Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Je eerste …..opel ( auto)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2011 om 23:11 #17947313
Eerste auto waar ik in heb gereden was toen ik 17 was. Het was een opel vectra a c20ne van ons pap
Heb in januari dit jaar mijn eerste auto gekocht (dus voordat ik ooit gereden had). Een opel kadett e 1.2sc (ohv) met 61.000 orginele km’etjes op de teller. Heb sinds 2.5 maanden mijn rijbewijs en ik ben blij dat ik deze auto heb. Hij rijd heerlijk :thumb . Dus mijn eerste auto gekocht op ons pap zijn advies. Wat ik wel kan vertrouwen want hij is automonteur bij een opel garage….
met de vectra van ons pap en mam op de achtergrondToen ik geboren was hadden mijn ouders een kadett e 1.3s waar we elk jaar met een kleine adria vol geladen naar luxemburg gingen….daarna hadden ze een vectra a c20ne van 1991 en daarna een vectra a c20ne van eind 1994 (hebben we nogsteeds)Dus ben opgeroeit en “groot” geworden met opels
22 december 2011 om 06:52 #17947314Blijft een heeel mooi ding! :thumbup
22 december 2011 om 09:23 #17947263Ben pas 22, maar heb al in vele tientallen auto’s mogen rijden (heb zelfs een lijstje bijgehouden ;) )
Vanaf m’n 13e mocht ik af en toe rijden in de Vec-B van m’n ouders. Daarna volgden vele andere wagens van klanten, die ik samen met een maatje onderhield. Daarnaast bouwden Kever Buggy’s, dus daar heb ik er nogal wat van gereden. De leukste wagens waren: Mercedes S500, Jaguar XJ12 uit 1982, diverse Kever Buggy’s met vermogens tot 150 pk (wagentjes wogen ongeveer 500 kg), Buick Regal (slagschip), Jeep SRT8 (de beste man had z’n remblokken en schijven binnen 20.000 km op, en er ging voor meer dan €3000 aan nieuw Brembo-spul op :shock: )
Sinds m’n 15e reed ik regelmatig in de Vec-C van m’n ouders, ook met aanhanger, wel voornamelijk in Frankrijk. Na het behalen van m’n rijbewijs (een maand nadat ik 18 was geworden) nog een jaartje in die Vec gereden en daarna m’n Astra Coupé gekocht als opknapwagen.
Wel nog even gekeken naar Calibra’s en Astra OPC’s, maar vrijwel alles was afgetrapt.Dit is dus m’n eerste eigen auto en die gaat ook niet meer weg:
Deze foto is van direct na de aankoop, alleen de bumper had ik er opgehangen voor de foto. Die sluit trouwens nog steeds niet goed aan, maar daarvoor moet een nieuwe voorkant op de auto.
Ook die witte zijknippers heb ik vervangen voor zwarte, en zo zijn er nog wat details verandert.
De wagen zat toen vol met stro, kunstmest, glas, geld, aanstekers, wiet, joints en meer troep…dat zat er hier nog wel in, ook de motorruimte was nog begroeid met een soort alg/mos, daar heb ik geen foto’s van gemaakt (dat is ook niet prettig om te zien voor ons Opel-liefhebbers).22 december 2011 om 09:45 #1794731522 december 2011 om 14:22 #17947316@Raluph wrote:
Eerste auto waar ik in heb gereden was toen ik 17 was. Het was een opel vectra a c20ne van ons pap
Heb in januari dit jaar mijn eerste auto gekocht (dus voordat ik ooit gereden had). Een opel kadett e 1.2sc (ohv) met 61.000 orginele km’etjes op de teller. Heb sinds 2.5 maanden mijn rijbewijs en ik ben blij dat ik deze auto heb. Hij rijd heerlijk :thumb . Dus mijn eerste auto gekocht op ons pap zijn advies. Wat ik wel kan vertrouwen want hij is automonteur bij een opel garage….
met de vectra van ons pap en mam op de achtergrondToen ik geboren was hadden mijn ouders een kadett e 1.3s waar we elk jaar met een kleine adria vol geladen naar luxemburg gingen….daarna hadden ze een vectra a c20ne van 1991 en daarna een vectra a c20ne van eind 1994 (hebben we nogsteeds)Dus ben opgeroeit en “groot” geworden met opels
wejo die is nog strak zuinig op zijn. :wors
22 december 2011 om 14:52 #17947317m’n eerste auto was ook een astra g, maar dan een hatchback met een 1.6 8v.
was al vrij snel uitgekeken op het vermogen, maja veel kan je er ook niet van verwachten. ondanks dat heb ik het aardig lang volgehouden ermee, zo’n 3 jaar ongeveer.
ik heb helaas geen foto’s, maar elke oplettende opel rijder weet wel hoe een standaart mint groene astra g vierdeurs eruit ziet, dus het zou ook niet echt iets toevoegen met een foto :P22 december 2011 om 15:03 #17947318Bedoel je nou 5-deurs hatchback of de vierdeurs sedan?
