Jeffrey's vec 2000 4×4–>weer iets wijzer geworden.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Jeffrey's vec 2000 4×4–>weer iets wijzer geworden.

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 200)
  • Auteur
    opel-devil

origineel gepost door eL KiWi
      Ik kom ook nooit op NL treffens ofzow.. ben een Duitsland junk :P .. en werk in IJmuiden.. (ben ook eigenlijk een IJmuidenaar)..
      Dus hier in de buurt rij ik eigenlijk nooit rond..
      Maar nou ga ik een beetje -offtopic

En trouwens ik heb al een tijdje in me kop zitten om een keer hier eens te proberen om een treffen te doen bij de mac in beverwijk. Wel mooi recht terrein en als we normaal doen dan kan het ook gewoon. (heb nog een post hiervoor maar die paste niet meer op de pagina)
      De drukbol is btw precies 1 met een wit randje :) moet dat binnenkort ook maar eens vernieuwd worden. Laat het wel even wachten want de vakantie zit eraan te komen en zijn niet echt heel goedkoop he :P

Vectra16v

Drukbol heb ik anders wel gebruikt van het nieuwe type. Nieuw kosten ze 200 euro.. Olie is speciale 4×4 olie, kun je bij de opel dealer bestellen, kost 15 euro. Dan krijg je een fles van 0,6 liter, dat is gelijk de inhoud van de bak.

Maar wel een mooie wagen hoor!:wors Heb er zelf ook 2, een gewone 2000 2wd en een Vectra Turbo 4×4..

opel-devil

oke , http://www.gema-motorsport.de heeft ook nieuwe drukbollen voor 149,- euro.
          Vandaag langs de dealer van KW geweest en ze hebben niet eens veren op voorraad liggen :wtf moet dus wachten tot ze besteld zijn en ze wisten niet zeker of ik er maar 1 kon bestellen.

opel-devil

Gister nieuwe draagarm rechtsvoor erop laten zetten, aankomende week nog rondom nieuwe schijven met blokken en de bakolie wordt vervangen en een nieuwe KW achterveer en dan een apk’tje :D dan ken ik vrijdag met de auto op vakantie, gelijk richting belgie :P wordt ie meteen op de proef gesteld.

tijgetje57
            Deelnemer

leuke vec hoor!!!

Mr.Vec

hey nette wagen man en vooral die velgen :P

als je weer langs komt bij strant horst laat het even weten :thumbup

PAASHAAS
                Deelnemer

Ziet er goed uit, alleen ff die achterlichies d’r uit ja :angel

opel-devil

ja de achterlichten zijn er al uit hoor :P hehehe
                    En ik kom zeker weten nog wel even naar meetings toe natuurlijk, de vec rijd trouwens volgens de boordcomputer 1 op 15 :D ken dat wel kloppen? (snelweg he).

(off topic)
                    Gister kwamen mensen voor me andere vec , begonnen enorm te zeiken dat er nog zoveel werk aan zat :wtf echt alle aanbouwdelen op het blok zijn vernieuwd en ze krijge zelfs nog nieuwe distributieriem en oliefilter ook nog erbij.
                    Alle schijven met blokken nieuw, drukgroep druklager en koppelingsplaten. En begonnen ze nog te zeiken van te duur voor 800 :swear omdat er een clipje van de stang van de motorkap stuk is en de spoiler er niet meer op zit.
                    Ik verkoop hem liever dan niet aan zulke zeikerds (maarja et is wel geld) en het zijn geen liefhebbers dus die verkloten me hele jaar werk dat ik eraan heb gehad.

wim-v6
                    Deelnemer

origineel gepost door opel-devil
                      ja de achterlichten zijn er al uit hoor :P hehehe
                      En ik kom zeker weten nog wel even naar meetings toe natuurlijk, de vec rijd trouwens volgens de boordcomputer 1 op 15 :D ken dat wel kloppen? (snelweg he).

