Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Italie en Duitsland nippel voor opel corsa op lpg
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2012 om 17:24 #17250890
Hallo,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik heb in 2011 een nieuwe opel corsa op lpg gekocht, als je gas moet tanken moet je eerst een verlengnippel erop draaien om te kunnen tanken dit zat standaard bij de auto.
Nu kan ik alleen in nederland tanken en zodra ik naar een ander land wil en de Italie of Duitsland nodig heb kan die daar niet op.
Je kan deze kopen bij de opel garage voor 50 a 55 euro per stuk wat ik erg veel geld vind.
Nu heb ik een site gevonden waar je rechtstreeks in Duitsland deze kan bestellen tussen de 10 a 15 euro maar er staan er meerdere op weet iemand misschien welk type in nodig heb.
Ik zal de site erbij zetten. http://www.lpgfuchs.com/adapter/” onclick=”window.open(this.href);return false;Groetjes Elly
27 juli 2012 om 18:51 #18050940ik wil wel helpen, maar weet niet wat voor aansluiting er standaard op deze Corsa zit.
Willem
28 juli 2012 om 08:24 #18050941Ik had de verloopnippels voor mijn Astra Coupé gewoon gekocht van Autostyle, werkte prima. Ik had twee types, samen kostten die €15.
28 juli 2012 om 20:19 #18050942Hier kan je het zien , Bij de ANWB kan je ook een set kopen en niet duur altijd makkelijk,
http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vlaanderen/LPG-tankstations/autogas-adapter.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;29 juli 2012 om 09:34 #18050943@wim-v6 wrote:
ik wil wel helpen, maar weet niet wat voor aansluiting er standaard op deze Corsa zit.
Willem
Ja jij rijdt dan ook niet op gas Willem :jerry
Wat hij bedoelt is dat hij geen gewone aansluiting op zijn auto heeft waarop direct een in NL gebruikte slang op aan te sluiten is.
Dat zit zoals bij mij met een kleine aansluiting waarop je eerst een adaptor moet schroeven.In het buitenland hebben andere aansluitingen, er zijn 2 verschillende.
Ik heb ze direct bij mijn LPG inbouw erbij bedongen. Je hebt ze ook allebij nodig waar je ook komt.
In Frankrijk bijvoorbeeld gebruiken ze alle systemen (adapters) door elkaar!Gewoon ff op MP kijken, daar vindt je ze ook wel.
Alleen ff opletten dat jij ze met schroefdraad moet hebben om ze op je NL adaptor stuk te kunnen schroeven!!29 juli 2012 om 10:28 #18050944Dat weet ik wel, maar ook de standaard aansluitingen welke niet direct klaar zijn, heb jeverschillende in..
Daar ging het mij om Servaas..
Willem
1 augustus 2012 om 08:04 #18050945okidoki :hmmz
2 augustus 2012 om 16:00 #18050946Hallo Elke,
Je hebt een M14 nodig. Let op dat je een lange kiest, anders kan je als nog niet tanken.
Die van 60mm moet lang genoeg zijn.3 augustus 2012 om 11:03 #18050947Bedankt voor de berichten, ik had via de site in duitsland er twee besteld helaas passen ze niet het schroefdraad is te klein dus heb grotere nodig, ik had de M10 besteld maar lees nu net van dummy dat het een M14 moet zijn.
Ga ze nu terugsturen en nieuwe bestellen laat nog horen of die wel goed zijn, het scheelt in ieder geval heel veel geld als je ze bij de opel dealer haalt.3 augustus 2012 om 17:39 #18050948Ik was laatst naar Frankrijk en ik heb die dingen gewoon bij de pomp zelf gekocht. Ik kon ze ook gewoon lenen, maar ik wilde ze gewoon hebben aangezien ze niet zo duur waren. De ene kostte mij 12nogwat en de ander net geen 10euro. In Duitsland heb je de Europese schroefaansluiting en in Italië weer een ander die ze ook in Frankrijk gebruiken.
28 januari 2014 om 14:09 #18050949Nippel met binnendraad voor de adaptor, voor de Corsa is in nederland gewoon te koop. kost 20 euro incl. verzendkosten.
http://www.hodam.eu of LPG-parts.com -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.