Italie en Duitsland nippel voor opel corsa op lpg

Forumindex Forums Modellen Corsa Italie en Duitsland nippel voor opel corsa op lpg

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    elke62

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik heb in 2011 een nieuwe opel corsa op lpg gekocht, als je gas moet tanken moet je eerst een verlengnippel erop draaien om te kunnen tanken dit zat standaard bij de auto.
      Nu kan ik alleen in nederland tanken en zodra ik naar een ander land wil en de Italie of Duitsland nodig heb kan die daar niet op.
      Je kan deze kopen bij de opel garage voor 50 a 55 euro per stuk wat ik erg veel geld vind.
      Nu heb ik een site gevonden waar je rechtstreeks in Duitsland deze kan bestellen tussen de 10 a 15 euro maar er staan er meerdere op weet iemand misschien welk type in nodig heb.
      Ik zal de site erbij zetten. http://www.lpgfuchs.com/adapter/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Groetjes Elly

wim-v6
      Deelnemer

ik wil wel helpen, maar weet niet wat voor aansluiting er standaard op deze Corsa zit.

Willem

RISL
        Moderator

Ik had de verloopnippels voor mijn Astra Coupé gewoon gekocht van Autostyle, werkte prima. Ik had twee types, samen kostten die €15.

linfiel
          Deelnemer

Hier kan je het zien , Bij de ANWB kan je ook een set kopen en niet duur altijd makkelijk,
            http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vlaanderen/LPG-tankstations/autogas-adapter.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

Corsa_GSi
            Deelnemer

@wim-v6 wrote:

ik wil wel helpen, maar weet niet wat voor aansluiting er standaard op deze Corsa zit.

Willem

Ja jij rijdt dan ook niet op gas Willem :jerry

Wat hij bedoelt is dat hij geen gewone aansluiting op zijn auto heeft waarop direct een in NL gebruikte slang op aan te sluiten is.
              Dat zit zoals bij mij met een kleine aansluiting waarop je eerst een adaptor moet schroeven.

In het buitenland hebben andere aansluitingen, er zijn 2 verschillende.
              Ik heb ze direct bij mijn LPG inbouw erbij bedongen. Je hebt ze ook allebij nodig waar je ook komt.
              In Frankrijk bijvoorbeeld gebruiken ze alle systemen (adapters) door elkaar!

Gewoon ff op MP kijken, daar vindt je ze ook wel.
              Alleen ff opletten dat jij ze met schroefdraad moet hebben om ze op je NL adaptor stuk te kunnen schroeven!!

wim-v6
              Deelnemer

Dat weet ik wel, maar ook de standaard aansluitingen welke niet direct klaar zijn, heb jeverschillende in..

Daar ging het mij om Servaas..

Willem

Corsa_GSi
                Deelnemer

okidoki :hmmz

dummy001

Hallo Elke,

Je hebt een M14 nodig. Let op dat je een lange kiest, anders kan je als nog niet tanken.
                    Die van 60mm moet lang genoeg zijn.

elke62

Bedankt voor de berichten, ik had via de site in duitsland er twee besteld helaas passen ze niet het schroefdraad is te klein dus heb grotere nodig, ik had de M10 besteld maar lees nu net van dummy dat het een M14 moet zijn.
                      Ga ze nu terugsturen en nieuwe bestellen laat nog horen of die wel goed zijn, het scheelt in ieder geval heel veel geld als je ze bij de opel dealer haalt.

champo
                      Deelnemer

Ik was laatst naar Frankrijk en ik heb die dingen gewoon bij de pomp zelf gekocht. Ik kon ze ook gewoon lenen, maar ik wilde ze gewoon hebben aangezien ze niet zo duur waren. De ene kostte mij 12nogwat en de ander net geen 10euro. In Duitsland heb je de Europese schroefaansluiting en in Italië weer een ander die ze ook in Frankrijk gebruiken.

manta2
                        Deelnemer

Nippel met binnendraad voor de adaptor, voor de Corsa is in nederland gewoon te koop. kost 20 euro incl. verzendkosten.
                          http://www.hodam.eu of LPG-parts.com

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.