(off topic)
                      Gister kwamen mensen voor me andere vec , begonnen enorm te zeiken dat er nog zoveel werk aan zat :wtf echt alle aanbouwdelen op het blok zijn vernieuwd en ze krijge zelfs nog nieuwe distributieriem en oliefilter ook nog erbij.
                      Alle schijven met blokken nieuw, drukgroep druklager en koppelingsplaten. En begonnen ze nog te zeiken van te duur voor 800 :swear omdat er een clipje van de stang van de motorkap stuk is en de spoiler er niet meer op zit.
                      Ik verkoop hem liever dan niet aan zulke zeikerds (maarja et is wel geld) en het zijn geen liefhebbers dus die verkloten me hele jaar werk dat ik eraan heb gehad.

een 16V 4×4 1 op 15??, knap, ik redde met een astra Gsi16V al met moeite 1 op 15.

als je 90 in de 5 rijdt zou je het misshcien wel redden.

je moet het wel zo zien:

4×4 = meer draaiende delen+meer gewicht = meer weerstand = meer verbruik

let ook op:

10l/100km = 1 op 10 en 5l/100km = 1 op 20

sommige mensen denken dan dat 1 op 15 er tussen ligt dat dit dan 7.5l/100km is., maar niets is minder waar, dat is namelijk 1 op 13. zie tabel onder.

Verbruik omrekenen. 1 op ** naar **l/100km

1 op 5 = 20l/100km
                      1 op 6 = 16,7l/100km
                      1 op 7 = 14,3l/100km
                      1 op 8 = 12.5l/100km
                      1 op 9 = 11,1l/100km
                      1 op 10 = 10,0l/100km
                      1 op 11 = 9,1l/100km
                      1 op 12 = 8,3l/100km
                      1 op 13 = 7,6l/100km
                      1 op 14 = 7,1l/100km
                      1 op 15 = 6,7l/100km
                      1 op 16 = 6,3l/100km
                      1 op 17 = 5,8l/100km
                      1 op 18 = 5,5l/100km
                      1 op 19 = 5,2l/100km
                      1 op 20 = 5,0l/100km

Willem

opel-devil

Ja ik had dat zelf al in de gaten , hij staat gemiddeld tussen de 6 en 9 en als ik op de snelweg rijd in zijn 5 100km/u dan staat er ongeveer 6,5 dus dat is wel zeer zuinig vind ik voor een 2 liter (is alleen maar beter natuurlijk :angel)

imported_piet
                        Deelnemer

dus de oude vec is weg??:)

opel-devil

jep de oude vec is weg en nu staat me andere vec in de garage voor nieuwe remmen rondom en bakolie verversen , nieuw schakelaartje voor remlichten en 2 veren die er opgezet moeten wordenl. Ik ben ook morgen voor 2 weken op vakantie naar belgie (helaas niet met me vec omdat het niet was te halen om binnen een week alles te doen en apk :() ga nu met de auto van mn huisgenoot. Dus als ik van vakantie terug ben dan heb de auto een goeie beurt gehad :cool:
                            en dan op naar wat meetings he :jerry

opel-devil

Nou ik ben gisteravond thuis gekomen van de vakantie omdat het nogal tegen zat, we waren op de camping door een nogal harde regenbui van van de camping gespoeld.
                              Grote moddergolf had alles onder de drag gespoeld en hadden besloten om eerder naar huis te gaan.

Maar ik ben vandaag naar de garage geweest om te kijken hoe het met mijn vectra stond maar ik heb niet veel goeds over ze te vertellen.
                              Ze hadden een inspectie gedaan van de auto en ze verklaarde hem total loss :o

Dit is waar hij niet gekeurd kon worden :

Remlichten blijven hangen
                              Stadslicht rechts doet niets
                              Mistlampen werken niet
                              Claxon doet niets (vreemd want voor ik daar was wel)
                              linker en rechterstuurhuishoezen
                              rechter ashoes lek
                              veren gebroken achter
                              benzineslang uitgedroogd
                              ruitenwisserbladen
                              linksachter dragend deel weggerot (vreemd genoeg vond ik zelf juist een roest gat rechts achter en links niets)

Ik vroeg om een prijsopgave als ik dat daar zou laten doen.
                              Ze zeiden dat het rond de 2000 euro zou worden :wtf
                              Dat was dus het motorhuis, waarvan ik verwachtte dat ze wel anders zouden omgaan met zoiets.

