Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Is’t wat…? Irmscher stuur
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2012 om 21:56 #17246584
Heb een airbag stuur en er zijn vast vele die het de airbag variant in een Calibra niet het mooiste stuur vinden. Maar zit en beetje in dubio. Wil eigenlijk mn Calibra zo origineel mogelijk houden. En dus niet te veel dingen aan brengen die niet thuis horen. Maar ja dat stuur…
Mn stuur is leder bekleed en nog netjes ook, geen slijt vlekken en noemens waardige beschadigingen. Maar het blijft niet moeders mooiste model. Nou heb ik ook een Irmscher stuur liggen. 1 met airbag, deels leder deels carbonlook met profileeringen aan de zijkant (grijpt wel lekker beet). Moet zeggen ben geen carbon look liefhebber in het bijzonder, maar lelijk is het niet.
Het gaat dus eigenlijk om dit stuur:
Maarja gaat dat mooi zijn.. ga ik in maart of april in het echie zien. Maar dan toch het blijft geen origineel Calibra stuur…
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de gemiddelde smaak of mening hier is wat betreft dit stuur en andere.
15 februari 2012 om 22:17 #17992828kei mooi stuur.
15 februari 2012 om 22:21 #17992829vind’t ook een prachtig stuur… zou wel staan in m’n Vec :jerry
15 februari 2012 om 22:26 #17992830denk dat t wel erg mooi zal staan!
Tis natuurlijk een mod die heel eenvoudig weer is terug te draaien………..16 februari 2012 om 06:34 #17992831Ik zeg doen!
Maar als je toch bezig gaat, waarom dan niet stuurwielbediening?Je moet maar zo denken, het is en blijft origineel Opel;)
Gr.
Pastra16 februari 2012 om 06:38 #17992832Ik heb em, hij is heerlijk! Goede grip en ziet er nog dik uit ook. Daarnaast is het origineel Opel/Irmscher… king:
16 februari 2012 om 07:56 #17992827Is inderdaad mooier dan het originele stuur, ik zeg doen :thumb
16 februari 2012 om 08:26 #17992833Het is zeker een mooi stuur, maar ik vind hem toch minder mooi dan de originele variant. Is deze ook niet een maatje groter? Als je echt een ander stuurtje wil, zou ik wel deze pakken omdat het toch origineel Opel blijft. Zelf heb ik het Calibra/Vectra A stuur van Irmscher met de carbon inleg, dus ik ben nogal verwend.
Kun je zomaar de nieuwere airbag op je Calibra aansluiten? Want dat zou ik wel eerst uitzoeken.
16 februari 2012 om 09:36 #17992834Stuur is even groot als een origineel Vectra stuur, kijk daar even naar…dan heb je een idee hoe groot ie is :thumb
16 februari 2012 om 12:17 #17992835@asconahobbyist wrote:
denk dat t wel erg mooi zal staan!
Tis natuurlijk een mod die heel eenvoudig weer is terug te draaien………..Klopt, dat terug kunnen draaien is ook heeeel belangrijk.
@Pastra wrote:
Ik zeg doen!
Maar als je toch bezig gaat, waarom dan niet stuurwielbediening?
Je moet maar zo denken, het is en blijft origineel Opel;)
Gr.PastraNou heb ook 1 met stuurwiel bedeining maar dan een standaard leder voor Vectra B, dus niet deze. Maarja moet ik kabels gaan trekken enzo. En het hoeft niet echt voor mij. Kan zo ook wel bij de radio ;)
@Opaul wrote:
Het is zeker een mooi stuur, maar ik vind hem toch minder mooi dan de originele variant. Is deze ook niet een maatje groter? Als je echt een ander stuurtje wil, zou ik wel deze pakken omdat het toch origineel Opel blijft. Zelf heb ik het Calibra/Vectra A stuur van Irmscher met de carbon inleg, dus ik ben nogal verwend.
Kun je zomaar de nieuwere airbag op je Calibra aansluiten? Want dat zou ik wel eerst uitzoeken.
Aansluiten ga ik achterkomen. Verwacht dat dat wel kan. Jouw stuur heeft dan geen uitsteken de profielen aan de zijkant of wel? En is alleen aan de bovenkant carbon toch? Wel erg zeldzaam trouwens.
Qua grote is de diameter misschien een cm meer. Dus maar een beetje groter. Wel net zo groot uiteraard als een standaard Vectra B stuur.
16 februari 2012 om 12:56 #17992836Je hebt de variant met stuurbediening, die heb ik nl…of koop je echt de versie zoals in je foto? Weet niet of je de bediening er in kan zetten, dan bedoel ik of de binnenzijde voor gegoten is om stuurbedieningsonderdelen er in te klikken :hmmz
16 februari 2012 om 15:06 #17992837Is het vervangen van een stuur in de calibra veel werk? En past een stuur van de astra g ook?
