Isofix

Forumindex Forums Modellen Astra Isofix

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Lesley Segers

Ik heb een Astra sports tourer van 2014 en ben op zoek naar een kinderzitje voor mijn neefje in op te vangen.

Ik dacht aan een stoeltje met Isofix aangezien dit zeer vlot in- en uitgeklikt kan worden en ik de achterank regelmatig voor andere doeleinden nodig heb.

Daarnet probeerde ik een (tweedehands)stoeltje uit. Het stoeltje klikt perfect vast, maar aan de zitplaats gaat een serieus stuk omhoog voor deze overgaat in de werkelijke rugleuning. Hierdoor wordt de zetel door de ijzeren beugel volledig weggedrukt. Naar mijn vermoeden zitten de ankerpunten iets te diep achter de zetel en ik vermoed dat ik mijn zetel zal bschadigen.

Iemand hier enige ervaring mee en eventueel een mogelijke oplossing (bv. Verbindngsstukje?). In de Opel-garage kon men mij niet helpen en hadden ze dit ‘probleem’ nog nooit voorgehad…

Chris88
      Deelnemer

Ik heb dezelfde auto en gebruik een maxi cosi 2 way pearl met isofixbase.

De isofixbase van maxi cosi heeft twee uitschuifbare delen die geklikt worden in de ankerpunten. Als ze vast zitten druk je de base tegen de achterleuning aan. Mijn ervaring is dat er geen ruimte / speling zit en dat hij goed vast zit.

Enige wat ik merk is dat de bekleding op de ankerpunten naar beneden worden gedrukt en hoop dat het geen schade gaat geven.

Lesley Segers

Het stoeltje vast zetten is inderdaad geen probleem. Ik stel mij gewoon de bedenking wat dit met mijn zetels zal doen aangezien dat kussen zo hard naar beneden gedrukt moet worden..’

Iemand hier al enige ervaring mee?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.