Zelf vind ik dit maar kleine dingetjes waar ik zelf nu wel van weet wat ik kan gaan maken zelf.
                              En wat ik nog het raarste vind is dat de remschijven met blokken gewoon goed gekeurd waren terwijl die echt aan vervanging toe zijn :wtf.
                              En ze zeiden dat de tussenbak helemaal stuk was omdat het lampje brandde terwijl ik nog gereden had terwijl het werkte, ze hebben denk ik alleen maar naar het dashboard gekeken dat het lampje brandde denk ik, ik gaf als reden dat ik de zekering eruit had gehaald vanwege het andere wiel achter, maar daar zei die niets op.
                              Dit is de eerste en laatste keer dat ik daar kom iig.
                              Ik heb net de nieuwe KW veren ontvangen dus die zet ik er straks op en de lampjes etc vervangen.
                              Maar dit breekt echt 3 x mijn klomp dat ze op zoiets een auto total loss verklaren :thumbdown.

ps Kan iemand misschien uitleggen hoe het gedeelte van de remlichten werkt en waar ik de schakelaar zou kunnen vinden? Misschien nieuw schakelaartje of even schoonmaken is een optie.

Jerremy
                              Deelnemer

origineel gepost door eL KiWi
                                Nou ik toch -offtopic bezig ben.. dit is mn 22e post in 4,5 jaar opelforum.. best een prestatie :angel

verder -offtopic;

Vindt je het wel leuk hier dan ? :jerry Kan natuurlijk ook dat je druk bent in dagelijksleven en zodoende weinig tijd hebt.. :)

sjouke
                                Deelnemer

alleen dat weg gerrotte deel is een zorg punt (dat kan dan nog VEEL werk zijn) de rest lijkt me geen on overkomelijk werk? … vreemd dat ie daarom afgekeurd wordt ja …

:sleeping

Kilat

naar een andere garage gaan is de enige optie, want dit zijn mensen die er geen verstand van hebben.

Misschien kunnen de mensen (die er wel verstand van hebben) hier op het forum jou helpen met de reparaties. Scheelt je weer wat geld denk ik dan.

1985
                                    Deelnemer

Heb je tijdens die modder stroom ook water IN de auto gehad ? of heeft er water/modder onder het motorruim gestaan dat je mischien wat elec probleempjes hebt waardoor de verlichting haperd ?

opel-devil

nee , ik ben met de vec niet op vakantie geweest, en er is niet echt een electrisch probleem denk ik, van de remlichten moet ik gewoon even de schakelaar nakijken denk ik.
                                        Er zitten achterop nu al 2 nieuwe veren dus dat is gefixed.
                                        Voor het stadslicht moet ik even 2 nieuwe draden trekken vanwege draadbreuk (trek van de andere lamp gewoon een aftakking zodat het werkt).
                                        Claxon draden even opnieuw aansluiten want hij werkt zeker weten wel.
                                        Ik kan alles zelf wel fixen verder.
                                        En net gekeken met de zekering 19 erin en de 4×4 gaat gewoon aan dan :D (das nog een meevaller dan).

Alleen is het las gedeelte wel een aandachtpunt omdat een dragend gedeelte is.
                                        Wie hier op het forum weet daar iets voor dan?

