Forumindex › Forums › Modellen › Astra › [issue] Starten Astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2014 om 18:43 #17268709
Beste Forum-leden,
Graag hoor ik wat tips en gedachten over het volgende probleem:
Auto start niet, blijft ‘hangen’ op contact.
-sleutel draait niet normaal door, maar heel ‘licht’. Je voelt de sluetel ook niet overgaan in stand II, wat normaal wel ‘voelbaar’ is.
-startmotor krijgt dus waarschijnlijk geen signaal
-contactlampjes branden allemaal + oranje lampje waarschuwing motormanagement knippert in een oneindig salvoTroubleshooting
-accu los, 5min wachten, geen effect
-contactlampjes + oranje lampje motormanagement systeem blijven branden, zelfs wanneer je de auto op slot zet (centrale deurvergrendeling afstandsbediening werkte nog wel) alarm werd niet meer geactiveerd).
-contactlampjes + oranje lampje motormanagement systeem blijven branden, zelfs wanneer je de accu weer koppelt.
-zodra de accu aangesloten wordt hoor je rondom de startmotor een klik (..van relais?) verder een buzzzz, dit geluid is vergelijkbaar met een transformator oid wat hoge toon produceert, dit verdwijnt na een tijdje en de bron lijkt ergens anders te liggen > bij de zekeringenbox/bruine unit https://dl.dropboxusercontent.com/u/2392807/2014-10-21%2019.55.04.jpgTips..
?
Hartelijk dank,21 oktober 2014 om 20:04 #18258136Lijkt alsof je contactslot defect is, daarom voel je de klik niet meer. En blijven er allerlei dingen aan of juist uit.
21 oktober 2014 om 20:23 #18258137Kan een contactslot van de een op andere dag zomaar doodgaan?
Wat is de workaround om de auto toch te starten, werken alle minimale functies nog zoals rem-verlichting?
Bedankt,
Henk22 oktober 2014 om 00:15 #18258138Denk dat alles van de ene op andere dag zomaar stuk kan gaan.
Ik zou denken aan de schakelaar achter de cilinder van je contactslot.
Gat voor pen zit aan de ander kant.
Of heel misschien de pen achter de cilinder die in de schakelaar gaat
Er staat een mooie HowTo bij Astra hoe je de cilinder uit kan bouwen, daarna kan je schakelaar redelijk makkelijk uitbouwen, boven en onder lip die je induwt dan zo schakelaar los.
Bestaat volgens mij geen workaround om toch te starten, teveel beveiligingen.
WillemR
22 oktober 2014 om 06:11 #18258139Je contactslot is gewoon stuk denk ik. Lampjes zullen wel blijven branden omdat die eigenlijk half op contact blijft staan. Zijn geveerde koperen plaatjes welke over een printplaat schuiven, vaak is een van de plaatjes dan gebroken.
22 oktober 2014 om 18:40 #18258140Je hebt gelijk, slotpen afgebroken.
volgende vraag, wat is nu het handigst?
22 oktober 2014 om 18:50 #18258141Het afgebroken stukje van je slot er uit peuteren en een nieuw slot bij de dealer bestellen. Kan op maat besteld worden, als je het sleutelnummer weet.
22 oktober 2014 om 20:15 #18258142Kan ook proberen een andere cilinder ( van sloperij of zoiets) op de kop te tikken (wel met sleutel, anders krijg je binnenwerk er niet uit) en dan de cilinder uit elkaar halen en slotplaatjes overzetten.
Had zelf i.v.m. slijtage contactslot cilinder een nieuwe besteld bij http://www.fsrs-partswebshop.nl/nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; , sleutel even opgestuurd en binnen 2 dagen, nieuwe cilinder pasgemaakt op oude sleutels, in huis .
Even mailtje naar hun dan wordt je snel geholpen.Voor rond de 50 euro ben je dan klaar (denk goedkoper als bij de dealer,maar weet dit niet 100% zeker, zelf geen prijs opgevraagd bij dealer).
Of i.d.d. bij dealer op sleutelnummer een cilinder bestellen.
WillemR
22 oktober 2014 om 20:17 #18258143Beste Henk,
ik heb je ook even een PM gestuurd. Op de sloop dus even een cilinder halen met sleutel, slotplaatjes overzetten en gelijk cilinder behuizing wat bijwerken en je kan weer jaren vooruit! Ben je met een middagje werk en €30 klaar! :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.