Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Jambon's A-corsa 1.7TD (klein upje! 20-2-'10)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2009 om 20:51 #17209956
Toch maar eens een project-topic starten!
Hier begon het allemaal mee, een dik jaar geleden:
Tussen de aankoop en de zomer erop e.e.a. aan versleuteld,
Zoals 16v remmetjes:
Weitec in hardheid verstelbaar schroefsetje,
Getinte raampjes,
H4 bi-xenon
en wat noodzakelijk onderhoud:
Tot voor kort stond hij er uiteindelijk zo bij:
Tot een paar weken terug het noodlot toe sloeg!
Nou, inmiddels was de schade-expert dus geweest, dus kon ik gaan beginnen met de corsa uit elkaar te trekken om te kijken hoe erg de schade was.
Dit was dus de schade:
vervolgens de geschroefde delen verwijderd (motorkapje laat ik nog maar ff zitten zolang de motor er nog in ligt):
Keienvanger eruit geslepen:
Side skirts eraf (dit was de enige roest aan de dorpels!):
Bumper d’r af (OMG! Toch iets krokanter als gedacht! Gelukkig alleen plaatwerk, balken zijn nog hard…)
Ook maar ff de audio en bekleding achter de voorstoelen eruit gemieterd (hoekjes wat krokant)
Resultaat van vandaag van mij en m’n hamertje:
Al met al valt het me nog erg mee! Het ‘brilletje’ (waar de koplampen in hangen) moet er ook nog uit, hiervoor heb ik nieuw plaatwerk besteld net als voor de keienvanger (dit is één stuk samen met slotplaat en brilletje) Tevens komt er nog een nieuwe dwarsbalk in, aangezien deze net een keer te vaak achter een drempeltje is blijven hangen…
Motorblok gaat eruit, de kabelboom gaat aan de kant, en als alles leeg is gaat de Corsa naar de carrossier om em te laten stralen. Ben er nog niet helemaal uit wàt ik allemaal laat stralen, maar iig overal waar nu roest te zien is en de wielkuipen en de volledige motorruimte. Alles mooi schoon en klaar om weer dicht te lassen!
Verdere plannen:
– Terug bouwen naar A2GSI front
– GSI achterbumper (gecleand)
– Achterklep semi-cleanen (kenteken blijft!)
– Interieur (nog geen idee hoe of wat)
– En natuurlijk weer netjes spuiten (kleur weet ik ook nog niet)
– En last but not least: Ander blok (wel TC4EE1) en meer vermogen!
Keep u posted!!
29 mei 2009 om 21:13 #17484404Schade valt nog mee ofniet? geen balken krom.
Tis wel een aparte verschijning.
Kheb hem 2 keer gezien. 1 keer tijdens een proefrit in auto van stage en 1 keer in de mini.
Weet je al waar die kleur van is? 2 kleuren lijken er wel op wat ik zover weet, van ford ka of seat arosa. misschien dat je hier nog iets mee kunt.Khoop hem nog vaker op de weg te zien
29 mei 2009 om 21:16 #17484405ben benieuwd, komt allemaal vast wel goed.
29 mei 2009 om 22:11 #17484406Jij hebt flink wat ruimte thuis als ik het zo zie? Is wel erg handig haha! Reed jij nou eigenlijk met of zonder intercooler? Ben het ondertussen alweer vergeten :sleeping
Als je nog goedkope onderdelen zoekt heb ik nog wel een mooie ebay winkel voor je. De isuzu diesel onderdelen zijn nogal duur in nederland (koppakking voor 160 euro anyone?).
Daar zijn de pakkingen, riemen en dat soort dingen lekker goedkoop. D-riem, spanrol en looprol voor maar 60 bijvoorbeeld, je weet hoe duur die zijn bij de automaterialenzaak in nederland :o
Succes in ieder geval30 mei 2009 om 05:53 #17484407Helaas woon ik hier niet, het is wel een soort van thuis! :D
Is bij een maat van me, en inderdaad, ruimte zat! :P
Adresjes voor goedkope onderdelen zijn altijd welkom, maar bij mij is het e.e.a. aangepast qua distri-opstelling, omdat de motorsteun bij een A-corsa anders zit als bij de B…
Dan is een automaterialenzaak waar ik zelf mag loeren in het magazijn ook wel handig! :DIk reed zonder intercooler! Maar het is wel het plan dat die er voor (of boven) komt straks! Scheelt toch weer 10% vermogen volgens de geleerden…
31 mei 2009 om 07:16 #17484408Mooi om te zien dat hij weer gerepareerd word :)
Maak je hem nu gelijk A2 GSI look ?
31 mei 2009 om 09:44 #17484409ja hij heeft plek zat in dat clubhuis
Ik zou de wielen er ook maar ff afhalen en kijken hoe het daar is voordat je iets laat stralen
als er nu een gaatje zit van 1 cm is dat na het stralen 10cmik zou gewoon een a1 of a2 zoeken die zijn ook veel beter dan die a3
a3 altijd rot!maar succes ermee zal wel goedkomen
31 mei 2009 om 10:15 #17484410Idd achter de wielen kloppen, voor vooral onderkant van de modderflappen en de overgang naar het brandscherm. Kijk ook vooral achter de veerpotten voor.
Plaat eruit halen tot je op niet verroest materiaal zit.