Gupy
                                        Deelnemer

Is moeilijk te zeggen, maar je ziet pas hoe erg de schade/rot is als je begint met slijpen.

opel-devil

Ja dat klopt je weet niet hoeveel er zit maar ik wil het wel graag gemaakt hebben (is verder vrij weinig met de auto en is zonde om hem te laten staan)
                                            Ik heb net een bedrijfje hier in de buurt gevonden die las reparaties doet aan auto’s.
                                            Is voor mij 10 min rijden, ik ga morgen denk ik even kijken of hun wat kunnen betekenen voor mij.
                                            Als ik het zo zie lijkt het me wel een prima bedrijf voor dit soort dingen.>>link bedrijf

sw_reijnders
                                            Deelnemer

Dat lasbedrijfje lijkt me inderdaad de beste oplossing voor je rotte delen.
                                              Laat nog maar eens door een ander bedrijf kijken waar de rotte plekken zitten,
                                              want met een hamer en een schroevendraaier kun je overal wel een gat in meppen en zeggen dat tie rot is.

En voor het keuren zou ik gewoon vragen of je er gewoon bij mag zijn tijdens het keuren.
                                              Laat ze dan maar eens tijdens het keuren uitleggen en laten zien waarom ze bepaalde zaken afkeuren.

opel-devil

origineel gepost door sw_reijnders
                                                Dat lasbedrijfje lijkt me inderdaad de beste oplossing voor je rotte delen.
                                                Laat nog maar eens door een ander bedrijf kijken waar de rotte plekken zitten,
                                                want met een hamer en een schroevendraaier kun je overal wel een gat in meppen en zeggen dat tie rot is.

En voor het keuren zou ik gewoon vragen of je er gewoon bij mag zijn tijdens het keuren.
                                                Laat ze dan maar eens tijdens het keuren uitleggen en laten zien waarom ze bepaalde zaken afkeuren.

Dat is wel een goed idee ja, want ik had zelf een papiertje erbij gegeven wat zeker zou moeten gebeuren met de apk en dat hadden ze dus goed gekeurd, vooral over de schijven met blokken verbaasde ik mij dat dat wel goed werdt gekeurd. Morgen ga ik langs dat bedrijf even een bezoekje brengen :cool: hopen dat ze snel tijd hebben.
                                                De remlichten werken ook alweer , rubber dopje op de schakelaar gezet zodat het pedaal weer goed tegen de knop duwde.
                                                Zijn wel veel kleine klusjes die zo opgelost zijn.
                                                En dan te bedenken dat de opel garage dus mij wijs maakte dat alles zo beetje rond de 2000 euro zou gaan kosten terwijl alleen het dure en echte werk het las gedeelte is.

Kilat

apk kan je het beste bij kleine garages doen, want ik had het met de ex-astra ook gehad bij de opeldealer voor apk dat ik rond de 2000 euro pas klaar was.

Ik was niet eens voor 1000 euro klaar incl apk.
                                                  Bijna alle reparaties aan de astra heb ik bij dhz-twente gedaan :)

sjouke
                                                  Deelnemer

origineel gepost door Kilat
                                                    apk kan je het beste bij kleine garages doen, want ik had het met de ex-astra ook gehad bij de opeldealer voor apk dat ik rond de 2000 euro klaar pas klaar was.

Ik was niet eens voor 1000 euro klaar incl apk.
                                                    Bijna alle reparaties aan de astra heb ik bij dhz-twente gedaan :)

zooo da was elke keer dan een mooi eindje toffelen voor een APKtje

maar moet toegeven Niels Weet wat ie doet dus de wagen komt er altijd in TOP staat weer vandaan ;)

redmanta

het is niet zo dat de opeldealer of welke dan ook jou perse wil oplichten, als hun zeggen ja kost 1000€ en jij zegt ja maak alles maar en ze komen op 2000€ uiteindelijk uit ben je ook pissig.
                                                      hun maken een schatting met originele opeldelen en arbeidsuren, en gaan in geval van stuk van vernieuwing uit en geen reparatie zoals het simpele bij je remlichten.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 200)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.