Dat mintgroen…dat zie je inderdaad erg vaak ;)
22 december 2011 om 15:04 #179473195deurs hatchback, ik vind die sedan echt geen porrum! haha
ja mintgroen, met het meest afgrijselijke bekleding erin die jeje maar voor kan stellen :jerry
22 december 2011 om 15:17 #17947320Ik vind de sedan ook niet mooi, de manier waarop de daklijn overgaat in de kofferbak klopt gewoon niet. Maar ja, weer ontopic: m’n ouders rijden ook al sinds ik weet Opel. Daarvoor hebben ze nog wel een Golfje I gehad en m’n ma heeft een tijdje tussendoor in een Lelijke Eend gereden, maar voor zover ik weet:
– een witte Kadett D
– een rode Kadett D
– een witte Kadett E
– een zwarte Kadett E
– een blauwe Vec-A sedan of hatchback
– een Vec-B station in junglegreen
– en nu een saturn blue Vec-C station.Daarnaast zijn de volgende auto’s in bezit van de rest van de familie (geweest):
– verschillende C-Dett Coupé’s en City’s
– verschillende D-Dett City’s and hatchbacks
– Astra F-station
– Astra H-station
– Calibra V6 (dat blok is opgeblazen, m’n neef had er een turbo opgezet, zonder de compressie te verlagen en reed met een hoge druk weg, waarna het blok op verschillende plekken scheurde)
– verschillende E-Dett’s
– verschillende Ascona’s en SenatorsZal eens op zoek gaan naar foto’s, maar denk dat ik daar weinig van te vinden is, hooguit nog van onze zwarte E-Dett, blauwe Vec-A en misschien de Vec-B station
22 december 2011 om 15:21 #17947321@astraTD wrote:
@Raluph wrote:
Dat is wel een hele mooie E :wub :wub :wub :wub
Rik :)
22 december 2011 om 16:11 #17947322@Raluph wrote:
Wat gaaf, mijn broer had de 5 deurs uitvoering met RB-15-RD als kenteken :D Daar is toendertijd ontzettend veel mee gereden (zelfs eens op vakantie naar denemarken).
Dat was dan wel 15 jaar geleden ;)22 december 2011 om 16:46 #17947323@Raluph wrote:
Hele strakke Kadett inderdaad, die Vectra ziet er ook heel netjes uit :thumbup :thumbup
Gr Colin
22 december 2011 om 17:55 #17947324corsa gsi maar is niet meer :(
22 december 2011 om 18:44 #17947325@astraTD wrote:
Helemaal strak is ie niet maarja is ook 25 jaar oud. In de motorkap zitten een paar putten (heeft ieman dmet een hamertje op geslagen lijkt het wel) en op de linker deur onder die sier/stootstrip zit een gevalletje van een laag paaltje geraakt….maar verder is ie nog kei hard
Misschien ooit voor een andere motorkap kijken maar ben er zuinig op@ColinH wrote:
Hele strakke Kadett inderdaad, die Vectra ziet er ook heel netjes uit :thumbup :thumbup
Gr ColinVectra ziet er ook best goed uit…alleen de achter spoiler is helemaal verweerd en linker spatbord rand zat een roest plekje die behanders is met novirox en lakstift gekleurt…Helaas wat lichte krasjes..Maar hij rijd fijn en heeft 106.000 gelopen dus hij kan nog wel ff mee ;)
@KadAstra-EF wrote:
Dat is wel een hele mooie E :wub :wub :wub :wub
Rik :)
Bedankt rik
22 december 2011 om 19:45 #17947326M’n eerste auto was een Ford Fiesta 1.3 automaat uit ’93, gratis gekregen met 178 000 km op de teller, 7maand later op 192k heeft de transmissie het begeven :)
En ondertussen rijdt ik al een 4maand met een Vectra B2 caravan 1.8, in een Elegance uitvoering.