16 februari 2012 om 18:18 #17992838@TWA wrote:
Je hebt de variant met stuurbediening, die heb ik nl…of koop je echt de versie zoals in je foto? Weet niet of je de bediening er in kan zetten, dan bedoel ik of de binnenzijde voor gegoten is om stuurbedieningsonderdelen er in te klikken :hmmz
Nee met stuur bediening is echt een ander type, deze heeft inkeppingen en schroef gaten voor de toetsen. Met wat knustel werk zou je dat bij deze misschien ook wel voor elkaar kunnen krijgen. Maar heb je 1 met en je haalt de toetsen weg, dan houd je een aanzienlijk gat over.
@rossifan46 wrote:
Is het vervangen van een stuur in de calibra veel werk? En past een stuur van de astra g ook?
Vervangen is niet veel werk. 2x torx 25 schroef je de airbag eraf. Wel eerst even de accu ontkoppelen!! Dan stekker airbag en stekker(s) claxon eraf. Centrale moer op het stuurkolom los en evoila het stuur is los. Dat wil zeggen het kan zijn dat je even moet houwen en trekken voor dat hij los schiet. (kan even wat inspanning vergen)
Het schijnt zo te zijn dat die van een Astra G en Zafira een andere stuurkolom hebben. Dan zou je die mee moeten vervangen. Maar dit weet ik niet zeker, heb ik me laten vertellen.16 februari 2012 om 20:14 #17992826Ow oke. Ik dacht dat het veel werk was maar blijkt wel mee te vallen. Dan zal ik binnenkort is op zoek gaan naar een Irmscher stuur. Laat dat stuur van de Astra G maar zitten als die een andere stuurkolom hebben.
17 februari 2012 om 08:19 #17992839@2slow wrote:
Jouw stuur heeft dan geen uitsteken de profielen aan de zijkant of wel? En is alleen aan de bovenkant carbon toch? Wel erg zeldzaam trouwens.
Klopt. Alleen de bovenkant heeft carbon en de rest is leer en de vorm is hetzelfde als het originele stuur. Ik vind de uitstekende delen bij het stuur wat je laat zien niet mooi. Maar ik kan me voorstellen dat het juist wel fijn in de hand ligt.
18 februari 2012 om 19:24 #17992840Als ik geen DTM stuur had dan zou ik dr geen enkele moeite mee hebben.Het is net wat hier al eerder werd gezegd,het is origineel Opel.
19 februari 2012 om 12:44 #17992841Ik vindt het wel gaaf…
Maar ik zou gelijk voor een stuur gaan met multifunctionele bediening van de Radio….
ff google op vectra stuur in een calibra…http://www.clubcalibra.net/knowledge/kb_show.php?id=27″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.clubcalibra.com/technical-troubleshooting-servicing/vectra-steering-wheel-volume-controls/” onclick=”window.open(this.href);return false;
22 februari 2012 om 12:02 #17992842@Opaul wrote:
@2slow wrote:
Jouw stuur heeft dan geen uitsteken de profielen aan de zijkant of wel? En is alleen aan de bovenkant carbon toch? Wel erg zeldzaam trouwens.
Klopt. Alleen de bovenkant heeft carbon en de rest is leer en de vorm is hetzelfde als het originele stuur. Ik vind de uitstekende delen bij het stuur wat je laat zien niet mooi. Maar ik kan me voorstellen dat het juist wel fijn in de hand ligt.
Vind dat juist wel mooi. Mn OPC heeft dat ook. Maar moet zeggen dat deze een stuk lekkerder in de hand ligt dan die van de Zaffie (opc).
Die radio bedeining ga ik niet doen. Moet alleen nog een juiste airbag tegen die tijd hebben. Deze gene op de foto is 1 voor radio bediening (zitten openingen aan de zijkant voor de toetsen).
17 maart 2012 om 11:46 #17992843Gisteren een poging gedaan om het stuur te plaatsen. Kreeg het stuur niet los. Zit echt muur vast. In dat proces mn lak op de kofferklep beschadigd :cry had de kofferklep open laten staan tegen een golfplaten dak (kunststof). Door het schudden en doen de rand beschadigd, blanke lak eraf :( kan me wel voor de kop slaan domdomdomdom etc…
Binnenkort een polie trekker oid proberen, om het stuur los te trekken.
17 maart 2012 om 11:53 #1799284423 maart 2012 om 18:58 #17992845Uit eindelijk…
Ik zet em er niet in. Kreeg het stuur niet los, maar zit vooral met me zelf in strijd wel / niet /wel /niet. Doe het dus niet. Heb de airbag weer netjes terug geplaatst.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.