Ik heb ondertussen de helft van mijn neus voor herstel :Pweggeslepen…31 mei 2009 om 15:10 #17484411Hij is origineel van ’88… Dat is toch A2? En hij wordt A2 GSI inderdaad! :D
En wielen heb ik aan de kant gehad, en zo her en der wat met het hamertje geklopt, en het leek mee te vallen…. Wielkasten wil ik ook mee laten stralen voor en achter, en dan maar hopen dat het enigszins meevalt! :P
Veerschotels zijn paar weken terug nog gelast, die waren inderdaad aardig rot!
En het zoeken van een ouder model valt niet mee, omdat deze op diesel is hè! En anders wordt het direct omkeuren enz…
31 mei 2009 om 15:13 #17484412Kun je van die veerschotels en de reparatie misschien een foto maken en een kostenindicatie? Ik moet er binnenkort ook eentje vervangen bij de Manta
31 mei 2009 om 19:45 #17484413Volgens mij ken ik deze nog uit een grijs verleden toen ik bij opel Bakkenes in Apeldoorn werkte.
Was toen van een oud personeelslid daar die nog mee kwam doen bij de jaarlijkse sterrit van dat bedrijf.
Leuk dat ie een tweede leven krijgt :thumbup.31 mei 2009 om 19:55 #17484414meeste corsas voor 87 zijn stuk harder! je kan wat anders zoeken en daar wat kleine puntjes aan gaan lassen of deze cas hard maken. maar heeft véél werk nodig zie ik wel!
we zien het wel :D heb dit altijd leuk corsatje gevonden!
31 mei 2009 om 20:01 #17484415origineel gepost door manus
Volgens mij ken ik deze nog uit een grijs verleden toen ik bij opel Bakkenes in Apeldoorn werkte.
Was toen van een oud personeelslid daar die nog mee kwam doen bij de jaarlijkse sterrit van dat bedrijf.
Leuk dat ie een tweede leven krijgt :thumbup.Weet je nog hoe hij heette? Zou je me anders willen pm-en, ben al erg lang op zoek naar degene die em gebouwd heeft!! :vertag
origineel gepost door sw16v
meeste corsas voor 87 zijn stuk harder! je kan wat anders zoeken en daar wat kleine puntjes aan gaan lassen of deze cas hard maken. maar heeft véél werk nodig zie ik wel!we zien het wel :D heb dit altijd leuk corsatje gevonden!
Een Corsa van vóór 87 op diesel is niet te vinden, simpelweg omdat ze pas in 87 gebouwd werden… :(
En van een beetje lassen ben ik niet vies! :D
31 mei 2009 om 20:04 #17484416haha nee dat is waar ook.
tja omkeuren kan altijd nog :Dje houd m wel dit kleurtje dan hé?
31 mei 2009 om 22:31 #17484417origineel gepost door Jambon
Weet je nog hoe hij heette? Zou je me anders willen pm-en, ben al erg lang op zoek naar degene die em gebouwd heeft!! :vertag
Ik zou het zo 123 niet weten,mss dat ik er nog achter kan komen via een andere oud collega.
Ik zie hem niet zo vaak dus kan ff duren,grt Manus.
2 juni 2009 om 19:01 #17484418Haha, met deze zoektocht gaat het dan toch ook bnog goedkomen?
Dan zal het met t repareren ook wel lukken?origineel gepost door manus
origineel gepost door Jambon
Weet je nog hoe hij heette? Zou je me anders willen pm-en, ben al erg lang op zoek naar degene die em gebouwd heeft!! :vertag
Ik zou het zo 123 niet weten,mss dat ik er nog achter kan komen via een andere oud collega.
Ik zie hem niet zo vaak dus kan ff duren,grt Manus.
3 juni 2009 om 06:20 #17484419Laten we het hopen!
Manus in ieder geval vast bedankt!!
3 juni 2009 om 06:39 #17484420welk blok komt er dan nu in?
Die isuzu wat in je corsa ligt op de foto’s wat deze standaard?
3 juni 2009 om 13:59 #17484421D’r komt weer een TC4EE1 blok (izusu 17TD)…
Deze was ook al niet standaard, opgeschroefde brandstofpomp, overdrukklep in spruitstuk dicht.
Volgende moet méér druk, intercooler enz. dus meer vermogen! ;)
7 juni 2009 om 09:52 #17484422Eergister en gister maar is ff verder geknutseld.
Blok eruit getrokken, kabelboom losgehaald (weet iemand hoe je die makkelijk helemaal kunt verwijderen zonder dat je em kapot hoeft te knippen?)
Tevens een beginnetje gemaakt voor een bok/spit om de corsa in te hangen…
Picca’s natuurlijk:
7 juni 2009 om 17:26 #17484423oh je gooit er nu weer een nieuwe tds erin:jerry
7 juni 2009 om 22:08 #17484424Geen nieuwe, maar als het klopt in ieder geval eentje die een stuk minder gelopen heeft: altijd wenselijk :D
8 juni 2009 om 06:03 #17484425De draadboom is zonder knippen best wel goed te verwijderen.
Ik heb het al meerdere keren gedaan.
Gewoon beginnen met stekkers en klipjes los halen, dan moet het wel goed komen.
8 juni 2009 om 10:53 #17484426En dan terug naar binnen?
8 juni 2009 om 11:44 #17484427Ja het doorvoer rubber kan terug de auto in gedrukt worden, let wel even op dat je de kabel en bevestiging ervan om de motorkap te openen niet kapot maakt.
Gewoon beginnen ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.