Gewoonweg een zalige wagen, al een kleine tegenslag gehad maar dat nemen we erbij :)
En ondertussen op 17″ velgen van onder een Vec C king:22 december 2011 om 20:19 #17947327mijn eerste was een Ascona C 1.8S uit 1988,was in 1995.Donkerblauw,kleurcode Halitblauw.
Had nog geen rijbewijs.Ding gekocht met iets voorschade voor 1300 gulden.
Opgeknapt met een neusje van de sloop,15 inch velgjes en een achtervleugeltje.
Binnenin stoelen van een Kadett E GSI uit 1986.
Later nog 60/80 verlaagd en een sebring uitlaat eronder,en zijskirts van een Kadett GSI erop geknutseld.
Uiteindelijk na het behalen van mn rijbewijs 3 weken mee gereden en voor de gein eens geinformeerd voor E Kadett uit 91 (toen net 6 jaar oud) en kreeg zo’n godsvermogen terug voor de Asci dat ie gauw weg is gegaan.
Hier een paar hele slechte ingescande dia’s.26 december 2011 om 09:11 #17947328Mijn eerste was deze Corsa.
Rijd als het goed is nog ergens in Brabant of Limburg.
eerst zo
Daarna beetje aangepast
En ook nog een keer met andere velgen maar vond hem het mooist met de Atsjes
maar vond hem het mooist met de Atsjes
26 december 2011 om 09:26 #17947329mijn(onze) eerste opel was een vectra a 2.0i cd uit 89.was licht blauw.had hem gekocht dichtbij de duitse grens<en de beste man had hem zelf dus ook uit duitsland gehaald en zelf ingevoerd.de meeste zullen wel weten welke vectra het was.de scary-vectra was ik toen hier.heb foto,s op mn pc staan weet niet hoe ik hem hier moet plaatsen.
26 december 2011 om 09:29 #17947330@kadettje-89 wrote:
mijn(onze) eerste opel was een vectra a 2.0i cd uit 89.was licht blauw.had hem gekocht dichtbij de duitse grens<en de beste man had hem zelf dus ook uit duitsland gehaald en zelf ingevoerd.de meeste zullen wel weten welke vectra het was.de scary-vectra was ik toen hier.heb foto,s op mn pc staan weet niet hoe ik hem hier moet plaatsen.
je moet ze uploaden op een imagehosting site (persoonlijk gebruik ik imageshack.com is volledig gratis, gewoon een profiel aanmaken) en dan de “direct link” tussen [img]en[/img] plaatsen in je reactie ;)
26 december 2011 om 10:49 #17947331@kadettje-89 wrote:
mijn(onze) eerste opel was een vectra a 2.0i cd uit 89.was licht blauw.had hem gekocht dichtbij de duitse grens<en de beste man had hem zelf dus ook uit duitsland gehaald en zelf ingevoerd.de meeste zullen wel weten welke vectra het was.de scary-vectra was ik toen hier.heb foto,s op mn pc staan weet niet hoe ik hem hier moet plaatsen.
Voor het plaatsen van foto’s en/of een avatar verwijs ik je graag naar het volgende How-To gedeelte
http://www.opel-forum.nl/viewforum.php?f=162″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hartelijke groet, Rik ;)
26 december 2011 om 23:00 #17947332Ik ben zelf op gegroeit in de Kadett E eentje uit 86, 1.6dieseltje. Heeft mij heeeeel veel plezierige kms bezorgt vanaf de achterbank :D En mijn eigen eerste 10talle meters bereden op eigen terein op 11jarige leeftijd.
Helaas in 2005 afgescheid genomen bij de sloper en jaja het was wel een traantje waard.26 december 2011 om 23:41 #17947333Ascona 1.9N
is slecht afgelopen met deze wagen.. zelf had ik alleen een gebroken kuitbeen.
26 december 2011 om 23:43 #17947334mijn 1e auto
26 december 2011 om 23:44 #17947335my first ride was een opel kadet pr-38-db
Kenteken
Voertuigsoort
Personenauto
MerkHandelsbenaming
Brandstof
Benzine
Vervaldatum APKOverzicht
Datum aanvang tenaamstelling
03-10-1998BPM
Niet geregistreerd
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd
NeeDatum eerste toelating
Datum aanvang laatste tenaamstelling
03-10-1998
Datum eerste afgifte Nederland
04-06-1986
Wacht op keuren
Nee
CatalogusprijsGeregistreerd als gestolen
Nee26 december 2011 om 23:48 #17947336@corsaforever wrote:
corsa gsi maar is niet meer :(
Zoeen had ik ooit ook, zelfde kleur ook. Geweldige wagentjes :wub
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.