschien idee ?

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 200)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.